FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 2019
Melbourne, Albert Park
Rata ennätys :
1:24.125 BY MICHAEL SCHUMACHER (2004)
Kilpailun aikataulu :
Perjantai 15.03
03:00-04:30 1. Vapaat harjoitukset (12:00)
07:00-08:30 2. Vapaat harjoitukset (16:00)
Lauantai 16.03
05:00-06:00 3. Vapaat harjoitukset (14:00)
08:00-09:00 F1 Aika-ajot (17:00)
Sunnuntai 17.03
06:10 F/A 18 ylilento
06:54 Kansallishymni
07:10 F1 Kilpailu (16:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia/Timetable.html
Kilpailun tiedot :
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2019/eventtiming-information-1
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia.html
Ratatiedot ja kisahistoriaa :
https://en.wikipedia.org/wiki/Melbourne_Grand_Prix_Circuit
https://en.wikipedia.org/wiki/Australian_Grand_Prix
Ratakuva isompana :
https://pbs.twimg.com/media/D1gYVx_VAAERbqj.jpg
Radan viralliset nettisivut :
https://www.grandprix.com.au/
Rata GMaps :
https://www.google.com/maps/place/37°50'59.0"S+144°58'06.0"E/@-37.8477213,144.9629225,2721m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d-37.849722!4d144.968333?hl=en
Pirellin rengas kovuudet :
Kova (Valkoinen) = C2
Keskimmäinen (Keltainen) = C3
Pehmeä (Punainen) = C4
https://pbs.twimg.com/media/D1DbwSRXcAACe1q.jpg
Pirellin rata tiedot :
Rengaspaineet ja kulmat :
MIN. STARTING PRESSURES (slicks)
22.5 psi (front) | 19.5 psi (rear)
EOS CAMBER LIMIT
-3.75° (front) | -2.00° (rear)
Teemien rengas valinnat Australian radalle :
Pirellin tarinat 2019 viikonlopulle :
https://press.pirelli.com/2019--australian-grand-prix-preview/
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:29:33 (58 lap), ( Kimi 3. Vale 8. )
Nopein kierrosaika kisassa Ricciardo 1:25,945 S-rengas. ( Kimi 1:25,373 S )
Suurin nopeus kisassa Hukkenberg 319,7 km/h
Paalupaikan otti otti Hamilton ajalla 1:21,164 ( Kimi 2, Vale 10. )
Suurin nopeus AAssa Perez 323,7 km/h
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2018/race-classification
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Australian_Grand_Prix
Viime vuoden kisan varikko stopit (1-2 stoppi, 20 stoppia koko kisassa) :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20587_01-AU-PitStop-EN-750.jpg
Viime vuoden kisan nopeimmat ajat eri seoksilla :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20590_01-AU-Race-EN-750.jpg
Tähän asti käytetyt voimalaitoksen osat :
(Ei vielä yhtään)
Sääennusteet kisa viikonlopulle :
Pilvistä ja aurinkoa. Lämpöä 22-28 astetta.
Sateen mahdollisuus, pe 10% la 10 %, su 10 %.
https://weather.com/weather/weekend/l/ASXX6305:1:AS
Sääennuste jossa myös säätutka ja Webbi kameroita :
https://www.wunderground.com/forecast/au/northcote/-37.77000046,145?cm_ven=localwx_10day
Sääennuste tutkalla :
https://www.yr.no/place/Australia/Victoria/Melbourne/long.html
Otteita viime vuoden kisasta :
- Toto: "meillä oli 3s marginaali. Meillä on systeemissä bugi joka täytyy korjata"
- Kimi kisainssilleen: Mitä v*tua sinä sanot minulle? Ensin kerrot minulle, ettei tässä ole kiire. Älä nyt kuse tätä hommaa, Räikkönen tivahti F-alkuisin englantilaisin kirosanoin
- Taas kerran liian kovat renkaat. US-renkaalla ajettu 34 kierrosta.
- Voi Red Bull ressukoita jos joutuvat Hondalla ajamaan tulevaisuudessa.
- "F1 on kuollut".
No niin taas on päästy kauden ekaan kisa viikonloppuun ja on tätä odotettukin. Vaikka mä olin siinä ajatuksessa että kausi alkaa vasta ens viikolla...
Nyt on autoihin tullut jonkin verran muutoksia tälle kaudelle. Joten olisko liikaa toivottu että tästä vuodesta ei tulis taas Mersun hallintaa.
Talvi testien mukaan tälläistä vois ehkä toivoa. Sehän olis parasta viihdettä kun joka kisan voitosta väännettäis kättä ainakin 3:n tiimin kesken.
Ferrarin vois kuvitella (/toivoa) että se olis tällä kaudella hivenen Mersua edellä mutta mutta...
Viime vuosien perusteella Mersua ei voi koskaan vähätellä.
Talven ajojen mukaan RBR – Honda yhdistelmä on täys arvoitus, ainakin mulle. Auto on varmasti hyvä mutta millaisen loikan Honda on saanut aikaiseksi kehitys työssään ?
Tosin kovimmat kisat taidetaan nähdä heti siinä kärki tiimien takana jossa Kimikin taitaa olla mukana.
Sauberin talvitestit oli sellaista että voidaan odottaa melkein mitä tahansa. Sehän olis täyttä rautaa jos Kimikin olis jossain kisassa taistelemassa jopa podium paikasta.
Melbourne, Albert Park
Rata ennätys :
1:24.125 BY MICHAEL SCHUMACHER (2004)
Kilpailun aikataulu :
Perjantai 15.03
03:00-04:30 1. Vapaat harjoitukset (12:00)
07:00-08:30 2. Vapaat harjoitukset (16:00)
Lauantai 16.03
05:00-06:00 3. Vapaat harjoitukset (14:00)
08:00-09:00 F1 Aika-ajot (17:00)
Sunnuntai 17.03
06:10 F/A 18 ylilento
06:54 Kansallishymni
07:10 F1 Kilpailu (16:10)
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia/Timetable.html
Kilpailun tiedot :
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2019/eventtiming-information-1
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Australia.html
Ratatiedot ja kisahistoriaa :
https://en.wikipedia.org/wiki/Melbourne_Grand_Prix_Circuit
https://en.wikipedia.org/wiki/Australian_Grand_Prix
Ratakuva isompana :
https://pbs.twimg.com/media/D1gYVx_VAAERbqj.jpg
Radan viralliset nettisivut :
https://www.grandprix.com.au/
Rata GMaps :
https://www.google.com/maps/place/37°50'59.0"S+144°58'06.0"E/@-37.8477213,144.9629225,2721m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d-37.849722!4d144.968333?hl=en
Pirellin rengas kovuudet :
Kova (Valkoinen) = C2
Keskimmäinen (Keltainen) = C3
Pehmeä (Punainen) = C4
https://pbs.twimg.com/media/D1DbwSRXcAACe1q.jpg
Pirellin rata tiedot :
Rengaspaineet ja kulmat :
MIN. STARTING PRESSURES (slicks)
22.5 psi (front) | 19.5 psi (rear)
EOS CAMBER LIMIT
-3.75° (front) | -2.00° (rear)
Teemien rengas valinnat Australian radalle :
Pirellin tarinat 2019 viikonlopulle :
https://press.pirelli.com/2019--australian-grand-prix-preview/
2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:29:33 (58 lap), ( Kimi 3. Vale 8. )
Nopein kierrosaika kisassa Ricciardo 1:25,945 S-rengas. ( Kimi 1:25,373 S )
Suurin nopeus kisassa Hukkenberg 319,7 km/h
Paalupaikan otti otti Hamilton ajalla 1:21,164 ( Kimi 2, Vale 10. )
Suurin nopeus AAssa Perez 323,7 km/h
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2018/race-classification
https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Australian_Grand_Prix
Viime vuoden kisan varikko stopit (1-2 stoppi, 20 stoppia koko kisassa) :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20587_01-AU-PitStop-EN-750.jpg
Viime vuoden kisan nopeimmat ajat eri seoksilla :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/20590_01-AU-Race-EN-750.jpg
Tähän asti käytetyt voimalaitoksen osat :
(Ei vielä yhtään)
Sääennusteet kisa viikonlopulle :
Pilvistä ja aurinkoa. Lämpöä 22-28 astetta.
Sateen mahdollisuus, pe 10% la 10 %, su 10 %.
https://weather.com/weather/weekend/l/ASXX6305:1:AS
Sääennuste jossa myös säätutka ja Webbi kameroita :
https://www.wunderground.com/forecast/au/northcote/-37.77000046,145?cm_ven=localwx_10day
Sääennuste tutkalla :
https://www.yr.no/place/Australia/Victoria/Melbourne/long.html
Otteita viime vuoden kisasta :
- Toto: "meillä oli 3s marginaali. Meillä on systeemissä bugi joka täytyy korjata"
- Kimi kisainssilleen: Mitä v*tua sinä sanot minulle? Ensin kerrot minulle, ettei tässä ole kiire. Älä nyt kuse tätä hommaa, Räikkönen tivahti F-alkuisin englantilaisin kirosanoin
- Taas kerran liian kovat renkaat. US-renkaalla ajettu 34 kierrosta.
- Voi Red Bull ressukoita jos joutuvat Hondalla ajamaan tulevaisuudessa.
- "F1 on kuollut".
No niin taas on päästy kauden ekaan kisa viikonloppuun ja on tätä odotettukin. Vaikka mä olin siinä ajatuksessa että kausi alkaa vasta ens viikolla...
Nyt on autoihin tullut jonkin verran muutoksia tälle kaudelle. Joten olisko liikaa toivottu että tästä vuodesta ei tulis taas Mersun hallintaa.
Talvi testien mukaan tälläistä vois ehkä toivoa. Sehän olis parasta viihdettä kun joka kisan voitosta väännettäis kättä ainakin 3:n tiimin kesken.
Ferrarin vois kuvitella (/toivoa) että se olis tällä kaudella hivenen Mersua edellä mutta mutta...
Viime vuosien perusteella Mersua ei voi koskaan vähätellä.
Talven ajojen mukaan RBR – Honda yhdistelmä on täys arvoitus, ainakin mulle. Auto on varmasti hyvä mutta millaisen loikan Honda on saanut aikaiseksi kehitys työssään ?
Tosin kovimmat kisat taidetaan nähdä heti siinä kärki tiimien takana jossa Kimikin taitaa olla mukana.
Sauberin talvitestit oli sellaista että voidaan odottaa melkein mitä tahansa. Sehän olis täyttä rautaa jos Kimikin olis jossain kisassa taistelemassa jopa podium paikasta.
Viimeksi muokattu: