Kuka korvaa Rosbergin Mersulla?

Kuka korvaa Rosbergin?


  • Äänestäjiä yhteensä
    122
  • Äänestys suljettu. .

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Ihmettelen vaan miksi Rosberg pitää korvata Mersulla? Eikö se ole ihan ok ihan sellaisenaan? Ja otsikko kysyy kuka sen tekee, ja en tiedä.
Kieltämättä mystinen juttu miten ihminen korvataan ajoneuvolla tai olisiko kyseessä henkilö nimeltä Mercedes? Mielenkiintoinen kuvio kuitenkin.
 

Dallaran urkuri

Well-known member
Liittynyt
7.4.2016
Viestit
1460
Oisko lähdettä tälle, koska Bottas on vihjaissut että heillä on jotain käytössä.
Tuskin siellä mitään ylimääräistä nappia ratissa on, niinkuin Schumilla oli sutimisenestonappi jota JJ:llä ei ollut, josta saa tehdastallilisää. Kunhan on kovemmat kartat käytössä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Oisko lähdettä tälle, koska Bottas on vihjaissut että heillä on jotain käytössä.
Onhan tuosta ollut puhetta että mersulla on voimayksikkö modeja käytössä joita ei yhdelläkään asiakastiimillä ole. Selittänee osittain tehdastallin huonommat luotettavuuslukemat verrattuna asiakastalleihin. Williams on kaiketi ollut mersun nr1 asiakastalli joten ehkä ovat saaneet käyttöön tehdastallin hiomat voimayksikkömoodit ennen muita asiakastalleja.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8454
Sijainti
Vantaa
Joka siis on seurausta siitä, että siitä samasta motista saadaan enemmän irti koodilla ja intergroinnilla.
Totta. Mutta en ymmärrä miten tämä liittyy salailuun. Jos eivät halua antaa koodia, ei moottorit käynnisty.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onhan tuosta ollut puhetta että mersulla on voimayksikkö modeja käytössä joita ei yhdelläkään asiakastiimillä ole. Selittänee osittain tehdastallin huonommat luotettavuuslukemat verrattuna asiakastalleihin. Williams on kaiketi ollut mersun nr1 asiakastalli joten ehkä ovat saaneet käyttöön tehdastallin hiomat voimayksikkömoodit ennen muita asiakastalleja.
Tuotahan on ollut, että käytettyjen polettien versiot moottorista on ollut ensin Mersun käytössä, ja esim. tällä kaudella viimeisimmän version korkkaus aiheutti sen, ettei sitä annettu seuraavaan kisaan asiakastalleille.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5208
Esimerkiksi ylimääräinen tehonappi on vain Mercedeksellä aika-ajoissa.
Sellaisen napin voinee asentaa kuka tahansa omaan autoonsa, jos vaan kiinnostaa. Voi olla, että Mersu on määritellyt sallitut lukemat sellaisiksi, että asiakastallit rikkoisivat Mercedesin kanssa tekemäänsä sopimusta, jos ajaisivat koneita tiukemmilla parametreilla. Tästä syystä eivät sitten halua ottaa ylimääräisiä irti aika-ajoissa.
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Uskoisin että Massa on suht helppo saada takaisin ja pyörtää päätöksensä lopettaa.
On sen verran tunteellinen ja "kiltti" ettei se kauaa kestä kun se on puhuttu ympäri ja nimi paperissa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8454
Sijainti
Vantaa
Sellaisen napin voinee asentaa kuka tahansa omaan autoonsa, jos vaan kiinnostaa. Voi olla, että Mersu on määritellyt sallitut lukemat sellaisiksi, että asiakastallit rikkoisivat Mercedesin kanssa tekemäänsä sopimusta, jos ajaisivat koneita tiukemmilla parametreilla. Tästä syystä eivät sitten halua ottaa ylimääräisiä irti aika-ajoissa.
Sitä juurikin tarkoitin, että Williams saisi tehoja enemmän irti mitä muut asiakastallit. Nyt sopimukset rajaa viimeiset viritykset.
 
Viimeksi muokattu:

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Massahan sanoi silloin julkisuudessa, että teki lopettamispäätöksensä itse eikä kysellyt ajopaikkaa muista tiimeistä. Meniköhän kuvio tosiaan näin, vai ilmoitettiinko tallin taholta että sopimusta ei jatketa, mutta annettiin Massan ns. säilyttää kasvonsa. Tätä puoltaa Massan alavire loppukaudesta. Mikähän miehen motivaatio on palata ajamaan, jos kuvio meni kulisseissa eri tavalla kuin julkisuudessa annettiin ymmärtää. Hylkäsihän Magnussenkin tarjotun Renault-sopimuksen, koska koki olevansa pelkkä vara-vaihtoehto tallille.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ois kyllä ihan järkyttävän iso pettymys, jos Mersulle menis joku Bottas tai Wehrlein. Kyllä tuon tason tallin pitäisi ottaa joku ns. iso nimi toiseen autoon.
Esim. Alonso, Button tai joku muu maailmanmestari. Rahasta se ei liene kysmys Mercedekselle.
Vähän samaa mieltä. Ricciardon haluaisin sinne tai Vettelin. Sitten katsottaisiin mistä puusta se Hamilton on veistetty.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Eipä oikeastaan. Hamiltonin todellinen taso selviää vasta sitten, kun miehelle saadaan tallikaveriksi joku maailmanmestaristason kuski, esim. Alonso, Button, tai Rosberg.
Lyhyt on muisti. Lewis, Fernando ja McLaren, soittaako yhtään kelloja?
Ja miten siinä sitten kävikään.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8454
Sijainti
Vantaa
Vähän samaa mieltä. Ricciardon haluaisin sinne tai Vettelin. Sitten katsottaisiin mistä puusta se Hamilton on veistetty.
Sanoisin, että tuossa tapauksessa katsottaisiin mistä puusta Vettel tai Ricciardo on veistetty. Esim. Vettel hävisi Ricciardolle ja tällä kaudella eläkeläinen Räikkönen oli jopa loistava Vetteliin nähden, vaikka talli on rakennettu hänelle. Ihmeellinen näkökulma, että Hamilton ei ole näyttänyt tasoaan ja olisi vielä jotain todisteltavaa.

Hamilton, Ricciardo ja Alonso taitaa olla tällä hetkellä kuljettajat, ketkä eivät ole saaneet selkäänsä niin pahasti, että oltaisiin potkuja järkkäämässä. Jokainen muu nykyinen huippukuski (en lue Verstappenia ja Bottasta, koska ura on vielä lyhyt) on jossain vaiheessa uraa ollut siinä tilanteessa, että suorituskyvyn takia ollaan kenkää oltu antamassa (ainakin mitä mediasta lukee ja kuulee ).
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7519
Hamiltonin ei kyllä tarvitse todistella enää kenellekään mitään, mutta Bottaksen oikea taso tulisi Mersulla esille.
 

Niittis

Minähän se
Liittynyt
27.11.2015
Viestit
34
Sijainti
Tänään, tässä ja nyt
Joidenkin olisi hyvä ymmärtää, etteivät ne Alonsot ja Buttonit voi ikuisesti jatkaa. Kyllä sieltä nuorista kuskeita taas nousee niitä uusia legendoja, joiden lopetellessa uraansa 2030-luvun alussa harmitellaan, kuinka kukaan voi täyttää heidän saappaitaan.

Bottas, Verstappen, Sainz, Vandoorne, Ocon, Wehrlein, Hülkenberg, siinä muutamia mahdollisia tulevaisuuden maailmanmestareita.
 
Ylös