PZM Rajd Polski - Rally Poland 2016 - Lisää voittajia tiedossa?

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
En usko että johtuu renkaista. Dmackin renkaathan ovat ainakin aikaisemmissa kisoissa kuluneet paljon nopeammin kuin Michelinint.

Latvalan vauhti tosiaan ollut pettymys. Tiedä sitten mistä johtuu että Puolassa ei oikein koskan ole kulkenut, pehmeästä tienpinnasta vai mistä...?
Voisi kuvitella, että joillain kuskeilla ne kapeat tiet joita vedetään 6 vaihteella puiden välissä ei vaan sovi ns. korvien väliin. Eivät uskalla vetää täysillä, koska pieneenkin virheisiin ole varaa. Tänäkillä nyt ei ole ns. mitään menetettävää, kuin vain voitettavaa. J-M.lle sopii paremmin Suomen tiet, jotka on kovapintaisia ja usein leveitä. Tulemme näkemään taas tänäkin vuonna Suomen rallissa Ford Fiestan takaperän luistamista alta, jota tapahtui jo Latvalan vuosina. Ois tosi kumma, jos tälle vuodelle olisi saaneet ongelman korjattua.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Lappi WRC2:n johtoon, on tosiaan hyvä taistelu suomalaisilla :thumbup:
 

helge

Well-known member
Liittynyt
22.5.2009
Viestit
79
Lappi siirtyi nyt WRC2 johtoon 1,2s erolla. Latvalakin pääsi jo vähän kärjen vauhtiin mukaan.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
14 EK:lla Mikkelsen ottaa Tänakia 1,5 sekuntia kiinni ja kaventaa eron 16,5 sekuntiin. Alkaako tästä Norjalaisen viimeinen hyökkäys?

WRC2-luokassa Esapekka Lappi siirtyy Teemu Sunisen ohi kilpailun johtoon, eroa miesten välillä tosin vain 1,2 sekuntia.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
bensaa suonissa

Hienoa, että kaksi suomalaista taistelee WRC2:n voitosta. Lapilla on lähes pakkovoiton paikka. Ei tee hyvää uralle, jos Suninen on nopeampi asiakaskalustolla.
Samaa mielipuolta. Hienoa että nimenomaan 2 suomalaista taistelee wrc2-voistosta. Niin se pitää ollakkin. Siniristiliput heilumaan!
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
15 EK:lla Mikkelsen ottaa Tänakia kiinni 1,4 sekuntia. Eroa miesten kesken nyt 15,1 sekuntia. Kyllä se ero nyt pikkusen joka pätkällä kavenee, mutta enemmän pitäisi kaventua, jotta voittoon asti Mikkelsen yltäisi. Hattua täytyy kyllä Tänakille nostaa, niin hyvin on paineen tähän asti kestänyt.

WRC2-luokassa Esapekka Lappi jälleen Sunista nopeampi, tällä kertaa 2,5 sekuntia. Kokonaistilanteessa nyt miesten välistä eroa 3,7 sekuntia. Niinköhän alkaa tuo kaksintaistelu kääntyä Lapin eduksi. Niin sen ainakin pitäisi, Lapilla alla tosiaan tehtaan auto ja Sunisella asiakasauto.

Huomioimisen arvoinen suoritus muuten Stefan Lefebvreltä, joka ajoi pätkälle pohjat. Eroa 6. sijaan ja Ogieriin enää 10,6 sekuntia. Lefebvre osoittaa sen, että Ranskasta on tulossa taas seuraava kova WRC-tason kuski.
 
Viimeksi muokattu:

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Suninen tais kärsiä myös inan verran rengasrikon kärsineen Gorbanin pölystä. Toivottavasti latu riittää molemmilla finskeillä, Evans vaikuttaa pudonneen lopullisesti kelkasta.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Päivän viimeisellä "kunnon" erikoiskokeella Tänak kasvatti eroa Mikkelseniin 4,4 sekunnilla. Mikkelsen kertoi radiolle, että oli missannut yhden jarrutuksen, ja joutunut kääntämään auton ympäri. Eroa Tänakin hyväksi tällä hetkellä 19,5 sekuntia. Ilman Tänakin virheitä voiton pitäisi olla varma, mutta kisa ei ole ohi ennen maaliviivaa, ja lisäksi huomiselle on luvattu vesisadetta, joka varmasti tekee pidosta huonon. Toivottavasti johto nyt kumminkin pitäisi lopuun asti.

WRC2-luokassa Lappi Sunista nopeampi 5,4 sekuntia. Ero kokonaistilantteessa tällä hetkellä 9,1 sekuntia Lapin hyväksi. Sekin taisto alkaa olla ohi, ottaen huomioon että Lapilla on tehdas-auto alla ja Suninen ei varmasti ala huomisilla pätkillä tuota eroa ajamaan tosissaan kiinni, tavoitteena on varmasti tulla sellaista vauhtia että Evans pysyy takana ja otetaan ne tärkeät toisen sijan tuomat pisteet kotiin.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tulihan Latvalalta sentään yhdet pohjat. Latvala on mielenkiintoinen kuski. Muilla kuskeilla kun sattuu huono ralli, niin ne on tasaisen huonoja koko rallin. Latvalan suoritus saattaa vaihdella kesken rallin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
En usko että johtuu renkaista. Dmackin renkaathan ovat ainakin aikaisemmissa kisoissa kuluneet paljon nopeammin kuin Michelinint.

Latvalan vauhti tosiaan ollut pettymys. Tiedä sitten mistä johtuu että Puolassa ei oikein koskan ole kulkenut, pehmeästä tienpinnasta vai mistä... Östbergistä sen verran, että miehen ura on ollut jo pitemmän aikaa laskusuunnassa. Viimeistään tällä kaudella kun siirtyi Citroenilta Fordille, vauhti on vainb pudonnut entisestään. Nykyään Östberg ei pysty enää oikein edes vastaamaan tallikaveri Camillin vauhtiin, joka ajaa ensimmäistä kautta WRC-autolla. Sordo taas ei ole koskaan ollut omimillaan Puolan ja Suomen kaltaisissa kovavauhtisissa ralleissa, jossa hypitään paljon ja mennään pitempiä matkoja kaasu pohjassa.

Myös Ogier ollut itsellenikin pettymys. Vaikka aura-autona joutuukin olemaan, niin kyllä hän kumminkin yleensä on pystynyt ainakin palkintosijoista taistelemaan, jos ei aina ihan voitosta. Tiedä sitten onko Sebille syntynyt Tim-poika laittanut ajatukset vähän muualle kuin moottoriurheiluun?
Ogieeri häviää aura-autona olemisen vuoksi 0.x sekuntia per ek-kilometri ja mitä pitempään joutuu ajamaan aura-autona ja ottamaan kuokkaan Mikkelseeniltä ja Latvalalta, niin sitä syvemmälle punaiselle alueelle kipuaa v-käyrä ja puristus rattiin tiukkenee ja eroa tulee kärkeen aina vain lisää. Ogier on sairaan nopea kuski - silloin kuin pääsee alusta alkaen kontrolloimaan tilanteitä johtoasemasta.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Ogieeri häviää aura-autona olemisen vuoksi 0.x sekuntia per ek-kilometri ja mitä pitempään joutuu ajamaan aura-autona ja ottamaan kuokkaan Mikkelseeniltä ja Latvalalta, niin sitä syvemmälle punaiselle alueelle kipuaa v-käyrä ja puristus rattiin tiukkenee ja eroa tulee kärkeen aina vain lisää. Ogier on sairaan nopea kuski - silloin kuin pääsee alusta alkaen kontrolloimaan tilanteitä johtoasemasta.
Häviää toki. Mutta harvemmin hän, vaikka aura-autona ajaakin, niin päätöspäivänä taistelee rallin 6 sijasta yhdessä Citroenin Stefan Lefebvren kanssa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kysyinköhän minä tätä jo?

Listasin rallin osakilpailuvoittajat vuodesta 1970 nykypäivään ja vuosina 1972-1994 ja 1999-2003 oli vähintään kuusi eri voittajaa. Ajat toki muuttuvat ja esim. luotettavuus oli aiemmin suurempi tekijä, mutta mikä starttisysteemi takavuosina oli käytössä? Oliko sillä noina vuosina vaikutusta voittajien määrään? Toki tuolta löytää muitakin syitä, kuten Bugalskin, Panizzin ja Purasin asfalttivoitot.

Epäreilua tai ei, minä ainakin toivotan tervetulleeksi tämän uuden kehityksen. Eipä tuo Ogierin mestaruutta uhkaa, mutta tekee kisojen seuraamisesta huomattavasti mielenkiintoisempaa. Varsinkin kun yksi automerkki ei enää näytä olevan niin dominoiva. Toyota vielä tuohon soppaan, niin lajihan menee kohti uutta kukoistusta.

Ja vielä tästä kisasta, niin Tänakin dominointi on kyllä ollut yllättävää, mutta vaikka voitto lopulta menisi Mikkelsenille, niin kuudes uusi voittaja silti saataisiin. Peukku molemmille.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Sordo rikkoi auton heinäpaaleihin. Olikohan tuokin shikaani rakennettu nuotituksen jälkeen...
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Sordo rikkoi auton heinäpaaleihin. Olikohan tuokin shikaani rakennettu nuotituksen jälkeen...
Tiedä häntä, mutta ei tuolla tuntuis olevan ketään laittamassa paaleja takaisin oikeisiin paikkoihin osuman jälkeen :eek!:

EDIT: No nyt pätkä sit keskeytetty ja shikaania rakennellaan uusiks.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös