F1-Uutisia 2018

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7636
Pitää muistaa, että tämän kauden ultrasoftikin on jo astetta viime vuotista pehmeämpi. Hyperi saattaa olla ihan puhdas aika-ajorengas.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Pitää muistaa, että tämän kauden ultrasoftikin on jo astetta viime vuotista pehmeämpi. Hyperi saattaa olla ihan puhdas aika-ajorengas.
Hypersoftilla pitää kuitenkin kisa aloittaa, jos paras aika aika-ajossa tehty sillä renkaalla. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä jo aiemmin, mitä hypersoft tuo tullessaan kisankulkuun.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
1034
Vähän ristiriitaista tietoa, kun otsikossa sanotaan, että Kanada olisi ensimmäinen kilpailu hypereillä, mutta tekstissä kerrotaan, että tulevat todennäköisesti myös Monacoon kaksi viikkoa aiemmin.

The hypersoft hung on a lot better than we expected
ei sen sijaan kuulosta kovin lupaavalta.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Eri lähteistä lukenut uutisia ja oikeastaan kukaan ei pidä Ferraria tällä hetkellä haastajana mersulle vaan RedBullia. Ei kuulosta hyvältä ja jos tämä on totta kauden alussa saa italialaiseen tyyliin porukka kenkää. Olis se harmi kimin puolesta. Viime vuonna kaikki puhui testeissä et Ferrari on kova ja olihan se et siihen peilaten kyllä ne jotain tietää.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Eihän se näin kyllä ole.
Eipä olekaan! Kakkosvaiheesa parhaan ajan ajetuilla renkailla lähdetään kisaan. Mutta, mutta, tuskin kovemmilla renkailla pääsee kakkosvaiheesta jatkoon 10. joukkoon? Mene ja tiedä. Katsotaan Canadassa, mikä on homman nimi. :wink:
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Vähän ristiriitaista tietoa, kun otsikossa sanotaan, että Kanada olisi ensimmäinen kilpailu hypereillä, mutta tekstissä kerrotaan, että tulevat todennäköisesti myös Monacoon kaksi viikkoa aiemmin.



ei sen sijaan kuulosta kovin lupaavalta.
No siis Kanada on nyt ensimmäinen kisa johon ne renkaat ovat tulleet valittavaksi virallisesti. Noihin kaukokisoihin valinnat tehdään 14 vai 15 viikkoa ennen kilpailua. Todennäköisesti myös Monacossa niitä käytetään, mutta ne renkaat tulevat virallisesti valittaviksi talleille vasta n. kk päästä ja silloin sitten tiedetään varmuudella millä renkailla Monacossa ajetaan.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Eri lähteistä lukenut uutisia ja oikeastaan kukaan ei pidä Ferraria tällä hetkellä haastajana mersulle vaan RedBullia. Ei kuulosta hyvältä ja jos tämä on totta kauden alussa saa italialaiseen tyyliin porukka kenkää. Olis se harmi kimin puolesta. Viime vuonna kaikki puhui testeissä et Ferrari on kova ja olihan se et siihen peilaten kyllä ne jotain tietää.
Ei yllätä yhtään jos Ferrari on jäljessä ja taantuu lisää. Liian tuulinen paikka huipputekijöille, Italia ei houkuta alan insinöörejä ja sitä rataa. Rahalla ja pitkäjänteisyydellä Italian olisi paikattavissa, mutta nykypomo Sergio Marchionne ei ole motorsport-ukko vaan autokauppias. Kimin puolesta vähän harmittaa, mutta hyvää matkaa kohti keskikastia noin muuten.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Eipä olekaan! Kakkosvaiheesa parhaan ajan ajetuilla renkailla lähdetään kisaan. Mutta, mutta, tuskin kovemmilla renkailla pääsee kakkosvaiheesta jatkoon 10. joukkoon? Mene ja tiedä. Katsotaan Canadassa, mikä on homman nimi. :wink:
Mersu pääsee leikiten. Ja kyllähän tuota käytettiin muutaman kerran viime kaudella muidenkin tallien (Red Bull, Ferrari) toimesta hyväksi, kun haluttiin kovemmalla nakilla kisaan.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Mersu pääsee leikiten. Ja kyllähän tuota käytettiin muutaman kerran viime kaudella muidenkin tallien (Red Bull, Ferrari) toimesta hyväksi, kun haluttiin kovemmalla nakilla kisaan.
Hypersoftin ja ultrasoftin välinen ero on huomattavasti suurempi, kuin viimekauden kahden pehmeimmän renkaan välinen ero. Jostain luin, että hypersoftin ja ultrasoftin välin ero olisi neljä pykälää.

Jänskä nähdä todellisuudessa, missä mennään näiden rengasseosten välisissä eroissa. Canadan kisan jälkeen olemme tässäkin asiassa viisaampia.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4300
Sijainti
Maalla
Tässä yks oletus renkaiden nopeus eroista.
Jos HS ja US renkaan ero olis noin iso. Niin helposti vois veikata että keskikastissa noita HS renkaita käytettäis myös Q2:ssakin. Toki se saattaa näkyä myös kärjessäkin...
Sitten päästäänkin mielenkiintoiseen kysymykseen eli kestävyyteen. Joka ei välttämättä ole montaa kierrosta.
Saatetaan nähdä kivoja kisoja . :)

 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
934
Nuo rengasvalinnat yhdistettynä radan uuteen pinnoitteeseen ennustavat Espanjan GP:stä uhkaavasti jonoajelua jo nyt.
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8990
Sijainti
Vantaa
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclaren-raivostui-ferrarin-tekemasta-tempusta-he-rikkoivat-herrasmiessopimusta/6812900#gs._LJop6Y

Ferrari rikkoi tallien tekemää sopimusta, jossa sopivat FIA:n henkilöiden karenssista. Vaikka kyseessä on herrasmiessopimus, luulisi tallin kunnioittavan sopimusta. Vai alkaako Marchionne taas itkuvirren veisaamisen? Minusta pitäisi pistää karenssiin sopimuksen mukaisesti.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/jean-todt-haluaisi-vieda-ferrarilta-saantojen-veto-oikeuden/6810798

Tässä olisi järkeä. Ferrarilta pois veto-oikeus. Ihan käsittämätöntä, että vuonna 2018 moinen on edes mahdollista.

"- He saattavat lähteä. Suoraan sanottuna se on heidän valintansa. He ovat vapaita. En missään tapauksessa halua heidän lähtevän, mutta se voi aina tapahtua. Olemme nähneet isojen kilpailijoiden poistuvan sarjasta ja tulevan takaisin, mutta kuten sanoin, kyse on heidän valinnastaan, Todt sanoi."
Järkipuhetta Todtilta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Ironista kun Todt asiasta huutelee, oli kuitenkin itsekkin mukana hyödyntämässä tuota veto-oikeutta aikoinaan.

Mutta tottahan se on. Talleilla ei minustakaan pitäisi olla juuri mitään sananvaltaa sääntöjen muutoksiin. Kaikki ajavat vain omaa etuaan jolloinka ne päätösten läpilyönti on erittäin vaikeaa. Ja sitten kun joku muutos näyttää onnistuvan niin Ferrari voi sitten torppaa sen. Ymmärrän kyllä että valtaosa Ferrarin markkinointia on juuri F1, mutta tuskin kukaan haluaa luoda sääntöjä mitkä tarkoituksella syrjisi mitään tallia, etenkään Ferraria. Tuskin he edes häviäisivät mitään.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ironista kun Todt asiasta huutelee, oli kuitenkin itsekkin mukana hyödyntämässä tuota veto-oikeutta aikoinaan.
Täysin eri rooli Todtilla silloin. Hyvää palkkaa nauttiva tallipäällikkö ajamassa Ferrarin etua.

Musta toi vaan lisää uskottavuutta, että FIAn johtajana Todt haluaa puuttua tähän. Hattu pois päästä.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Toivottavasti veto-oikeuden poistaminen onnistuu. Jos Ferraria ei tämän jälkeen rehti peli kiinnosta niin ei tule ikävä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4524
I Ymmärrän kyllä että valtaosa Ferrarin markkinointia on juuri F1, mutta tuskin kukaan haluaa luoda sääntöjä mitkä tarkoituksella syrjisi mitään tallia, etenkään Ferraria. Tuskin he edes häviäisivät mitään.
Koska F1 = Ferrari niin miksi tai mihin Ferrari lähtisi? Pelkkää sananhelinää ja uhkailua jota ei tulla toteuttamaan koska Ferrari brändi kokisi merkittävän arvonalennuksen (kuten myös F1:sen) heidän ilmottaessaan lähdöstä F1:stä. F1 on luonut Ferrarin. Todin pitää olla nyt rohkea ja yhdessä Libertyn kanssa pistää Ferrari ruotuun ja samalle viivalle muiden tallien kanssa.
 
Ylös