https://www.youtube.com/watch?v=qn3Pgce6Myo
Oih.. Kaljahatun liina ja pari suomalaista penkkapelleä olisi nostaneet tuon hetkessä takaisin reitille!
Ekan päivän jälkeen Tokee R2:n kahdeksas, Griebel ja Ingram laukkaa Adameillaan ihan omaa tahtia luokassa.
Ei välttämättä edes liina eikä Kaljahattu olisi tuossa kohtaa auttaneet. Pohjastaan kiinni oleva nelari ja assupyörät tuossa mudassa niin menee melkein traktorihommiksi väkisin. Autolla ei pysty vedättämään, kun pitoa on yhtä paljon kuin suvikumeilla peilijäällä. Nykyisillä ulosjoustoilla tuollaisesta mutahaudasta perän saaminen tielle on myös lievä haaste... edit:Kyllä se sieltä muuten liinoilla lähti!
https://www.facebook.com/MaxiPixelRallye/videos/850256905080332/
Mutta hei, itse kisa on jälleen kerran äärimmäisen mielenkiintoista seurattavaa! Loix on Ypresissä sen verran vanha kettu, että voitosta vääntävät Bouffierin kanssa vielä lujasti. Verschueren, Princen ja Lefevbre taistelevat kolmannesta paikasta tiukasti. Tässä riittää jännättävää vielä paljon!
Junnu ERC:ssä odotetusti Griebel ja Ingram taistelevat kärkipaikasta. Opelin toinen kuski Julius Tannert on kovin vaisu ollut koko kauden, kun vertaa Opelin viime vuoden toiseen kuskiin, Emil Bergkvistiin. Taitavat Opelilla jo vilkuilla kovasti Jari Huttusen suuntaan... R2 luokassa tuuppaa mukavasti myös Polle Geusens, mutta hän ajaa ERC3 pisteistä. Sarjassa WTF ajaa brittityttö Catie Munnings. Ihan ajamalla ja tietä pitkin koko ajan tullen koko kisan viimeisenä tällä hetkellä, vain 21min53s luokkaa johtavaa Griebeliä perässä ja lähinnä edessä oleva tsekkikuljettaja Dominik Broz on "vain" reilut 17min edellä. Eilisen illan viimeisen pätkän jälkeinen kommentti kuljettajalta kertoo paljon; "I am absolutely loving it. Picking up the pace now, listening to the pace notes more."... Kannattaisiko harjoitella edes hiukan, ennekuin lähtee ajamaan oikeaa rallia? Kovasti pitää nostaa hattua kartturille, joka on ihan täysin pro-tason tekijä, saattaa nääs motivaatio olla koetuksella...
Yperisin lisäksi juhannusta voi viettää seuraamalla myös BRC sarjan osakilpailua (Scottish Rally) sekä Terre des Langres Ranskassa. Saas muuten nähdä, miten Brexit tulee vaikuttamaan Brittisarjaan tulevaisuudessa sekä Englannin perinteisesti vahvaan motorsport teollisuuteen.