Otto Hokkanen
Well-known member
Nurmisen tiimin nahkatukat näyttävät olevan Alfa TV:n studiossa.
Ymmärsin että se Ginetta ajoi lämppärikierroksella niin hiljaa että porukka jakaantui kahteen kun ei takanatulijat ohittaneet. Ginetta meni ekan lämppärin jälkeen varikolle ja lähti kuitenkin jatkamaan ja oletin että sen takia otettiin kolmas lämppäri että Ginetta saa muun porukan kiinni. Kun ei se saanut niin mielestäni selostaja sanoi ettei Ginetta osallistu lähtöön mut lähti se kuitenkin vielä kokeilemaan.Alussa lämppärillä autot eteni kahdessa nipussa, joilla oli eroa melkein puoli kierrosta. Hetkellisesti myös luulin jo lähdön tapahtuneen, mutta ilmeisesti taempi porukka vain päättikin ottaa kärjen kiinni lähtöä varten.
Lähtöön järjestäytyminen meni lämppärillä reisille kun porukka ei tiennyt saako Dahlbackan Ginettan ohittaa vai eikö saa. Kuten kuuluttaja jo murjaisi, niin Luukas oli hyvä saarnamies, mutta onneton tunari autosähköjen kanssa. Parin yrityksen jälkeenkään Ginettan sähkövikaa ei saatu fiksattua ja kisa meni siltä osin ketuille. Pitstoppi-sähläys on kyllä vertaansa vailla oleva älynväläys.... Nopeuslajiryhmän kuningasajatusko lie. Tasoerot oli mitä oli, mutta ei kai nyt kukaan odottanutkaan että jollain Citroen DS3:lla tai Super2000 Hondalla olisi mitään asiaa Viperin ja Turbo-Mitsun (joka sekin prötäsi turhan paljon) vauhtiin. Tai ylipäätään yhtään kenenkään vauhtiin....Lämppärikierrossekoilusta jäi mielikuva ettei ohjaajakokouksessa ole kuunneltu - tai sit ollaan liian tyhmiä... karting minin kahdeksanvuotiaat osaa paremmin... (siltä osin siis jatkumoa kahdeksankymmentäluvun Super/Special Saloon sekoiluihin)
Stop&Gohon tulee parhaat ekana ja sit heikommat myöhemmin. Todellisuudessa Emil W johti koko kisan (pl. se ekana varikolla käynti), mutta tietokoneet arpoi muuta. Sekavaa se silti oli. Ja tasoerot kaameat.
Eiku se on tommonen BoP-viritys aikasakon muodossa. Ei tartte sykkiä ulos autosta tai käyttää renkaita poissa paikaltaa, vaan riittää kun seisoo kiltisti paikallaan:Näin sarjaa seuraamattoman puskasta huuteluna: mistä tuossa varikkokäynti-jutussa on kyse? Taasko jotain mutteri kiinni-mutteri auki tunkkailua?
Ryhmiä on siis kolme, joista ykköseen kuuluivat Viper ja Ginetta; kakkoseen ukkosvaunut, Mitsu, Bemari ja Possu; kolmoseen hatchbackit. Sitä, millä perusteella auton ryhmä määräytyy, en tiedä. Lähteenmäen tiimin Facebookissa paljastetaan, että ryhmien nimet ovat The Gran Turismo Classified, The Gran Turismo PRO Modified, The Gran Turismo Modified.TGT-luokka tuo kotimaiseen rata-autoiluun uuden muuttujan, aikasakon, joka jaetaan kuljettajien aika-ajon perusteella ryhmittäin seuraavasti: nopeimmalle 25 sekuntia, toiselle 23 sekuntia ja siitä sija kerrallaan 2 sekuntia vähemmän. Minimi aikasakko on viisi sekuntia ja jokaiselle kuljettajalle varikkopysähdys on pakollinen.
No eihän tuossa ole mitään järkeä. Sehän on selvä, että noilla tasoeroilla niin kalustossa kuin kuljettajamateriaalissa ei saada BTCC:n tyylistä pack racingia aikaan tai edes parhaiden GT3-luokkien sekuntitaisteluita. Mutta ei kai se nopeimpia seisottamalla parane, toimii jotenkin tv:sä* mutta tuskin rinteillä?Eiku se on tommonen BoP-viritys aikasakon muodossa. Ei tartte sykkiä ulos autosta tai käyttää renkaita poissa paikaltaa, vaan riittää kun seisoo kiltisti paikallaan.
Kunkin luokan nopeimmalle (aika-ajoissa) määrätään 25 sekunnin wash'n'go, seuraavaksi nopeimmalle 23 sekuntia ja niin edelleen kahden sekunnin portain. Ja ohjaajakokouksessa sit kerrotaan (tai ainakin nyt kerrottiin) et kärkiautojen pitää suorittaa se wash'n'go heti kisan alussa ts. kolmen ekan lapin aikana eli taktikointi-varaakaan ei juuri jätetty. Ja etenkin Ahvenistolla tuo ratavarikon ulostulo on ihan syvältä, eli sieltä ei pääse tulemaan kuin hollituvasta. Nytkin Ortju kärsi siitä, että ulostullessa joutui pysähtymään UUDELLEEN liikennevaloihin tullessaan wash'n'golta., kuten asiaan kuuluu
Näin sarjaa seuraamattoman puskasta huuteluna: mistä tuossa varikkokäynti-jutussa on kyse? Taasko jotain mutteri kiinni-mutteri auki tunkkailua?