Citroen oli viime vuonna erittäin vahva asvaltilla. Meekellä oli hyvä 16 sekunnin johto Korsikalla ennen konerikkoa, Mikkelsen oli Saksassa toinen ja Meeke voitti Kataloniassa ollen nopein asvalttiosuuksilla. Melkein tekisi mieli heittää pientä ennakkosuosikin viittaa Meeken päälle, mutta Meeke on Meeke kuten Meksikossa taas huomattiin. Aikaisempina vuosina tuolla koheltamisella olisi tullut 0 pistettä, mutta onko onni kääntymässä? Paras kauden aloitus hänellä pisteiden puolesta menossa. Ogier ja Neuville ovat perinteisesti myös kärkitaistelussa mukana.
Toyotalla pystyttiin viime vuonna voittamaan jokaisessa asvalttirallissa erikoiskokeita. Tänak lienee vahvin tuosta kolmikosta vahvin kestopäällysteellä. Viime vuonna vauhti oli aika tasaista Ogierin kanssa jokaisessa assukisassa. Laskisin myös Ottin voittajasuosikkeihin, vaikkei ehkä se suurin olekaan.
Haastajaryhmään niputtaisin Sordon, Latvalan, Mikkelsenin, Loebin ja myös Evansin pitäisi olla Michelineillä vahvempi kuin vuosi sitten. Dani ei viime vuonna pystynyt voittovauhtiin Korsikalla ja Saksa & Katalonia taisi mennä vähän yliyrittämisen puolelle. Loebin en ihan usko samanlaisiin Meksikon ihmetekoihin pystyvän, kun olosuhde-etua ei pitäisi tällä kertaa olla. Auton pitäisi kuitenkin olla hyvä Korsikaa varten, enkä mihinkään hirvittävän isoon aikatappioon uskokaan, max 0.3 sekuntia per kilometri.
Bouffierille povaan sekunti/km mittaluokan tappioita. Lapin suhteen odotukset ovat myös matalalla kokemuksen puutteen vuoksi. Myös asvaltilla Lappi teki ajoittain hyviäkin aikoja viime vuoden ralleissa, mutta tasaisuutta vielä luonnollisesti puuttuu.
:thumbup: