Hmm...
Kaikkiaan yllättävänkin onnistunut formaatti odotuksiin nähden, mutta rengasmäärät liian alhaisina ja selkeän putoamisen määrittelyn ongelma uhkaavat vesittää uudistuksen saman tien. Ja mitä tuohon lopun aika-ajon lopettamiseen tulee niin onhan noita nähty viimeisen 10 vuoden ajan ja sitä ennenkin, että loppuminuuteilla ei enää mitään tapahdu.
Tällä kertaa vain renkaiden säästön nimissä lopetettiin vielä 1-2 tai 3 minuuttia aikaisemmin kuin mitä ollaan lopetettu keskimäärin näinä vuosina. Takavuosinakin on lopetettu renkaiden säästön nimissä jo niillä kuuluisilla Esikarsinnan ja Aika-ajokarsinnan vuosina, mutta siihen en palaa sen enempää tässä.
Renkaita pitäisi kiireesti lisätä ja säännöt määrittää kiireesti mikäli halutaan tämän formaatin jatkavan. Muussa tapauksessa toivon pikaista vaihtoa entiseen toistaiseksi kunnes saadaan vihdoin ja viimein joku todella oikea ja järkevä formaatti aika-ajoissa lähtöruutujen ratkaisemiseksi.
Samalla tavalla tämän formaatin jatkaessa nykyisellään soraäänet jatkuvat koko ajan pois lukien jotain hyvin vähän renkaita kuluttavaa rataa kuten vaikkapa Monacoa tai jotain muuta rataa jolloin voi olla hieman enemmän mahdollisuuksia todella yrittää kilpailukykyistä aikaa. Toro Rosson lisäksi Haasille pitää hattua nostaa joskin Gutierrezin kanssa mokailu oli kyllä taas jotain niin syvältä olevaa puuhastelua, että...
No, tekevälle sattuu. Kunhan vain ei enää uudestaan.
Huomenna kilpailussa aivan kärkeä huomioimatta voi silti tulla erittäin viihdyttävää kilvan ajoa ja onhan kaiken kaikkiaankin kausi hyvin pitkä joten sinänsä mitä tahansa voi tapahtua vielä ja mikäli tulee sadetta niin mielenkiintoa voi jossakin määrin olla yhä luvassa tähänkin kilpailuun joskin todennäköisyys on kuitenkin melko pieni.
PS. Voisihan tästä renkaidensäästön nimissä järkyttyneiden mielestä puhua vuoden 2005 Indianapolisin Fiaskon jälkeisellä termillä Formula Rengassarja.