Aika riemunkirjavia tuloksia tässä rallissa on viime vuosina nähty. Viime vuonna kuuden pätkän jälkeen tilanne oli vielä Paddon-Hänninen-Östberg, mutta lopulta koko MM-sarjan kärkinelikko löytyi viiden parhaan joukosta. Kaksi vuotta sitten Neuville ja Latvala pääsivät surkeiden alkukausiensa jälkeen lähtemään hyvältä paikalta ja lopulta he miehittivätkin kaksi ensimmäistä sijaa. Silloin tosin MM-sarjan kärki aurasi vielä lauantainakin. Siinä missä Jyväskylässä voidaan etukäteen odottaa äärimmäisen vahvaa Toyotaa ja hieman heikompaa Hyundaita niin tämä on taas niitä kisoja, joissa juuri mikään ei yllättäisi. Ehkä lähimpänä olisi se, että useampi näistä koheltajista pääsisi ilman virheitä maaliin.
Lappia on nyt erittäin mielenkiintoista seurata. Suomen ohella Sardinia oli ylivoimaisesti EP:n vahvin kisa viime vuonna. Lapin kausi tietyllä tavalla uudelleen käynnistyi Portugalista, kun kokemuksen puutteen antama tasoitus pieneee. Jos suorituksessa tulee samanlainen parannus kuin Portugalin 2017 ja 2018 välillä, ja tekniikka kestää niin kauden ensimmäinen podiumpaikka saattaa olla hyvin lähellä. Iso kysymysmerkki on siinä pystyykö hän jatkamaan virheetöntä ajamista, sillä Portugali oli Lapin omienkin sanojen mukaan kauden ensimmäinen kisa ilman isompia virheitä. Toisaalta neljäs paikka startata perjantaina ei ole niin hyvä kuin viime vuoden 13. (sääjinx)