Pääasia että joku löytää ne auton viat ja kehitystarpeet.Katotaan vaan, niin Vettelillä kyllä kulkee ilman ongelmia molemmat testipäivät.
Tää on helppo arvaus parin viime kauden perusteella. Jos mitään tietoa ei olisi edellisistä kausista, olisi erittäin hankalaa ennustaa tulevaa kautta nyt nähtyjen testien perusteella. Ainoastaan selvä asia on että Mersu on luotettava.Se on ihan sama mitä muut sanoo mut kyl tää pahasti näyttää siltä, et Mersu vie ja muut vikisee kuten viimekauden lopulla. Näin se on.
http://www.motorsport.com/f1/news/raikkonen-testing-breakdowns-are-no-concern-676656/
Ferrari driver Kimi Raikkonen admitted that the reliability of the new SF16-H "could be better", but stressed that stoppages in testing were nothing unusual.
Raikkonen has his mileage limited by reliability woes on two of his three pre-season testing days so far, his car suffering a fuel pump failure during week one and a gearbox issue on Tuesday.
"Obviously, it could be slightly better at this point - but it's testing and the purpose of testing is to try things," Raikkonen said after his Tuesday run, having finished the day fourth overall.
"If something breaks and we have an issue, we can fix it, we still have time. Every year it's the same story, at least as far as I can remember from, the past - you push, push, push and then, if you have an issue, you plan to fix it.
"So am I concerned? Not really."
No point in trying to guess Melbourne form
Faced with questions over Ferrari's chances to match lofty pre-season expectations, the Finn was adamant that making any current estimates over Melbourne pace was a futile exercise.
"Nobody knows. It's pointless to start guessing what will happen. We'll know in a short time," he said.
"The car feels good - but, just talking lap times here, we have no idea what everybody's doing. We know what we're doing and we're quite happy how the car is handling, how it's running."
Asked specifically about how he expects Ferrari to stack up to Mercedes, he continued: "You can [guess] but I don't see the point of that.
"I have no idea what [Mercedes] are doing. They don't know what we are doing.
"I think we will be more or less where we want to be, but we will see."
Eipä se ongelmitta menny viime viikolla Vettelilläkään...Katotaan vaan, niin Vettelillä kyllä kulkee ilman ongelmia molemmat testipäivät.
Tuota oon kyllä itekin ihmetelly, että mitä tekevät erilailla ja paremmin Mersulla???Täytyy mennä luotettavuuden kustannuksella jos aikoo tosissaan haastaa mersua ja tehdä isoja hyppäyksiä suorituskyvyssä. Luotetttavuutta kumminkin on helpompi parantaa kuin suorituskykyä. Mestaruustaistelulle toki on huono jos alkukaudesta häviää pisteitä luotettavuusongelmien takia..
Tuo on erittäin totta. Mersu on tuonut päivästä kaksi vai kolme alkaen jotain uutta autoon joka päivä. Ferrari ei ole tainnut muuttaa autoa vielä kertaakaan testien alun jälkeen. Filosofia tai aikataulu eroja. Joka tapauksessa on selvää, että Mersu on jo näyttänyt paljon paljon enemmän uusia juttuja autostaan kuin kukaan muu. Tämä ei toki tarkoita että Mersu jäisi yhtäkkiä paikalleen, mutta on realistista odottaa muilta jonkinlaista suorituskykyhyppyä Mersuun nähden vielä ennen kauden alkua. Osalla se voi toki olla negatiivinenkin, jos uusittu aero ei toimikaan halutusti...Tää on helppo arvaus parin viime kauden perusteella. Jos mitään tietoa ei olisi edellisistä kausista, olisi erittäin hankalaa ennustaa tulevaa kautta nyt nähtyjen testien perusteella. Ainoastaan selvä asia on että Mersu on luotettava.
Nico sanoi että yrittivät tänään oikeaa aika-ajokierrosta. En usko tuon täysin pitävän paikkaansa, mutta jos pitää niin hyvälle näyttää muiden tiimien kannalta. Bottas jäi Nicon ajasta samoilla renkailla 0,550s, viime vuoden aika-ajossa Bottas jäi Nicon paalupaikasta 1 s. Williams siis olisi jo ottanut Mersua tällä radalla 0,5s kiinni. Ferrarilta ei ole vielä nähty kunnon puristusta. Ferrarin autokin on vielä keskeneräinen. ajavat vielä viime vuotisilla etu- ja takasiivillä, myös monkeys seat on puuttunut kaikilta testipäiviltä. Ferrariin on siis vielä odotettavissa lisävauhtia kunhan tuovat kaikki 2016 osat autoonsa.
Josko Nicon eilinen aika-ajoveto ei vielä 100%:nen ollut, mutta uskoisin sen olleen toistaiseksi totisin veto. Mahtoko olla vielä niin, että esim. Vettelin viime viikon US-kumeilla ajama pohja ei edes tullut ekalta kierrokselta? Muistelisin näin. Muutoinkin esim. FI Hulkin ajamana pääsi parin kympän päähän Vettelin aikaa kovemmilla renkailla. Sitten on vielä se eilen keskusteltu mikä rengas on lopulta nopein Barcelonassa...Olisko ollut AMuS:n sivuilla analyysiaä että Mersun ja Ferrarin viime vuotinen ero n. 0,8 sekkaa olis kaventunut n. 0,4 sekkaan ensimmäisen testiviikon mukaan. Perustuen GPS dataan. No tällä viikolla Ferrarilta pitäis tulla tämän vuotinen uusi aero-paketti. Jos se toimii toivotulla tavalla ja vauhti kasvais muutamalla kympillä niin sittenhän saattais tulla kisa kaudesta mielenkiintoista. Ei voi kuin vaan toivoa että tuo uusi aero paketti toimis ja koko kausia nähtäis tiukkaa vääntöä neljän auton kesken.
Tämä selittäisi suoranopeuksia, joissa Ferrari on ollut perässä Mersua. Toki asiaan voi olla monta muutakin syytä.Auto motor und sportin uutisessa oli juttua, että Ferrarin uudessa moottorissa on ongelmia liian kovan tärinän kanssa, joka on pakottanut ajamaan haluttua pienemmillä tehoilla. Korjattu moottoriversio saattaa kuitenkin olla jo tänään käytössä.
Ferrarissa vastaavia jälkiä.AMuS:in juttussa kerrotaan, että Ferrari olisi käyttänyt testeissä jo kolme moottoria. Kyse tosin varikkohuhusta.
http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/motorprobleme-bei-ferrari-10590726.html
Toro Rossollakin näyttäs olevan lämpöjen kanssa ongelmia. Ei varmaankaan kovin vakavaa, kun maalit hävinneet vaan pakosarjan kohdilta. Lienee helppo korjata, jos syy pakosarjassa.
Ferrarin ja Mersun välillä lienee kyse siitä, että Ferrarilla on täysin uudistettu auto ja Mersulla evoluutio. Mersu voi jatkaa suoraan siitä mihin viime vuonna jäi tuoden uutta aero-osaa. Ferrarilla on taas paljon tekemistä ensin saada toimimaan perusasiat.Tuo on erittäin totta. Mersu on tuonut päivästä kaksi vai kolme alkaen jotain uutta autoon joka päivä. Ferrari ei ole tainnut muuttaa autoa vielä kertaakaan testien alun jälkeen. Filosofia tai aikataulu eroja. Joka tapauksessa on selvää, että Mersu on jo näyttänyt paljon paljon enemmän uusia juttuja autostaan kuin kukaan muu. Tämä ei toki tarkoita että Mersu jäisi yhtäkkiä paikalleen, mutta on realistista odottaa muilta jonkinlaista suorituskykyhyppyä Mersuun nähden vielä ennen kauden alkua. Osalla se voi toki olla negatiivinenkin, jos uusittu aero ei toimikaan halutusti...
Niin teki. Mutta mikä on lopulta syy? Tänä vuonna eniten kilometrejä ja eniten (luulisin) uusia osia autossa?Mersu ajoi jo viime vuonna selvästi muita enemmän. Ehkä kyse on vain erilaisesta lähestymistavasta testaukseen.
Kyllä se Mersukin näitä käyttää.
Totta toki. Ja selvää on että Mersulla oli hyvä pohja jo kaks vuotta sitten nykyaikakauden alussa, kun kaikilla muilla oli tosi vaikeeta. Silti en usko että Mersun auto olisi merkittävästi sama kuin viime vuonna. Voin toki olla väärässä, mutta ikinä mikään talli ei ole kertonut muuta kuin että 90-95% autosta on täysin uutta.Ferrarin ja Mersun välillä lienee kyse siitä, että Ferrarilla on täysin uudistettu auto ja Mersulla evoluutio. Mersu voi jatkaa suoraan siitä mihin viime vuonna jäi tuoden uutta aero-osaa. Ferrarilla on taas paljon tekemistä ensin saada toimimaan perusasiat.