Puolan MM-ralli 29.6. - 2.7.2017

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
http://www.rajdpolski.pl/pliki/zawodnicy/2017/entry/entry_list_for_fia_approval.pdf

Lähtölistalla tutut tehdastallikuskit, Østberg, ja viimeinkin myös Sunisen WRC-debyytti Fiestalla.

WRC Trophyn hidastelukilpailussa Gorban, Raoux ja Serderidis. WRC2:ssa Tidemand ennakkosuosikki, mutta kakkossijalle on paljon tunkua. Camilli mukana, mutta ei aja WRC2-pisteistä (koska ajoi jo 5 vapaaehtoista kisaa). Suomalaisista mukana myös Emil Lindholm Fiesta R2:lla.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Melkein ei meinaa jaksaa odottaa.

Toyotalla oli Sardiniassa aika hyvä kokonaissuoritus. Hänninen oli hyvä viimeksi kun ajoi Puolassa, Latvalalla on parempi lähtöpaikka ja Lapilla on taas yksi kisa enemmän kokemusta.
Tänakille tämä on melkein kotikilpailu ja ajoi viime vuonna hemmetin hyvin.
Paddon oli viime vuonna kolmas ja nyt on hyvä lähtöpaikka.
Meeke joko voittaa tai ajaa ulos.

Ei pysty yhtään sanomaan kuka voittaa. Saattaa olla rallitietäjä veikkauksessa taas aika nihkeesti pisteitä mulla. :D
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Odotin että Tänakin eka voitto olisi tullut täällä, mutta toki toinen tulee vaan helpommin kuin ensimmäinen. Lappi tulee olemaan myös kova. Paddon lienee nopea mutta maaliinki pitäisi päästä. Breen ajoi hyvin viime vuonna, Meeke sen sijaan ei ollut mukana joten tuorein kokemus puuttuu kaiken muun hyvän lisäksi...Suninen vähän kysymysmerkki, kuinka pian pääsee autoon sinuiksi?

Mites paha auraajan rooli on tässä rallissa?
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
https://twitter.com/Becsywecsy/status/873965178483855360

Meeke ei aja Puolassa.

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Aijaijai. Kyllä nyt oli kova isku Meeken itseluottamukselle. Mahtaa olla pohjois-irlannin mies nyt aika syvissä mietteissä. Lähti tähän kauteen suurena mestarisuosikkina, suurin osa kisoista mennyt pieleen ja sinettinä pudotetaan pois tiimistä heikoimmalla hetkellä. Varmaan on Jyskälässä sitten kova tarve näpäyttää, mutta kunhan ei taas sortuisi yrittämään liikaa. No, nyt hänellä on koko kesä aikaa opetella in-car-videoista kaikki neste rallin mutkat ulkoa ja hakea fiilistä viime vuoden voittokuvista. En kyllä usko, että Mikkelsen pystyy yhtään parempiin suorituksiin Citikalla, mutta pysyy ehkä paremmin tiellä.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Ehkä vähän yllätys tuo Meeken syrjäyttäminen kuitenkin, vaikka tulokset tällä kaudella onkin olleet ihan kammottavia. Mutta Meekellä on kuitenkin ollut koko ajan nopeus hyvää luokkaa, toisin kuin muilla Citikka-kuljettajilla. Mikkelsen ehdottomasti hyvä lisä tiimille, mutta minusta se olisi kyllä Lefevbre jonka pitäisi siirtyä syrjään Mikkelsenin tieltä. Tosin Mikkelsenkin oli minusta vähän pettymys Sardiniassa, olkoonkin että ensimmäinen kisa uudella autolla.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Tämä olla ihan hyvä päätös Citroenilta. Joutuupahan Meeke nyt ihan oikeasti miettimään, että kannattaisi pysyä tiellä mikäli haluaa jatkossa ajaa. Jos ja kun Suomessa hän seuraavan kerran ajaa, niin siellä on alettava sitten varmasti tulosta tulemaan. Ei varmasti se helpoin ralli Meekelle palata, vaikka viime vuodelta voitto taskussa onkin. Kun itseluottamus ei ole kohdillaan ja Suomi on sarjan nopein osakilpailu, niin siinä voi olla melko tukalat paikat, että auto pitäisi pysyä tiellä ja tulostakin pitäisi tulla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Olihan tuo sinänsä looginen päätös, koska:

- Viime vuonna Meeke ei ajanut Puolan rallia, mutta Breen ja Lefevbre oli siellä yllättävän nopeita
- Mikkelsen voitti Puolan rallin viime vuonna
- Citroen pyysi kuskeja ajamaan maaliin Sardiniassa ja tavoitteena oli saada kaksi autoa top vitoseen. Ei siis olisi tarvinnut ajaa voittovauhtia, mitä Meeke yritti.
- Citroenin budjetti ei välttämättä enää kestä Meeken romutustahtia?

Nyt kysymysmerkki onkin se, saako Mikkelsen testeissä auton säädettyä itselleen sopivaksi. Ilmeisesti ongelma on, että muut kuskit käyttävät vasemman jalan jarrutusta auton tasapainottamiseen, mutta tämä ei kuulu Mikkelsenin ajotyyliin.

Kuten aiemmin kommentoin, Breen kehui autoa ja oli yllättävän nopea Sardiniassa sillä ainoalla pätkällä, jossa keskinopeudet nousi yli 110 km/h, mutta sitten seuraavan hitaamman pätkän maalissa sanoi että auto on kamala ajaa ja sijoituskin oli huono. Ehkä Citroen toimii sitten Puolan nopeilla teillä paremmin?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
No, koitetaas vähän taas ennakoida...

Herrat Ogier, Latvala, Neuville ja Mikkelsen on olleet top kuudessa kaikkina kolmena kertana kun ralli on ajettu (Latvala tosin joka kerta vasta viides). Lisäksi Tänak ja Paddon on olleet neljän parhaan joukossa kahtena viime kertana ja sitä edellisellä kerrallakin vauhtia riitti (Tänak voitti WRC2:n). Hänninenkin ajoi 2014 kuudenneksi, mutta hävisi vain hiuksenhienosti Latvalalle, jolla oli ulosajokin hidasteena.

Tänak taitaa olla se itsestäänselvin ennakkosuosikki, olisi ollut jo ennen Sardinian-voittoa, mutta toki viime vuoden suoritus puhui puolestaan. Ogier on tiellä ekana, mutta tässä rallissa se ei taida paljoa haitata. Evans saattaa yllättää DMackeilla, tai sitten ei pääse mihinkään.

Neuvillelta ja Paddonilta uskaltaa odottaa kovaa vauhtia, tosin Paddonin pitäisi vieläkin opetella ajamaan varmasti maaliin saakka hyvällä tuloksella. Sordolle tämä kisa tuskin sopii.

Mikkelsen on edelleen kysymysmerkki, autossa riittää vauhtia ja kisan pitäisi sopia miehelle, mutta saadaanko mies ja auto sovitettua yhteen? Entä onko C3 WRC parempi nyt näillä nopeilla teillä kuin Sardinian ja Argentiinan röykyissä? Breen saattaisi tehdä hyviä pätkäaikoja ja Lefebvrekin teki pohjat viime vuonna, mutta en uskalla odottaa Citroen-tiimiltä paljoa tänä vuonna.

Lappi on ollut tarkoituksellisen vaatimaton mediassa mahdollisuuksistaan, mutta uskoisin että vauhtia riittää, mutta ei varmaan ihan voittoon asti. Latvala on ollut yllättävän vaisu aiempien vuosien kisoissa verrattuna tallikavereihinsa. Hänninen ajelee varmaan taas omaa vauhtiaan maaliin top kympin viimeisille sijoille nousten ylöspäin toisten hölmöillessä.

Østbergiltä ei suurempia odotuksia tähän kisaan viime vuoden vauhdin perusteella. Mahtaakohan vaihtaa DMackiin? Suninen varmaan vaan hakee tuntumaa autoon ja yrittää sitten hakea näytön paikkaa Jyväskylässä, toivottavasti ei hölmöile ja saa riittävästi kisakilometrejä ja tuntumaa autoon.
 

vivalabam92

Member
Liittynyt
25.6.2017
Viestit
17
Ogier vaihtamassa kartturia?

Miksi Ogier on ajanut jo useissa testeissä, myös Puolan toisen kartturin eli Benjamin Veillaksen kanssa? Muilta foorumeilta yritin kaivaa tietoa mutta tietääkö joku täällä? Onko Ingrassia lopettamassa?

Tänk juu =)
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Miksi Ogier on ajanut jo useissa testeissä, myös Puolan toisen kartturin eli Benjamin Veillaksen kanssa? Muilta foorumeilta yritin kaivaa tietoa mutta tietääkö joku täällä? Onko Ingrassia lopettamassa?
Mututuntumalla veikkaan et oisko jonkinsortin vertailua/yhteistyötä vaan keskenään menossa. Veillas kun on Ogierin tallikaverin, M-Sportin 3. autoa ajavan Eric Camillin kartturina.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Lorenzo Bertellin kartturi on kans ollut tänä vuonna Ogierin kanssa testeissä, kai toi jotain valmennusta sitten on. Ja tarkennetaan vielä että Camilli ajaa M-Sportin WRC2-autoa tällä kaudella.

Puolan rallissa on muuten kivasti WRC+ livepätkiä. Torstain superspecialia ei tule, mutta perjantai-illan vastaava tulee. Lauantaina sitten heti aamun eka pätkä ja sama pätkä iltapäivän lenkin ekana tulee suorana, kuten myös power stage -pätkän molemmat kierrokset. Eli neljä metsäpätkää ja superspecial :thumbup:

Foreca muuten lupailee sadetta koko viikonlopulle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös