DC
Helsingin UA
Ja Kalle nöyryyttää!
Sammutti pelit.Mitens lööperi jäi noin paljon?
#10Mitens lööperi jäi noin paljon?
Oli ilmeisesti sammuttanut jossain. En tosin itse ollut siinä vaiheessa vielä All Liven ääressä.Mitens lööperi jäi noin paljon?
Ei noita WRC ja R5 autoja tarvii enää montaa vuotta kattella (eikä sen jälkeen koko rallia!) kun sähköautot on niin ihquja...https://youtu.be/VhoyOfjwUbA?t=6 Tuon videon perusteella vaikuttaisi kai siltä että Neuvillen rengas mennyt ennen kaatoa, jos katsoo rengasta etenkin videosta kun 0.05 vaihtumassa 0.06
R5 karkeloissakin olisi hienoa olla monta mahdollisimman tasaväkistä autoa (ilman jotain FIA balance of performancea), muuten saattaa luokka kuolla nopeesti ja kansalliset sarjat kärsii jos kaikkien pitää aina omistaa se sen hetken nopein auto.
Takavuosina Portugalin rallissa väkee oli tien varressa pikkusen verran enämpi. Ja vielä ihan kosketusetäisyydellä.https://www.youtube.com/watch?v=w33WX-HfgH4
Tässä hyvä esimerkki jossa oikein vatipäiden kuningas kohdassa 0:22
https://www.youtube.com/watch?v=mHDIhqTOrS4Takavuosina Portugalin rallissa väkee oli tien varressa pikkusen verran enämpi. Ja vielä ihan kosketusetäisyydellä.
Ja kaikkihan tietävät miten siinä sitten lopulta kävi. Portugalin sekoilut ovat B-ryhmän kontekstissa - kun kaikki oli joka tapauksessa enemmän tai vähemmän pöljää - omallaTakavuosina Portugalin rallissa väkee oli tien varressa pikkusen verran enämpi. Ja vielä ihan kosketusetäisyydellä.
Block teki kaksi kunniakierrosta heinäpaalin ympäri...Kassi-Alma ja Block kisaavat tiukasti hitaimman WRC-tiimin tittelistä. Kassi-Alma johtaa SS1:n jälkeen 0.2 sekuntia hitaampana, mutta kuinka pitkään?
Okay. Show must go on ja There's no business like showbusiness. Jos kello ei tykkää niin fem av det.Block teki kaksi kunniakierrosta heinäpaalin ympäri...
'89 (tai niillä nurkin) Suurajeluissa Savon EK:lla yhdessä kohtaa tie kaartoi ajosuuntaan nähden oikealle. Sisäkurvin puolella oli toista metriä korkea penkka, jonka päällä oli mukamas kielletty katselualue - vaikka minkään fysiikan lain mukaan se ralliauto ei olisi kyennyt kiipeämään sinne penkan päälle. Ulkokurvissa on vastaavasti toista metriä korkea pudotus penkan pohjalle ja siellä ulkokurvissa seisoo joku järkkäri autoa hylkivä superman-liivi päällä mouhoamassa ettei siellä penkan päällä saa katsella...Ja kaikkihan tietävät miten siinä sitten lopulta kävi. Portugalin sekoilut ovat B-ryhmän kontekstissa - kun kaikki oli joka tapauksessa enemmän tai vähemmän pöljää - omalla
tavallaan jopa hyväksyttävissä (vuoden 1986 traagiset tapahtumat eivät toki sisälly tähän), mutta toivottavasti historian ei kuitenkaan tarvise toistaa itseään.
Ymmärsinkö tekstin nyt oikein, ettäSuomessa on jo vuosikymmenet osattu pilata ralli näillä turvamääräyksillä. Jos 80-luvulla Portugalissa olisi yritetty samaa, niin olis saattanu aika monta lippua jäädä myymättä. Sikäläisille (mitä todennäköisimmin) se vaaran elementti on ihan yhtäläisen oleellinen osa, kuin jossain härkätaistelussa tai Pampalonan härkäjuoksussa - tai Texas style Rodeoissa. Jos se elementti poistetaan ja vielä kaiken päälle ruvetaan suhistelemaan jollain sähköautoilla, niin kiitos, jätän suosista väliin koko lajin. EVVK.