Neste Rally Finland 2017

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
Jossain vaiheessa lauantaita taisi ralliradiosta tulla juttua että jossain pätkällä on yleisö viritelly jotain ansoja, peitelly kiviä tms. Olikohan vaan huhupuheita?
Jollain pätkällä tästä oli vaan huhu et 1. vedon jälkeen olisi tiellenousseita kiviä peitetty mutta enpä usko et ois toteutettu.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5087
Sijainti
Parc Fermé
Ei siis WRC2:ssa kolmanneksi ajanut Tom Cave, vaan shakedownissa R2-Fiestan koneen hajottanut ja ennen Harjua keskeyttänyt Tom Williams
Totta muuten. Selasin noita tiedoitteita ja sekoitin hänet toiseen. Cave sai sakkoa vetämällä merkatun stop-merkin ohi huolto/rengasalueella
 

iltavilli

Active member
Liittynyt
28.7.2006
Viestit
32
Sekalaisia kuvia rallista Neste Ralli 2017

Paljon edellisvuotta enemmän väkeä, etenkin Harjun eka oli jo aika karmean täynnä. Myös shakedownissa oli tungosta ja liikenneruuhkiakin joka paikassa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Viime vuonna Lappi jäi Skodalla Meeken voitosta alle viis minuuttia, tänä vuonna Huttunen jäi Skodalla Lapin Toyotasta yli kymmenen minuuttia. Huttunen olis ollut viime vuoden WRC2-taistelussa ehkä viides. Saman voi todeta myös yksittäisestä pätkäajasta Lempäässä (ei shikaaneja eikä muutosta viime vuoteen), pohja-aika melkein sekunnin kilometrillä hitaampi.

EDIT: ehkä kuitenkin suurempi vaikutus sillä että WRC-autot menee hemmetisti kovempaa kuin viime vuonna ja tän vuoden reitti oli hitaampi kuin edellisvuonna, mutta lopulta myös WRC2-kärkinimet puuttuivat vertailusta.

EDIT2: WRC-autot meni Saalahdessa ja Lempäässä pyöreästi sekunnin kilometrillä kovempaa kuin viime vuonna, 300 pätkäkilometriähän on just sen viis minuuttia...
 
Viimeksi muokattu:

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Viime vuonna Lappi jäi Skodalla Meeken voitosta alle viis minuuttia, tänä vuonna Huttunen jäi Skodalla Lapin Toyotasta yli kymmenen minuuttia. Huttunen olis ollut viime vuoden WRC2-taistelussa ehkä viides. Saman voi todeta myös yksittäisestä pätkäajasta Lempäässä (ei shikaaneja eikä muutosta viime vuoteen), pohja-aika melkein sekunnin kilometrillä hitaampi. Taso oli ihan toista luokkaa tänä vuonna.
Oikeastaan tuon enempää ei voi olla kujalla lajista nimeltä ralliautoilu, jos tuollaisia pohtii ja vielä ääneen lausuu.

WRC autot 2016 vs. 2017 TÄYSIN eri planeetalta.

Montako shikaania oli viime vuonna vs. tänä vuonna?

Olivatko kaikki pätkät identtisesti samanlaisia, yhtä pitkiä ja ajettiin samaan suuntaan?

Pätkät eivät ole koskaan samanlaisia eri vuosina. Yksi eniten vaikuttavista asioista on kevään ja alkukesän sateet. Ne vaikuttavat siihen, miten pahasti tiet kuluvat puhki. Keliolosuhteet kisan aikana, lämpötila, kosteus vaikuttavat kaikki pitoon, joka vaikuttaa taas suoraan pätkäaikaan. Rallissa ei kannata vertailla eri vuosien pätkäaikoja, koska silloin tekee pahimmillaan erittäin vääriä johtopäätöksiä asioista, kuten lainauksesta voidaan todeta.

Yksittäinen Lempään pätkä-aika ei määrittele oikeastaan yhtään mitään, kilpailutilanne vaikuttaa aina siihen, tarvitseeko tyrkätä vai voiko ajaa kontrolloitua vauhtia.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Yksittäinen Lempään pätkä-aika ei määrittele oikeastaan yhtään mitään, kilpailutilanne vaikuttaa aina siihen, tarvitseeko tyrkätä vai voiko ajaa kontrolloitua vauhtia.
Eikö molempina vuosina ollut aika tiukkaa loppuun asti, samoin sekä viime että tänä vuonna oli hyvä keli.

WRC autot 2016 vs. 2017 TÄYSIN eri planeetalta.

Montako shikaania oli viime vuonna vs. tänä vuonna?

Olivatko kaikki pätkät identtisesti samanlaisia, yhtä pitkiä ja ajettiin samaan suuntaan?
Tämän lisäsin jo edittiin että reitti tänä vuonna varmasti hitaampi, mutta Saalahti ja Lempää oli 100% samat pätkät kuin viime vuonna, ei shikaaneja lisättynä.

Tota en toki tullut ajatelleeksi että tiestö voi muuttua laadullisesti vaikka keli olisi kisan aikana sama, mutta kyllähän noi kärkiukot meni yhtä lailla kovempaa kuin muualla.

Ja olihan toi ehkä sinänsä ajattelematonta dissausta multa, kai sen olis voinut aikojakin katsomatta sanoa että tän vuoden WRC2-sarjan parhaat ei ajaneet tänä vuonna ja viime vuoden parhaat tyypit meni WRC-luokkaan. Huttunen on lupaava nuori kaveri, Camilli ehkä enemmän ikuinen lupaus.
 
Viimeksi muokattu:

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Eikö molempina vuosina ollut aika tiukkaa loppuun asti, samoin sekä viime että tänä vuonna oli hyvä keli.



Tämän lisäsin jo edittiin että reitti tänä vuonna varmasti hitaampi, mutta Saalahti ja Lempää oli 100% samat pätkät kuin viime vuonna, ei shikaaneja lisättynä.

Tänä vuonna ei ollut tiukkaa. Huttunen kontrolloi tilannetta sen jälkeen, kun siirtyi johtoon ja sunnuntaina Huttunen ajoi jo todella rauhakseen ja kontrolloi tilannetta, kuten voi pätkäajoistakin todeta.

Ei kahden pätkän perusteella kannata kovin suuria johtopäätöksiä tehdä, varsinkin kun ovat kisan lyhyimmät metsäpätkät.

Kun nyt kerran pohditaan, niin kannattaa pohtia myös sitä, paljonko R5-autolla häviää vs. WRC 2017 jokaisessa shikaanissa. Jokaisessa hitaasta paikasta uloskiihdytyksessä aikatappio on tänä vuonna täysin eri luokkaa, kun viime vuonna. Lisäksi viime vuonna näitä keinotekoisia hitaita paikkoja oli murto-osa verrattuna tähän vuoteen. Toinen pohdinnan arvoinen eroavaisuus on 2016 WRC vs. WRC 2017 aerodynamiikka. Nopeilla osuuksilla aivan karmea ero. R5 autot ovat edelleen samanlaisia, kuin viime vuonnakin.

Kannattaa myös muistaa, että Veiby on nostanut kyytiä tänä vuonna paljon ja voitti ajamalla Tidemandin Puolassa. Ehkä oli Pontukselle hänen itsensä kannalta parempi, ettei tullut tänä vuonna Suomeen ajamaan, olisi saattanut tähti himmentyä entisestään.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Kannattaa myös muistaa, että Veiby on nostanut kyytiä tänä vuonna paljon ja voitti ajamalla Tidemandin Puolassa. Ehkä oli Pontukselle hänen itsensä kannalta parempi, ettei tullut tänä vuonna Suomeen ajamaan, olisi saattanut tähti himmentyä entisestään.
Himmenevä tähti, joka on voittanut tällä kaudella kaikki rallit joihin on osallistunut WRC2-sarjassa, paitsi Puolan, jossa ei enää tarvinnut puristaa täysiä kun mestaruus alkoi olla taskussa puolivälissä kautta :alppu:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Kannattaa myös muistaa, että Veiby on nostanut kyytiä tänä vuonna paljon ja voitti ajamalla Tidemandin Puolassa. Ehkä oli Pontukselle hänen itsensä kannalta parempi, ettei tullut tänä vuonna Suomeen ajamaan, olisi saattanut tähti himmentyä entisestään.
Veiby vei kyllä Skodaa niin tien täydeltä, että en muista kenenkään vetäneen Jyväskylässä R5:llä noin huimasti. Potentiaalia tuntuu olevan Tidemandia enemmän.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Himmenevä tähti, joka on voittanut tällä kaudella kaikki rallit joihin on osallistunut WRC2-sarjassa, paitsi Puolan, jossa ei enää tarvinnut puristaa täysiä kun mestaruus alkoi olla taskussa puolivälissä kautta :alppu:
There is always more than meets the eye :wink:
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Veiby ja Max Vatanen on jättäneet WRC2-pinnojen keruun pois ja starttaavat täten JWRC-kuskien jälkeen.
Tajusinpa lopulta oikean syyn Veibyn osalta: sillä on nyt pisteitä neljästä kisasta ja Portugalista skippaus (eli nollatulos pakollisesta kisasta), ja kaksi pakollista kisaa on vielä jäljellä ja seitsemän kisaa kaudessa on maksimi, joten ei voinut enää kerätä pisteitä Suomesta. Ilmankos ajeli vailla paineita melkoista haipakkaa.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Mukava lukea penkalla olleiden "reissuraportteja" :ahem: . Tässä tiiivistelmä omasta vuoden 2017 jyskälä reissusta.

Eli käytyä tuli:

To:
-Shakedown Ruuhimäki , lopun isoista hypyistä ensimmäisellä.
-Harju 1, Ammattikoulun parkkipaikan shikaanissa, mistä näki hyvin myös edellisen 90 -vasurin
Pe:
-Urria 1&2, Hirvosen paikka
-Laukaa 1&2 , Ensimmäisellä kierroksella Rantasen paikassa, toisella edeltävässä välitien risteyksessä
La:
-Ouninpohja 1&2 , Sokolovin paikassa

Poikkeuksellisesti tuli siis lähdettyä jo lauantaina kohti kotia ja etelää. Majapaikka rallien aikaan Vaajakoskella, niin ei jaksanut enää Ounista jonotella Jyväskylään. Olisi melkein kannattanut, kun sunnuntaina taisi olla vkl parhaat kelit..

Elikkäs yksin olin liikenteessä ja keskiviikkoiltana ajelin täältä pk-seudun kupeesta majapaikkaan Vaajakoskelle. Torstaiaamulla sitten hyvissä ajoin kohti Ruuhimäkeä. Auto ilmaiseksi parkkiin ysitien pohjoispuolelle huoltsikan pihaan. Kävely hyppyreille ja eturiviin n. 1,5 tuntia ennen Shaken alkua. Porukkaa hypyillä oli melkoisesti loppujen lopuksi, josta pystyi jo päätellä, että kansa tänä vkl liikenteessä. Komeita hyppyjä WRC:t esittivät, todella nätisti hyppäsivät oikeastaan järjestään. Pari WRC2 -luokan kuskia koetteli autojensa kestävyyttä. Ruuhimäestä poistuttaessa oli jopa pientä jonon tynkää Kanavuoren liikenneympyrään.

Illaksi sitten Harjulle. Auto parkkiin ilmaiseksi Viitaniemen alueelle. Tänä vuonna syynättiinkin sitten reput sisäänkäynnin yhteydessä. Toissa vuonna, kun viimeksi olin Harjulla ei tarkastettu mitään. Tämän vuoden käytäntöhän nyt tarkoitti sitä, että meininki yleisössä oli kuitenkin suht rauhallinen, koska omia juomia oli harva saanut sisälle. Itseä nyt ei sinänsä liikuttanut, koska autolla liikenteessä... Katselupaikka oli hyvä ja näki ja ennenkaikkea kuuli aivan parin metrin päästä, kun uudet WRC:t kiihdyttivät ulos shikaanista:thumbup:

Perjantaiaamunna sitten klo 5:00 nokka kohti Urriaa ja "hirvosen paikkaa". Täällä hyvin opastettu tienvarsipysäköinti. 5€ pysäköintimaksu. Ajoissa, kun oli liikenteessä, niin selvisi reippaan kilometrin kävelyllä pätkän varteen ja eturiviin siimalle. Hirvosen paikassa siis molemmat rundit tuli katseltua. On se makea paikka, vaikka tullut oltua muutaman kerran ennenkin. Yleisöä Urriassa oli kyllä vähemmän kuin olisi odottanut. Kun kierrosten välillä kävin isolla hypyllä kävelemässä, niin eturiviin olisi päässyt suht hyville paikoille. Mainittakoon Urriasta, että Ari Vatanen seurueineen saapui kummallekin kierrokselle kahdella helikoptereilla vähän ennen EK:n alkua. Vatanen heitti mukavaa juttua yleisön kanssa tien yli (Vatasen porukka siis katseli ulkokurvin puolen talon pihassa ennen latoa). Urriassa sai sitten viimehetkillä reissun pakollisen kastumisen. N. 10 autoa oli tulematta toiselle kiekalla, kun Esteri avasi hanansa. Hyvinhän siinä autolle kävellessä kerkesi kastua:D

Urriasta sitten jonottelemaan kohti Laukaan pätkää. Petäjävedelle asti maltoin madella jonossa, siitä päätin koukata etelä puolitse tien 607 kautta Jyväskylään. Radiosta kuuluttelivat, että Laukaassa melkeenpä kaikki P-alueet täynnä, mutta päätin kuitenkin mennä katsomaan ja hyvinhän sinne sai auton ilmaiseksi tienvarsiparkkiin suht lähelle pätkää. Kävely Rantasen paikkaan, jossa porukkaa olikin melkoisesti. Ei mainittavaa actionia. Toinen rundi sitten tosiaan edeltävässä risteyksessä, jossa näkikin hyvin kärkikuskien hieman erilaisia tyylejä jarruttaa risteykseen taittoon. WRC jälkeen sitten nokka kohti majapaikkaa ja siellä Harjun pätkä telkasta.

La-aamulla hyvissä ajoin kohti Ouninpohjaa. Tavoitteena Sokolovin paikka ja katsojaoppaan P5 parkki. Tuota parkkia ei ollut olemassa, ei nimittäin yhden yhtäkään opastetta :D Vaikka ennenkin tuolla ollut, niin silti tuli muutama harhaanajo metsäautoteillä, onneksi oli aikaa! No lopulta löytyi perille ja auto ilmaiseksi tienvarteen parkkiin, n.1,5h ennen pätkän alkua ja sai auton melkein sulkusiimaan kiinni. Pätkän varressakaan ei tuolloin ollut vielä juuri ketään :eek: No kyllähän sinne loppujen lopuksi ihan kohtuullisesti sakkia ilmaantui. Moni tosin otti kävelymarssin P6 alueelta.. Tapahtumia oli paikassa oli pari ensimmäisellä kierroksella, nro 88 etuveto-citikka veti todella raikkaat voltit + vetomiehissä yksi etuveto-RS laski aivan suoraan keula edellä kuuseen. Toisella kiekalla ei mitään mainittavaa. Toisen kiekan jälkeen sitten kotia kohti, kuten tulikin jo mainittua.

Hyvä reissu kaikinpuolin taas kerran (taisi olla 25. kerta penkalla..).

Uskomaton suomalaismenestys kyllä nostatti tunnelmaa läpi viikonlopun. Paitsi Latvalan keskeytys tekniseen vikaan, joka hatuttaa vieläkin:wall: . Sinänsä harmi, että Tänak, Paddon ja Ogier sortuivat virheisiin jo pe-aamulla, olisi ollut vielä tiukempi kärkitaisto, jos ko. herrat olisivat pysyneet ehjinä ladulla pidempään. Jokatapauksessa tämän vuoden ralli oli yksi kaikkien aikojen parhaista Jyskälä ralleista kilpailullisessa mielessä.

+++ Suomalaisten menestys:thumbup:
++ Ralliradio teki hienoa työtä jälleen kerran. Kenties se tärkein elementti Neste -rallissa. Kilpailun seuraaminen penkalla ilman ralliradiota, olisi aika köyhää.
+ tiukka kilpailu kaikissa luokissa
+ WRC & WRC2 runsas määrä. Kovia RC4 luokan etuvetoja olisi ehkä saanut olla enemmänkin. Laatu todellakin korvaa määrän (taisi olla kaikkiaan vain n. 60 autokuntaa reitillä). Itse en kaipaa Neste -rallissa niinkään runsaasti osallistuja, vaan nimenomaan laajaa ja kovaa kärkeä. Niitä WRC -pyssyjä sinne ensisijaisesti lähdetään katsomaan.

-- Pe -aamun vaaratiedotukset Turusta radiossa! Tulivat juuri tärkeillä hetkillä. Miksi pitää Keski-Suomen alueradiosta kuulua Turuen alueen vaaratiedotus savuhaitasta ?!?!
- Rallipassin hinta rupeaa olemaan kipurajoilla, toivoa sopii ettei nousisi ensivuodeksi...


Vuoden päästä sitten taas uudestaan, ehkä kenties
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Mukava lukea joo...ja kirjoittaa.

Pe n. klo 3.30 skootterin nokka kohti Haapamäkeä ja edelleen Keuruuta. Perillä Jukojärven 2. risteyksessä klo 5.30. Tien varrella sitä ennen asuntoautoja ja telttoja, mutta muuten ei ristinsieluakaan liikkeellä. Skootteri parkkiin kuusen alle n. 50 m ek:sta, ja 30 euroa säästäneenä talsiminen ek:n lähtöön päin pari kilometriä, aina siihen 1. risteyksen jälkeisen hypyn jättöön asti. katselupaikka alle kaksi metriä tiestä.
Ogier löi viime vuoden tapaan hepnaalilla: siis vauhtinsa, taas. Sitä ei voi tajuta. Näkyvistä mutkan taakse kadottuaan j-lauta miten Fordin moottorijarrutus (vai mikä sen karmean pörähdyksen teki?) raikui kuusikossa...
Toinen kierros sitten 2. risteyksessä aidan takaa. Näkipä nyky-WRC:n kiihtyvyyden.

+ ralliradion Riku Tahkon analyysit

- ralliradion naisen typerä hekottelu asialle kuin asialle.

- vaaratiedotteen saatu joo tehtyä todella ärsyttävällä nuotilla
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1536
Sijainti
Porvoo
Pe:
-Urria 1&2, Hirvosen paikka
-Laukaa 1&2 , Ensimmäisellä kierroksella Rantasen paikassa, toisella edeltävässä välitien risteyksessä
Reinweib sanoi:
TO:
-Shakedown ison tien alkupään hypyllä, josta ihan mukavia leiskautuksia, muutama R5 testasi panssarin kestoa. Hyvät järjestelyt.
Hauska lukea, kun Talpela teki samat kuviot Perjantaina ja Reinweib oli samalla hypyllä torstaina, että samoja paikkoja täällä kolutaan. :thumbup:

Tosiaan oman 28. kerran kuviot oli aika selkeät, eli:

Torstaina siis Shakedown, isontien eka iso hyppyri. Jotenkin koin vaan mauttomaksi tuon tienvarsipysäköinnin rahastamisen. Siis että itse käännät autosi parkkiin valtiontiellä ja joku tulee rahastamaan siitä. Mitä tämä kyseinen kaveri/seura on tehnyt sen parkin eteen töitä? Ei mitään. Maanomistajat jotka tekevät parkin pellolle, niin koen velvollisuudeksi maksaa heille, koska olen sentään heidän mailla ja ovat myös jollain tavalla nähneet vaivaa sen parkin eteen.
Hypyllä oli mukava viettää aamua. Klo 7:00 pääsi eturiviin ja hei, olivat saanet pari eurolavaa jopa heitettyä siihen suolle, josta rämmitään vaikka silti siinä jengi kasteli kenkiä. Viime vuonna otin kengät suosiolla pois.
Kyllähän Shakedown on ehdoton, kun lähdetään kattelee WRC kisoja.

Perjantai aamuna Urrian 4km hakkuuristeys, ei mitään ihmeellistä, nättiä liippiä. Pääsin kuin pääsinkin paikalle. Paikka oli hyvä, kun ei ollut käveltävää ollenkaan. Kärki tuli katsottua toisella kierroksella, kun ajattelin että Rantaseen tulee varmasti porukkaa. No kyllähän sitä porukkaa sitten riittikin. 3h ennen saatiin varmaan viimeisiä eturivin paikkoja. Eihän tuossa mitään sitten ollut, kun se lehtipuu "aita" oli kaadettu. Rantasen kohdallahan se tavallaan ohjasi tien sinne pellolle. Tokalle kiekalle suosiolla siihen risteykseen. Perälällä oli tekemistä estää Vipissänsä ulkomaisten paskalla käymäset... :D

Lauantai jäi väliin, koska olin Päijänteen väärällä puolella.

Sunnuntaina oli tarkoitus mennä Lempääseen, mutta jos tuntia ennen estetään kävely pätkällä ja Lempään kumpaakin maukkaaseen paikkaan oli sen verran käveltävää että en ottanut riskiä jos pistävätkin pusikkoon rämpimään, niin jätin väliin. Ens vuonna en kyllä jätä, vaan täytyy katsoa parempi majoittuminen, kuin oma mökki Mikkelin alapuolella josta on kyllä ajettavaa liikaa jokapaikkaan. :wall:

++ Ralliradio teki hienoa työtä jälleen kerran. Kenties se tärkein elementti Neste -rallissa. Kilpailun seuraaminen penkalla ilman ralliradiota, olisi aika köyhää.
Tämä. Yllättävän vähän ihmisillä on vanhoja rammareita mukana. Itse koen, ehkä juuri tuon pitkän historian takia että se ralliradio kuuluu Neste ralliin kuin nenä päähän. Melvillen välispiikit yms. :thumbup::thumbup:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Tämä. Yllättävän vähän ihmisillä on vanhoja rammareita mukana. Itse koen, ehkä juuri tuon pitkän historian takia että se ralliradio kuuluu Neste ralliin kuin nenä päähän. Melvillen välispiikit yms. :thumbup::thumbup:
Keskiviikkona piti kiireellä hakea kaupasta uusi radio, kun vanhasta oli antenni poikki. Hauskaa, kun jotkut yrittivät kuunnella nettiradiosta ja ihmettelivät kun lähetys tulee minuutin muita jäljessä. Pakko myös kehua Bensaa suonissa-ohjelmaa. Huikeaa viihdettä iltaisin pätkiltä pois ajellessa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15899
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulla hajos muuten viikonlopun aikana ralliradiota kännykän kautta kuunnellessa sekä kuulokkeet että bluetooth-kaiutin. :alppu: Penkalla mukana oli toki isän vanha patteriradio jota jo 90-luvulla väänneltiin ja käänneltiin ja oikeassa asennossa pitäen kuuli pätkäajat ja kuskien kommentit.

Tämmönen kuva muuten tuli kans vastaan:

 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Näyttäs kovasti siltä, että onnetar on hylännyt Ogierin ja alkanut heilastelemaan Sunisen kanssa!

Ralliradiota unohtui kehua, Tahko nyt tuppaa toisinaan olemaan vähän ruskeakielinen. Radiokuulosuojaimet ovat osoittautuneet itsellä parhaimmaksi ratkaisuksi, ei tarvi taistella antennien kanssa tai muutenkaan kiinnittää huomiota, tarvittaessa pitää pois toiselta korvalta. Miinuksena vieressä olijat ihmettelevät miksi tuo tuossa hekottaa yksinään.

Viimeistään kolmannen kypsemmän nais-järkkärin kohdalla aloin epäillä, onko heidän mukaan lähdöllä jokin muukin tarkoitus kuin rakkaus lajiin :cool:

Tuolla Ounin Sokolovin paikassa tuli ihmeteltyä itsekin, ennen siellä on ollut peltoparkki talon pihassa, mutta nyt ei näkynyt mitään rahastuksen tapaista, sen verran villit olosuhteet olivat että ehkä syytäkin. Pysäköintiin tuli investoitua reissun aikana 5€ - tuolla Shakella, enkä todellakaan yrittänyt luistaa vastuusta. Millanenkohan kaaos on ollut Kakariston kohdalla kun parkkeja ei ole ollutkaan?
 
Ylös