Portugalin Ralli 18.-21.5.2017

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Kyllä se pahasti näyttää siltä, että kilpakumppanien etsikkoaika on ohi. Ogier alkaa olemaan kunnossa.
Latvalan olisi pitänyt jo Argenttiinassa saada enemmän pisteitä, kuin Ogier. Mahdollisuudet oli. Nytkin Latvala taisteli hienosti.
Toki emme heitä vielä kirvestä kaivoon ja mielenkiinnolla seuraamme mitä tapahtuu.

Lapista voi vielä tulla jotain. Tuskin maltan odottaa Jyväskylää.

Meikäläisen rallitietäjämestaruusjuna, taisi jättää jo nyt asemalle...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Kukaan ei ajanut kaksia pohjia peräkkäin. Viimeksi tätä ennen Safarissa 2002. On tää kyllä hieno kausi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kukaan ei ajanut kaksia pohjia peräkkäin. Viimeksi tätä ennen Safarissa 2002. On tää kyllä hieno kausi.
Tilastollisen knopin kannalta katsottuna kyllä todellakin. Mutta vaikka ennen kauden alkua oli puhetta että Toi-otalta ei odoteta yhtään mitään ainakaan ennen Jyskälää, niin silti TÄMÄ kausi olisi ollut se Latvalan ottipaikka. Mutta kun ei niin ei. Jatkossa saanemme todistaa Ogier & Ford kaksikolta liki samanlaista dominanssia kuin Löppöseltä ja Sitikalta. Jatkossa M-Sportilla varmasti kuunneellaan herkällä korvalla Ogierin toiveita auton säädöistä je parannuskohteista jotta auto saadaan istumaan mittatilaushansikkaan tavoin hänen käteensä.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Kukaan ei ajanut kaksia pohjia peräkkäin. Viimeksi tätä ennen Safarissa 2002. On tää kyllä hieno kausi.
Koska viimeksi on ajettu näin paljon tasa-aikoja ek ajoiksi? Sen jälkeen siis, kun aikaa on alettu ottamaan sekunnin kymmenysten tarkkuudella.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Jatkossa M-Sportilla varmasti kuunneellaan herkällä korvalla Ogierin toiveita auton säädöistä je parannuskohteista jotta auto saadaan istumaan mittatilaushansikkaan tavoin hänen käteensä.
Mikä talli se sellanen on, missä ei yritetä räätälöidä autoa kuskin käteen, etenkin ykköskuskin? Lisäksi Ogierhan voitti Monten minimaalisella testaamisella vs. toiset kuskit (miinus Latvala) joilla oli vuosi aikaa testata uutta autoa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Meeken osuma: https://www.youtube.com/watch?v=DONYpYKUz8s

Onhan tuo pistetaulukko murheellista luettavaa, kun Meeke on kerännyt pisteitä vain 2/6 rallista ja kärki on 100 pisteen päässä. Moni oli ennen kauden alkua youtube-analyysien perusteella sitä mieltä, että Meeke pyyhkii muilla lattiaa ylivoimaisen auton kanssa. Nyt ei kuski, eikä myöskään auto ole osoittautunut millään mittarilla ylivoimaiseksi. Hyvän lähtöpaikan turvin on tehnyt kovia pätkäaikoja, mutta muuta kerrottavaa alkukaudesta ei olekkaan.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Näinpä. Myös Paddonilla on alkukausi mennyt täysin ennakko-odotusten vastaisesti. Toyotasta täytyy todeta,että auto taitaa olla todellisuudessa juuri sitä,mitä ennen kauden alkua spekuloitiinkin. Eli kehitystyötä on vielä paljon tehtävä ja he ovat askeleen jäljessä muista talleista. Latvala on hanskalla paikannut auton puutteita ja onnistunut vetämään fiiliksellä ajoittain kärkivauhtia, mutta luulen että nuo sijat 6-10 ovat niitä johon keskivertokuljettaja tällä hetkellä Yariksella pystyy. Ruotsin rallin tulos antoi ehkä vähän väärän käsityksen auton vauhdista. Mutta kuten on todettu, potentiaalia autosta kyllä löytyy. Mielenkiintoista nähdä kuinka Lappi edistyy. Nyt jo yhden rallin aikana tuli isoja harppauksia eteenpäin ja viimeiselle pätkälle jo 4:ksi nopein aika. Lefebvre on kyllä ihan väärässä sarjassa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Näinpä. Myös Paddonilla on alkukausi mennyt täysin ennakko-odotusten vastaisesti.
On ollut sekä epäonnea että omia virheitä mutta myös kovia pätkäaikoja

Mielenkiintoista nähdä kuinka Lappi edistyy. Nyt jo yhden rallin aikana tuli isoja harppauksia eteenpäin ja viimeiselle pätkälle jo 4:ksi nopein aika.
Lappi ajoi Hännisen säädöillä kun omana testipäivänään satoi. Ei ihme että vauhti alkoi löytyä vasta kisan lopussa
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Mikä talli se sellanen on, missä ei yritetä räätälöidä autoa kuskin käteen, etenkin ykköskuskin? Lisäksi Ogierhan voitti Monten minimaalisella testaamisella vs. toiset kuskit (miinus Latvala) joilla oli vuosi aikaa testata uutta autoa.
Monessa tallissa autoa ei tehdä räätälintyönä yhdelle kuskille, vaan se pyritään tekemään s.e. tallin molemmat / kaikki kuskit saisivat sillä tulosta aikaan. Ranskalaiset ovat tästä olleet poikkeus, sillä C4 ja DS3 tehtiin kokolailla mittatilaustyönä Löppöselle ja esim. Hirvosmikolle annettiin auto joka ei kovinkaan hyvin istunut hänen ajotapaansa (koska se poikkesi Löppösen mieltymyksistä.) Samoin Ogieeri hieroi vuoden verran Volkkaria mieleisekseen ja Jari-Matin oli sitten vain sopeuduttava parhaansa mukaan Ogieerille tehtyyn autoon. Hyvä ettei Hirvosmikko joutunut sopeutumaan Citruunalla jopa Löpposen hanurin mukaan tehtyyn jakkaraan.
Joskus ammoisina aikoina Löysä valitteli kuinka Eriksonin säätämä Galantti ei sopinut sitten alkuunkaan hänen käteensä kun autosta oli tehty aliohjaava ja vetosuhteet oli säätöjen sallimissa rajoissa etupainotteisia. Löysä olisi halunnut juurikin päin vastoin.

Nytkin Portugalissa Neville valitteli kuinka teiden luonne kutsuu ajamaan mutkia sivuluisussa, joka taas on hänen mukavuusalueensa ulkopuolella. Paddonille asia ei ollut mikään ongelma. Tuloksista päätellen Hyndai saatiin säädettyä kohtuudella molempien käteen sopivaksi.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Nytkin Portugalissa Neville valitteli kuinka teiden luonne kutsuu ajamaan mutkia sivuluisussa, joka taas on hänen mukavuusalueensa ulkopuolella. Paddonille asia ei ollut mikään ongelma. Tuloksista päätellen Hyndai saatiin säädettyä kohtuudella molempien käteen sopivaksi.
Niin tai siis koko alkukauden Paddon on valitellut sitä että uusi auto ei sovi hänen ajotyyliinsä, johon kuuluu yliohjaaminen, ja nyt Neuville sanoi, että Portugalin teillä pitäisi ajaa sivuluisussa, ja ilmankos Paddon teki kovia aikoja, mutta Neuville osasi mukauttaa ajotyyliään teihin sopivaksi ja teki hyvän tuloksen.

Olkoon Fiesta miten paljon tahansa Ogierin säätämä, mutta kyllä ne Tänak, Evans ja Østberg on kaikki kovaa päässeet sillä.
 
Ylös