F1 ja kuljettajien pään suojaus

juhah

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
168
Kyl oli Verkun versio parempi ainakin ulkonäöllisesti. Tosin tyhmää ajatella ulkonäköä, kun turvallisuutta tällä suojalla yritetään parantaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Red Bullin viritys 100 000x haloa tyylikkäämpi...
 

Dallaran urkuri

Well-known member
Liittynyt
7.4.2016
Viestit
1460
Eiks tuo vois olla ilman lasia. Jonkinmoinen turvakaari, ilman näkökentän puolittajapilaria keskellä. Kai ne pilarit vois olla tyyliin 45 astetta etusivuilla.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Eiks tuo vois olla ilman lasia. Jonkinmoinen turvakaari, ilman näkökentän puolittajapilaria keskellä. Kai ne pilarit vois olla tyyliin 45 astetta etusivuilla.
Sinun ehdotuksen kaltaisessa päänsuojassa olisi pakko olla lasi, koska 45 asteen kulmassa sivuilla olevat pilarit eivät suojaisi kuljettajan päätä suoraan edestäpäin lentäviltä pienikokoisilta esineiltä kuten jousilta ja renkaiden ripustusten osilta.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja radalta... jos näyttää siltä että on photoshopattu kuvaan niin ei voi olla kovin hyvä.



 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Huomattavasti parempi kuin se Ferrarin kokeilema katiska.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Ei mielestäni huonompi idea, kyllä tuohon silmä ennen pitkää tottuu. Ei ihmisten pidä työpaikallaan turhaan kuolla ja kaikki mikä todennäköisyyttä pienentää, on hyvästä.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Mutta sateella on yksi pinta lisää keräämässä pisaroita ja vettä katseen eteen. Vai laitetaanko tuohon sellainen iso pyyhkijänsulka :)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mutta sateella on yksi pinta lisää keräämässä pisaroita ja vettä katseen eteen. Vai laitetaanko tuohon sellainen iso pyyhkijänsulka :)
RB:n ideaan sisältyy hylkivä pinta ja tear off -kalvot. Kalvot ei uusi idea tuulilaseissa. Se vaan että sellaisen repiminen stopin aikana taitaa kestää enemmän kuin koko stoppi tällä hetkellä.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
RB:n ideaan sisältyy hylkivä pinta ja tear off -kalvot. Kalvot ei uusi idea tuulilaseissa. Se vaan että sellaisen repiminen stopin aikana taitaa kestää enemmän kuin koko stoppi tällä hetkellä.

Kyllähän nyt varikolla saavat tuon vaikka parin jantterin toimesta pyyhkäistyä puhtaammaksi, eikä kalvonkaan irrottamisessa montaa sekuntia menisi. Halo jäisi kuitenkin vain välivaiheeksi ennen tuulilasin lisäämistä, koska jotain sälää joka tapauksessa lentäisi päin kypärää.

Ja mitä photoshopatulta näyttämiseen tulee, niin samaan tapaan kuin nykyiset autot muutenkin, joistakin kuvakulmista näyttää todella yhtenäiseltä ja sulavalinjaiselta, kun toisista taas ei niinkään. Ja varmasti tulee istumaan nätimmin ensikauden autoihin, joiden suunnittelussa tämä lisäys on otettu alusta asti huomioon.

Introduction of Red Bull canopy will have a massive influence on car design. Here is why:



http://www.f1talks.pl/2016/04/29/oslona-kokpitu-bedzie-miala-ogromny-wplyw-na-konstrukcje-bolidu/


 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
RB:n ideaan sisältyy hylkivä pinta ja tear off -kalvot. Kalvot ei uusi idea tuulilaseissa. Se vaan että sellaisen repiminen stopin aikana taitaa kestää enemmän kuin koko stoppi tällä hetkellä.
Sillä nyt ole mitään väliä. Kolmen sekunnin varikkostopit ovat muutenkin vitsi.

Red Bullin keksintö ei näytä livenä yhtään haloa fiksummalta. Jos tuon härpättimen olisi laittanut punaiseen Ferrariin, niin kokonaisuus olisi lähes identtinen ulkonäöltään. Kumpikin ratkaisu on sitä paitsi rikki, koska kuljettajan pää on paljasta sivusta tuleville osumille. Mieleen tulee se Grosjeanin aiheuttama kolarisuma Spa'ssa 2012, kun Grosjean taisi itse lentää Alonson auton päälle sivusta päin. Tuulilasi pitäisi venyttää tasakorkuisena kuljettajan pään ohitse, jolloin se myös voisi näyttää paremmalta.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllähän nyt varikolla saavat tuon vaikka parin jantterin toimesta pyyhkäistyä puhtaammaksi, eikä kalvonkaan irrottamisessa montaa sekuntia menisi.
Niin pointti oli, että se "monta sekunttia" on heti enemmän kuin nykyiset ~2 sekunnin stopit

Eka video kalvon irroituksesta mikä löytyi: https://www.youtube.com/watch?v=FvgvjRMiNOM

Tuo olisi nykyisillä pelkillä renkaanvaihtostopeilla selvästi pysähdyksen pisimpään kestävä prosessi. Tossa videossa taas ei ole, joten ehkä hieman asiaa saisi nopeutettua kun tossa asialla ei ole mikään kiire kun muut asiat taas kestävät pidempään.

Jynssäys rätillä kestää vielä pitempään (https://www.youtube.com/watch?v=dTDl292Anbw).
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ei kalvon repiminen ainakaan Nascarissa näytä kauaa kestävän. Ja tässäkään videossa ei ole edes kiire: https://www.youtube.com/watch?v=iQI7ek7tp5I
Parempi ja nopeampi esimerkki, mutta jos tota vertaa F1:n tilanteeseen, niin repäisijä saa aika rauhassa kävellä sen tekemään kun renkaan vaihtajat ovat ensin toisella puolella että juurikaan tarvitsee kyykistyä tai kurottaa.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Laittas vielä rajottimet max 200 km/h, että ajaminen ois turvallisempaa. :nope:
 
Ylös