Ykkösnick
Heh, Massa!
"Näkyvästi" esillä ykkösissä tämä yhteistyö:Aston Martin tuleekin ykkösiin Red Bullin kumppanina: http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-2000001139752.html
"Näkyvästi" esillä ykkösissä tämä yhteistyö:Aston Martin tuleekin ykkösiin Red Bullin kumppanina: http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-2000001139752.html
Hyvinkin näkyvä tässä vaiheessa, jos osaa katsoa läpi
Tuohon mennessä Ferrari ja Mersukin on päivittänyt autoa ja todennäköisesti mennyt myös eteenpäin.Red Bull haastaa Mersun ja Ferrarin jahka Renaultin päivitys tulee Kanadaan. Silverstone ja Hungaroring näytön paikkoja, voitto ehkä jo Monacossa ennen päivitystä...
Riippuu paljon siitä onko Ferrarilla oikeasti niin paljon tehoa reservissä kuin on arvailtu ja joka saadaan uuden ahtimen myötä käyttöön. Hyvä juttu joka tapauksessa, että Mersua aletaan tavoittaa.Testailee uutta moottoria testeissä nyt ja liekö mediapuheita, mutta kovin ovat tyytyväisiä rellun myllyyn ja näyttäähän tuo siltä muutoinkin, että kyllä alkaa olee se Mersun haastaja oikeasti ja liekö jo uuden motin jälkeen Ferrarin edellä, luultavasti elleivät jo ole.
Mutuilen: Todennäköisesti tehojen lisäksi päivitykset vaikuttavat myös ajettavuuteen, joten olisi sikäli loogista ottaa jo Monacoon mikäli mahdollista.Ei ole varmaa vielä, mutta Renaultin huhuillaan tuovan kaksi päivitettyä moottoria jo Monacoon, toinen Magnussenille ja toinen Ricciardolle. Kova luotto siis uuteen koneeseen, jos se halutaan ottaa käyttöön jo vähiten tehoja vaativalla radalla.
Moottorille helpoin rata ja kisastakin suuri osa kruisaillaan. Hyvää sisäänajoa. Kunhan ei tule ylikuumenemisia pysähdysten seurauksena. Jos nyt saisi lisähepat käyttöön edes aika-ajoon Monacossa se on tärkeä.Ei ole varmaa vielä, mutta Renaultin huhuillaan tuovan kaksi päivitettyä moottoria jo Monacoon, toinen Magnussenille ja toinen Ricciardolle. Kova luotto siis uuteen koneeseen, jos se halutaan ottaa käyttöön jo vähiten tehoja vaativalla radalla.
Jokainen vähänkään lajia tunteva tietää että 4 kymppiä näillä kehitysrajoituksilla on pska puhetta. Tuohon tarvitaan muutakin kuin moottorikehitystä.Huhut kertovat että pelkkä motti tuo neljä kymppää nopeutta kierrokseen vähintään. Tai ei se huhu ole vaan ihan uutinen. Siinäpä ollaan sitten Ferkkupojilla ihmeissään kun redbull meni menojaan. Katsotaan nyt kunhan ajetaan kisaa ja aika-ajoa ensin.
Tiukkaa se on, mutta onhan McLaren suurimmaksi osaksi Hondan avulla parantanut toista sekuntia. Lisäksi voihan Rellulla olla sellainen komponentti, joka on rajoittanut tehoa tyyliin Ferrarin turbo. Myös viime kauden Ferrari Toro Rossossa näyttää tällä hetkellä hitaalta.Jokainen vähänkään lajia tunteva tietää että 4 kymppiä näillä kehitysrajoituksilla on pska puhetta. Tuohon tarvitaan muutakin kuin moottorikehitystä.
Renaultin kehitys näytöt uusilla V6:lla ei oikein tue ajatusta isosta loikasta.
Kanadassa taas ihmetellään minne RB:n hyvä vire katosi.
McLarenin huima parannus viimekaudesta johtunee siitä, kun auto oli susipaska jo syntyessään. Niinpä tuollainen sekunnin parannus ei ole mikään ihme McLarenin resusseilla, pudjetilla. Sehän tiedetään, että kärkitallien on hyvin vaikea enää tehdä McLarenin kaltaisia loikkia.Tiukkaa se on, mutta onhan McLaren suurimmaksi osaksi Hondan avulla parantanut toista sekuntia. Lisäksi voihan Rellulla olla sellainen komponentti, joka on rajoittanut tehoa tyyliin Ferrarin turbo. Myös viime kauden Ferrari Toro Rossossa näyttää tällä hetkellä hitaalta.
0.4s kuulostaa paljolta, muttei mahdoton.
Mikä teknologia?Puhe on ollut n. 35 hevosvoimasta ja paremmasta ajettavuudesta, jotka saadaan aikaan uuden tyyppisellä sytytyksellä ja bensan suihkutuksella.
Eli samaa "bensadiesel"-teknologiaa, jota Mersu ja Ferrari ilmeisesti jo käyttävät.