Kauden 2017 autojen julkaisutoikki

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Ei kai sitä oikeasti voi kuvien perusteella sanoa yhtään mitään näistä autoista mikä on nopea ja mikä ei. :D Näyttää nopealta, näyttää hitaalta. pelkkää mutua millä ei ole mitään oleellista fakta-arvoa.
 

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92
Toro on kyllä komea. Väritys tuo mieleen Prost autot, todella komea kaikin puolin.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ei kai sitä oikeasti voi kuvien perusteella sanoa yhtään mitään näistä autoista mikä on nopea ja mikä ei. :D Näyttää nopealta, näyttää hitaalta. pelkkää mutua millä ei ole mitään oleellista fakta-arvoa.
Ilman mutuilua ei olisi paljon keskustelua.:eek: Jopa tallien kommentit toisten kinnereistä on mutuilua, vaikkakin heillä on himppasen enämpi tietoa ja näkemystä.

Oma mutu ulkonäön mukaan:
Rellu, Mersu, Haas ja Toro Rosso näyttää hyviltä.

Ferrari, Williams Ja Force India huonoilta.

McLaren, Sauber ja Red Bull ihan siitä väliltä. Raikasta kun Mäkkäri palasi alkuperäiseen väriin oranssiin.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Torossa on nokan lisäksi myös samanlainen tukivarren erilliskiinnitys, kuin Mersussa.

 

Henkaboy

Well-known member
Liittynyt
6.1.2011
Viestit
406
Tulee ihan 2006-2008 autot mieleen torosta :alppu::p:tongue:
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Torolla näyttävin auto kyllä. Eturenkaiden takana huomattavan paljon tyhjää muihin verratuna?
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Ompa Toro makea. Hainevä sopii paremmin näihin, kuin vuoden 2010 autoihin.
No, se oli sen hirvittävän takasiiven syytä, nyt kun takasiivet palautettiin lähemmäs sitä, mitä ne oli pre 2009, niin ei ne enään niin kamalia ole.
Toki, 2008 tuli ensimmäiset hainevät, ja ne oli kyllä aika järkkyjä. Saattoi tosin johtua siitä järkystä härpäkeiden määrästä... :doubtful:
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2340
On tuo uusi Toro Rosso vaan kaunis ilmestys :thumbup:. Heittämällä upein kulkupeli ja toivottavasti on myös suorituskyvyltään vähintään kelvollinen.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Moro,

Ferrari: Katsokaa, pyydän ennen/jälkeen kuvat: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/nain-raikkosen-uusi-auto-eroaa-edeltajastaan-kuvat-ennen-ja-jalkeen/6324618

Olen kuullut todella paljon Ferraria mollaavia arvioita, mutta kyllähän useista kuvista näkyy kuinka revoluutio auto on. Härpäkkeitä voi ja tuleekin käyttää tykkää niiden ulkonäöstä tai ei. Omaan silmään Ferrari, etenkin uskomattoman ponttoonien edessä olevien ilmavirtoja vyötärölinjaa alaspäin ohjaavien elemttinsä ansiosta on todella innovatiivisen näköinen kiesi. Ja se vyötärölinja on aivan erilainen ja hoikempi kuin edellisen auton on. Jopa F Indian ja Mesen kanssa innovatiivisin totetutus.
Ferrarin pisteet kaikkiaan 10-

Mclaren: Upea etusiipi ja venturi-tyyppinen tunneli keulassa. Muuten auto aika lailla edelliskauden mallinen, eli edelleen hoikemmasta päästä mitä tulee vyötärölinjaan: Pisteet 9

RB: Jatkaa evoluutiolla entistä hyväksikoettua filosofiaa pienellä nokka-ductilla. Pisteet 9,5

Mese. Kaksiosaisella moottorikat/ponttoonirtkaisulla ja huippuhärpkkeillä pisteet: 10-

Williams: Erittäin litteä notkomainen ponttooniratkaisu, nostettu hieman ylös jotta alaosan virtaukset tehostuisivat diffuusoria auttamaa. Ei lainkaan härpäkkeitä -huolestuttavaa jos pelkät barge boardit testeissä saadaan kiinni. Pisteet 8,5

STR: En käsitä tämän auton hehkutusta. Okei, autossa ehkä kiiluu kultainen leikkaus, mutta muuten kaara on kuin kotimaan kovimmista formuloista värejä myöten: Pisteet 6

HUOM. Pisteet annettu täysin subjektiivisesti, tietenkin. Ja värien vaikutusta vältellen.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Nuo nykyiset etusiivet on ihan karmeennäköisiä äyskäreitä. RB:lläkin 5-6 tasoa tuossa.
Olihan profiileja viime kaudellakin lähes samalla lailla. Tuo illuusio tulee varmaan tuosta massiivisesta delta-mallisesta alasiivestä, joka on kaikilla aika sama, paitsi juuri RB:llä hieman mutkittelee, muuten pitkälti sama. Ferrarin etusiipi on aivan supermatala ja siinä on vielä molemmilla puolilla ihmeellinen kuoppa. Näyttää Monza-ratkaisulta, mutta kai sillä haetaan mahdollisimman vähäisiä virtausten pyörteisyyttä vyötärölinjaan, jota sitten tehostetaan sillä massiivisella ilmanohjaimella joka sijaitsee juuri ponttoonien ilmanottoaukkojen edessä.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Olihan profiileja viime kaudellakin lähes samalla lailla. Tuo illuusio tulee varmaan tuosta massiivisesta delta-mallisesta alasiivestä, joka on kaikilla aika sama, paitsi juuri RB:llä hieman mutkittelee, muuten pitkälti sama. Ferrarin etusiipi on aivan supermatala ja siinä on vielä molemmilla puolilla ihmeellinen kuoppa. Näyttää Monza-ratkaisulta, mutta kai sillä haetaan mahdollisimman vähäisiä virtausten pyörteisyyttä vyötärölinjaan, jota sitten tehostetaan sillä massiivisella ilmanohjaimella joka sijaitsee juuri ponttoonien ilmanottoaukkojen edessä.
Ko. viritelmät sattuu silmään. Ei puutu kuin Gillette Fusion Proglide sponsorina.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
No tälle vuodellehan on sittenkin tullut megafonit pakoputkiin. Vai enkö ole tälläistä rakennetta vaan ennen huomannut ?


 
Ylös