Autotoikki v 2.0

Örfil

Guest
Yksi keino lukkopulttien sijaan on linkolalainen menetelmä, eli hakkaa nauloja renkaat täyteen, niin ne ei kelpaa rengasvarkaalle.

t: hartsa
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Meidän suvussa on eräs toyota-uskovainen pariskunta. Kun kerran kysyin tältä toiselta henkilöltä, että: "Lähtisitkö mun kanssa potkimaan renkaita?"

Hän totesi tähän (tai siis huudahti), että "Ja merkkiä en vaihda!" Vakavalla ilmeellä. Naama peruslukemilla. Noh, kunnioitin hänen päätöstään.

Kerran Toyota, aina tojota. Se on selvä asia.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hyvästi Ruotsi: Volvo siirtää S90-mallin valmistuksen Kiinaan


Volvo siirtää uuden ison S90-mallinsa valmistuksen Kiinaan, josta sitä ryhdytään tuomaan Eurooppaan.

•Volvon uutta S90-mallia valmistetaan jatkossa Volvon Kiinan tehtaalla.
•Volvo esittelee Kiinassa myös uuden superluksus-autonsa - S90 Excellencen.
•Myös tulevia 40- ja 60-sarjalaisia valmistetaan Kiinassa.


Volvo V90 -mallia on valmistettu tähän asti Torslandassa Ruotsissa ja Ghentissä Belgiassa. Suurin osa valmistuksesta siirretään nyt Kiinaan ja sen jälkeen autoja aletaan tuoda Kiinasta Euroopaan ja Amerikan markkinoille.

Volvon julkistama uutinen S90:sen siirrosta Kiinaan ei ole täysi yllätys. Volvo on jo aiemmin valmistanut Kiinassa pitkän akselivälin S60-mallia, jota on viety Kiinasta USA:n markkinoille.

Kiinassa valmistetaan jatkossa normaalin S90:sen lisäksi myös pitkäakselivälistä Volvo V90-mallia ja S90 Excellence -luksusautoa. Tässä autossa on yksi erikoisuus, joka miellyttää kiinalaisia asiakkaita. Pelkääjän istuin on poistettu ja tilalle on asennettu Lounge Consol eli näyttöjärjestelmä viihdettä tai työntekoa varten.

Volvo S90:sen pitkän akselivälin mallia ja uutta S90 Excellenceä valmistetaan Daqingin tehtaalla Kiinassa. Chengdussa tehdään pitkää S60:stä ja tulevaa S60-sarjaa.

Kiinan Luqiaossa valmistetaan jatkossa uusia 40-sarjan malleja, niitä, jotka käyttävät Geelyn kanssa yhteistä CMA-pohjalevyä, jolla tehdään myös yhtymän Lynk&CO -automerkki.
http://www.iltalehti.fi/autot/2016110222555825_au.shtml

Ruotsin autoteollisuuden tilanne on kinkkinen. Vielä vuosituhannen taitteeseen asti omistus oli omissa käsissä, nyt on jäämässä vain tuhkat pesään.


No jäähän sinne vielä Koenigsegg..
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jotenkin musta tuntuu että Mondeo vaihtuu suht nopeasti johonkin toiseen. Menin putsaamaan autoa lumesta ja ihmettelin että miksi Webasto ei kohise. Kaukosäädin taskusta ja uusi painallus. Signaali meni kyllä perille, mutta kohina ei alkanut. Akun varauskin oli varmastikin kohdillaan koska latasin sen viikonloppuna. No ovi auki auto ilmoittaa että liian vähän polttoainetta... Sinänsä ihan kiva että ajotietokone näyttää että 200km vielä pääsee ja polttoainevalo syttyy vasta 80km kohdalla. Volvo ilmoitti samalla noin 180km kohdalla että tarttis tankata ja sama raja koski myös lämppäriä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Talvi tuo aina uusia ulottuvuuksia uusiin autoihin.
Pösössä nahkapenkit. HELVETIN kylmän tuntuiset, vaikka auto kylmässä tallissa. ( siis ei taivasalla, täällä pakkasta n 10, tallissa n -2).
Paljon hitaammin penkit lämpiää kuin 3008:ssa, siinä muutama minuutti, niin suorastaan kuumalta tuntui, nyt ainakin varttitunti, niin alkaa hieman tuntua. Ei oikein kehtais sisätilalämmitintäkään laittaa päälle moisen takia, mutta niin kai sitä pitää tehdä. Tai vartti pyörittää autoa ennen ajoa.:dunno:

Monttuisella soratiellä ( jäätyneellä) huomaa kyllä jäykän taka-askelin. Jonkinmoinen pomppuihme. Misukan talvirenkaat, nastat ...hmmm ehkä joo, nokialaisia hieman ikävä. voi olla EPSitkin hieman hitaammin kiinniottavat. Aluksi sitä aikoinaan vierasti, nyt odottaa, että eikö se otakaan hallintaa.

Sora rapsaa takapyöränkoteloissa kuin rallipeleissä. Äänekkäästi. Kovin! Ensimmäiset pohjamuovin repeilleet palaset heittelin pois pyöränvaihdon yhteydessä. Jotain kuitukangasta repsotti pyöränkotelon reunasta...

Valot kuitenkin kohtuulliset.

Saas nähdä, kun tulee yli 20 pakkasta, niin lämpiääkö auto ajossa millä lailla pikkumoottorilla. Bensaa taitaa palaa selvästi enemmän kuin kesällä.

Kyllähän tuolla ajaa hyvällä tasaisella tiellä kesäaikaan. Taitaa vaan olla pitkä talvi tulossa.:(
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Avaimen patteri alkoi ehtyä. Monta kertaa sai painella ennen kuin avasi ukset tai sulki. Ajattelin, että perinteisellä lukkopesäavauksella sisään sitten kun patteri täysin ehtyy. Virhe: kun sillä avasi, niin hälytin pärähti päälle! Eilen meinasin jäädä tuiskuun kaupungille, kun ei millään lähtenyt signaali avaimesta. Vaikka kuinka kovasti painoin, nappulaa.

Illalla avasin avaimen ja sain nappipariston käteen asti. No eihän juuri sellaista kotona tietenkään ollut. Tänään oikein merkkiliikkeeseen kera kahden avaimen. Kynpin maksoi, vaihto kahteen avaimeen ja odottaessa. Jo taas naksahtaa lukot iloisna ja kaukaa asti! Jokin pelaa Teltta-autossakin. Meinasivat autonkin myydä siinä odotellessain.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tänään oikein merkkiliikkeeseen kera kahden avaimen. Kynpin maksoi, vaihto kahteen avaimeen ja odottaessa. Jo taas naksahtaa lukot iloisna ja kaukaa asti! Jokin pelaa Teltta-autossakin. Meinasivat autonkin myydä siinä odotellessain.
Siinä olisikin riemussa pitelemistä kun auton korjausta odotellessa korjattava kohde olisi vaihtunut rahaksi.

Taksilla kylille ja bailabaila.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Ei ne sentään autoani olleet myymässä mustalaisille (ei olisi kelvannutkaan), vaan minulle yhden lisää. Oikein hienolla automaattivaihteistolla, nahkapenkeillä ja tavaratilan parrenerottimilla.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11230
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Virhe: kun sillä avasi, niin hälytin pärähti päälle!
Samankaltaista suunnittelua kun firman thaimaalaisvalmisteisessa Ford-avolavassa. Auton avain oli unohtunut työkaverin taskuun ja ajattelimme lähteä ajoon vara-avaimen turvin - siinä ei ole kauko-ohjausta. Noh, siinähän meni tavallisella avaimelle ovet avattaessa hälyt päälle, eikä autoa voinut startata. Käynnistyksenesto perkele.

Aina yhtä toivottoman ammattitaidoton merkkihuolto Autoxxxxxx ei osannut kommentoida vara-avaimen surkeutta. Sikäli ei yllätä, ko. firma ei nyt osaa mitään muutakaan.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Samankaltaista suunnittelua kun firman thaimaalaisvalmisteisessa Ford-avolavassa. Auton avain oli unohtunut työkaverin taskuun ja ajattelimme lähteä ajoon vara-avaimen turvin - siinä ei ole kauko-ohjausta. Noh, siinähän meni tavallisella avaimelle ovet avattaessa hälyt päälle, eikä autoa voinut startata. Käynnistyksenesto perkele.

Aina yhtä toivottoman ammattitaidoton merkkihuolto Autoxxxxxx ei osannut kommentoida vara-avaimen surkeutta. Sikäli ei yllätä, ko. firma ei nyt osaa mitään muutakaan.
No totta vitussa sillä vara-avaimella voi ajaa. Avain vaan pitää sijoittaa oikeaan paikkaan että se kytkee ajoneston pois päältä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Vaan ei voinut. Usko nyt.
No jos on joku jälkiasenteinen varashälytin niin sitten asia voi olla niin, mutta ei ne autot vakiona ole sellaisia etteikö niitä voisi ajaa niiden kanssa toimitetuilla avaimilla. Pitää vaan tietää oikeat toimenpiteet.
 
Ylös