Har*
Well-known member
- Liittynyt
- 29.7.2010
- Viestit
- 1331
Jäätävän kova veto ja näyttö silti.Ai ai Kallio kaatui aika-ajossa. Oli ekojen vetojen jälkeen kiinni 6. lähtöruudussa.
Jäätävän kova veto ja näyttö silti.Ai ai Kallio kaatui aika-ajossa. Oli ekojen vetojen jälkeen kiinni 6. lähtöruudussa.
Ei tuossa ainakaan vauhdin puolesta pitäisi olla mitään epäselvyyttä :ahem:Kallio taitaa olla ensi vuonna tehdaskuski. :thumbup:
Vettä kiukaalle.– On perusteltua sanoa, että Mika elää kuljettajana uutta kevättä. Hän on nimittäin tällä hetkellä parempi kuin koskaan. Hän jatkaa tallissamme ensi kaudellakin vähintään testikuljettajana ja ajaa kuusi kilpailua villillä kortilla. Kaikilla kuljettajillamme on voimassaolevat sopimukset, mutta meidän täytyy puntaroida heidän roolejaan vielä tarkkaan.
Onko siis mahdollista, että me suomalaiset voimme nähdä Mika Kallion ensi kaudella kisakuljettajana?
– Älkää ainakaan luopuko toivosta, Beirer naurahtaa.
– Hänen ei tarvitse enää todistaa meille mitään.
Haastattelun jälkeen KTM-pomo antoi vielä toimittajalle pilke silmässä ohjeen.
– Älä sitten näytä tätä haastattelua englantilaisille.
Kallion kisakuljettajan rooliin liittyen liipaisimella on nimenomaan brittikuski Bradley Smithin paikka.
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/patrik-pulkkinen-joutumassa-ulos-moto3staPatrik Pulkkinen joutumassa ulos Moto3:sta
Moto3:n MM-sarjassa ajavan 16-vuotiaan suomalaisen Patrik Pulkkisen asema Peugeot MC Saxoprintillä on vaakalaudalla.
Pulkkisen paras sijoitus kauden 14 kilpailussa on 22. MM-pisteille on päässyt 34 kuljettajaa, Pulkkinen ei ole heidän joukossaan.
Aki Ajon manageroimalla Pulkkisella on kaksivuotinen sopimus, mutta tiimi vahvisti ensi kauden kuljettajikseen italialaisen Marco Bezzecchin ja tshekkiläisen Jakub Kornfeilin. Kornfeil on kerännyt Pulkkisen tallikaverina tällä kaudella 14 MM-pistettä, Mahindralla ajava Bezzecchi neljä pistettä.
”Tutkimme yhdessä Aki Ajon ratkaisua, miten suomalaisnuorukainen voitaisiin lähettää vuodeksi CEV Repsol -juniorisarjaan hakemaan kokemusta ennen paluuta varsinaiseen MM-sarjaan”, tallipäällikkö Florian Prüstel kertoo Speedweek-sivustolla.
Päätös tälle vuodelle ihan vain siksi, että Kymiring alustavasti mukana jo 2018. Jos Kymiring ei toteudu, niin Pulkkinen lienee pihalla myös tulevina vuosina.Pulkkinen lähtee hakemaan kokemusta CEV Repsol-sarjasta.
http://www.bike.fi/uutiset/racebike/patrik-pulkkinen-joutumassa-ulos-moto3sta
Oikea päätös, totesin jo keväällä nousun tulleen liian aikaisin.
Oi voi, skippasin Valencian keikan kun kuulin että Kallio ajaa Aragonissa. Päättelin fiksuna miehenä, ettei sitten varmaan aja enää Valenciassa...
Kymiringin kisa on suunniteltu vuodelle 2019.Päätös tälle vuodelle ihan vain siksi, että Kymiring alustavasti mukana jo 2018. Jos Kymiring ei toteudu, niin Pulkkinen lienee pihalla myös tulevina vuosina.
Piti olla 2018 ja siksi Pulkkinen rahalla (200000+ euroa) sisään kokemusta hankkimaan jo tälle vuodelle. Tilanne tarkentui vasta tämän kauden alettua.Kymiringin kisa on suunniteltu vuodelle 2019.
Tuohan on ihan hölmöä, ajaa MM-sarjassa ratahankkeen toteuttamisen vuoksi. Thaimaa on Dornalle houkuttelevampi ja sen vuoksi Aasian kiertue kasvaa yhdellä osakilpailulla.Piti olla 2018 ja siksi Pulkkinen rahalla (200000+ euroa) sisään kokemusta hankkimaan jo tälle vuodelle. Tilanne tarkentui vasta tämän kauden alettua.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000005274955.html
http://www.urheiluuutiset.com/ajo-ja-pulkkinen-tayttavat-motogp-pomojen-suomalaistoiveen-kymiringille-samalla-vetoapua/
Vaikuttaisi, että kyllä siellä on ihan aidosti haluttu Kalliolle täyttä kautta, Smithillä vaan oli liian hyvä sopimus.Vaikuttiko päätökseen Kallion korkea ikä?
KTM julkaisi tänään ensi kauden MotoGP-tiiminsä kuljettajat. Itävaltalaistalli jatkaa nykyisten tehdaskuljettajiensa Pol Espargaron ja Bradley Smithin kanssa testikuljettaja Mika Kallion saadessa ajettavakseen kuusi villin kortin kisaa.
– Sekä tiimin että Kallion tarkoitus oli saada suomalainen kisakuskiksi ensi kaudelle, mutta Smithin tiukka ajosopimus esti siirron.
Kallio on osallistunut tänä vuonna kolmeen kilpailuun villillä kortilla ja suomalaisen upeat otteet toivat hänelle mahdollisuuden kisata villillä kortilla myös kauden päättävässä Valencian osakilpailussa.
Kallio on osoittanut vauhtinsa olevan selkeästi paremmalla tasolla kuin Smithin ja tämän takia KTM olisi halunnut vaihtaa suomalaisen ja britin rooleja ensi kaudeksi.
– Kyllähän se vituttaa tietysti kaikin puolin, että tilanne meni tuohon, kun sekä minun että tallin tahto oli saada minut kisakuskiksi kaudelle 2018, Kallio tuhahtaa moottoriliiton tiedotteessa.
KTM oli heti Itävallan kilpailun jälkeen luvannut suullisesti Kalliolle tallipaikan ensi kaudeksi Smithin paikalle.
– Kaikki oli selkeää minun ja KTM:n osalta, mutta valitettavasti ongelmaksi koituivat KTM:n sopimusvelvoitteet Bradleya kohtaan. Lakimiehet kävivät siellä tiukkoja keskusteluja ja yhteistä säveltä ei löydetty. KTM:llä ei ollut mitään muita vaihtoehtoja kuin jatkaa Bradleyn kanssa. Kaikki mitä oltiin sovittu, vedettiin vessanpöntöstä alas. Sille ei tietysti mahda mitään, sopimukset on sopimuksia ja KTM haluaa tiiminä kunnioittaa niitä ja ymmärrän sen, Kallio harmittelee.
Kun kävi ilmi, ettei itävaltalaistiimi pääse eroon sopimusvelvoitteistaan, se yritti kaikin keinoin saada suomalaisen kisaamaan muulla tavalla ensi kaudelle.
– Tässä nyt on ollut monta erilaista episodia muutaman kuukauden sisään. Ensin KTM yritti saada kolmea pyörää viivalle ensi kaudeksi, mutta Dornan puolelta se tyrmättiin. Sitten he koittivat, että ajaisin villillä kortilla kaikki kilpailut ja Dornalta tuli jo vihreää valoa, mutta kun muut tiimit saivat vihiä, niin sieltä tuli hirveästi polemiikkia. Sitten lyötiin sääntöjä uusiksi, että kuusi villin kortin kisaa on maksimi ja se näyttää nyt sitten olevan se meikäläisen osuus ensi kaudeksi.
– Kaikki kortit on KTM:n puolelta yritetty kääntää, mutta ei nyt tämän parempaan mahdollisuuteen päästy ja olen kiitollinen siitä, että talli kuitenkin yritti kaikkensa ja selvästi näki vaivaa että tilanne olisi toisinpäin, Kallio päättää.