Periaatteessa ihan mahdollinen vaatimus mutta yleensä kaikki F1:ssä on ostettavissa tai sovittavissa. Vastaavia juttuja on spekuloitu ennenkin, sillä Häkkisen alkuaikaan McLarenilla Marlboron sponsorisopimus kuulemma edellytti, että tallissa on oltava kuskina GP-voittaja. Tästähän tuli 1994 sitten vähän ongelma, sillä Andretti floppasi eikä saanut voittoa vaan potkut, Mika saavutti kolmen ajamansa kisan aikana kolmossijan (ja Sennan päänahan ekoissa yhteisissä aika-ajoissa) muttei voittoa, GP-voittajista Senna lähti Williamsille, Prost eläköityi, Mansell lähti jenkkeihin Cart-sarjaan, Bergerillä oli sopimus Ferrarin kanssa, Benettonia rakennettiin Schumacherin ympärille ja Alesi, Hill, Herbert, Coulthard - heistä kaikki saavuttivat avausvoittonsa vasta myöhemmin (en muista olisiko listalle sopinut vielä joitain vaihtoehtoja).
No joka tapauksessa Mikan tallitoveriksi tuli pitkään formuloissa pyörinyt Martin Brundle ja seuraavaksi vuodeksi Martin Blundell. Heistä kumpikaan ei ollut GP-voittaja mutta malppi pysyi silti pääsponsorina ja autot tutussa puna-valkoisessa värityksessä. GP-voittaja saatiin kiinnitettyä vasta 1996 David Coulthardin myötä - toisaalta sama vuosi jäi malpin ja larenin viimeiseksi yhteiseksi vuodeksi.
Tuo kuulostaa jo aika paksulta, että ihan väännettäisiin siitä, saadaanko talliin osakilpailun voittanut kuljettaja. Se kyllä oli tiedossa, että Dennis halusi aina Sennan lähdön jälkeen palkata talliin maailmanmestarin. Ensin se yritti ajattaa Mansellia 1995, mutta tämä kokeilu päättyi jo muutaman kisan jälkeen. Kaudeksi 1996 Dennis tavoitteli Schumacheria, joka päätyi Ferrarille ison palkkapussin perässä. Seuraavaksi kaudeksi Dennis tavoitteli Damon Hilliä, joka päätyi niin ikään rahan perässä Arrowsille... Kaudelle 1998 Dennisillä taisi olla Häkkinen ja Coulthard kiinnitettynä hyvissä ajoin mutta kaudesta 1999 hän kävi neuvotteluita Villeneuven kanssa. Eikä pidä unohtaa sitä, että heti Sennan lähdettyä Dennis tilasi Prostin ajamaan testejä McLarenille, millähän lie taka-ajatuksella... (Prost testaili satunnaisesti 1994–1996.)
Sehän ei tietenkään voinut vaikuttaa asiaan, että McLaren oli aikalailla hukassa kaudet 1994–1996. Vähän aiemmin lähti ensin tehdastallin asema moottoritoimittajan poistuttua, sitten pääsuunnittelija ja lopulta vielä itse Ayrton Senna. Moottoritoimittajaa vaihdettiin kuin sukkia ja Mersun tultua kuvioihin alkuvaihe oli todella vaikea teknisten vikojen myötä. Voisi tuota mainittua Mansell-saagaakin pitää aika nolona.
Ei Ferrarilla mennyt yhtään sen paremmin siihen aikaan, kun Mallun panostus alkoi siirtyä siihen suuntaan. Mitä katselin kuvia, niin Marlboro valtasi Ferrarin takasiiven pysyvästi kaudesta 1993 alkaen ja sen jälkeen myös auton selkämyksessä olleet Mallu-tarrat alkoivat kasvaa kokoa ja vastaavasti Fiatin logot kutistua. McLarenin viimeinen Marlboro-diili kattoi vuodet 1994–1996 eli jo sen aikana oli aika selvää, että Marlboro on kiinnostunut vaihtamaan tallia. Yritykset palkata Schumi voivat myös liittyä siihen, että Mäkin seuraava pääsponsori oli saksalaisen emoyhtiön tupakkamerkki West. Voisin kuvitella, että ajatus Ferrarista oli kutkutellut Mallun päälliköillä jo pitkään, mutta McLarenin kaudet 1984–1991 kattaneen dynastian aikana oli parempi pysyä voittajien leirissä. Kun tuo dynastia alkoi murentua Hondan vetäytymisilmoituksen ja mestaruusputken katkeamisen myötä (1992), niin Marlborolla lyötiin välittömästi pelimerkit kiinni Ferrariin.
Jos nyt jotain siirtoja tapahtuu ni ois ainakin hauska nähdä Vettel & Verstappen kaksikko Red Bullilla. Vettelille 1-2 kautta organisaatiossa mistä kaikki alkoi ja eläkkeelle formuloista.
Ei vaan ole Rebbarilla enää tarvetta palkata noita eläköitymiseltä suojaa hakevia nestoreita "kehittämään autoa".