AnttiL
Reittinörtti
Mites Lefebvre Saksassa 2016(?)? Samoin Greensmithin kolaroitua Hinkelsteinin kanssa viime vuonna testeissä loppui kartturi Craig Parryn ura kokonaan.
Henkka who? Ei vaan, hävettää, myönnän.Henkka hyppäsi selkänsä rikki Suurajoissa 1984, loppukausi jäi väliin. Ja toki sitten Costa Smeralda 1985:n takia jäi Korsika väliin.
Vähän hävettää et tämäkin tuli unohdettua. Aika hurja ulosajo oli, niinkuin ennen tuota Suomessa ollut pyöritys. (onko Galli muuten tuon jälkeen ajellut kilpaa?)Vanha kunnon hullu-Galli mursi reisiluunsa ulosajossa Saksassa 2008. Tuollaisesta vammasta toipumiseen menee useita kuukausia. Tuohan jäi lopulta Gigin viimeiseksi kilpailuksi WRC-tasolla.
Tulee mieleen myös Loixin ulosajo 2002 Montessa. Ruotsissakin pienillä patenteilla mukana kilpaa ajamassa.Ja kun muisti palailee pätkittäin kuin U. Turhapurolla konsanaan, niin Freddy Loix Safari-testeissä 1999 oli tietysti yksi tällainen tapaus.
Ne tekohyppyrit ovat kyllä niin tarpeettomia Viron rallissa. Toivottavasti ottavat opikseen, jos on pakko rakentaa hyppyreitä niin tekisivät ne ajatuksella. Järjestäjät olivat ihan oikeassa siinä, etteivät ainakaan kolmeen vuoteen ole valmiita edes yrittämään MM-sarjaan mukaan.Evansilla oli sitten Viron tuliaisina melkein kolmen kuukauden saikku (jos Walesissa palaa remmiin) :thumbdown
Kilvanajoa lähiten muistuttanut toiminta on tainnut olla nuo San Marinon Rally legendit ja muut showajelut Italiassa.(onko Galli muuten tuon jälkeen ajellut kilpaa?)
Okei mun moka, kiitos tarkennuksesta.:alppu:Eihän se Evansin tilanne ollut tekohyppyrissä. Muutenkin kyse oli ajovirheestä, josta ei kyllä voi hyppyriä syyttää. Ei tietysti ollut järkevää rytkyttää rallia läpi kun se loukkaantuminen tuli jo EK2:lla.
Sanoisin, että voidaan olla aika hyvillä jäljillä kyllä.Jos on jännät paikat itse rallin suhteen, niin sama tilanne on myös Rallitietäjässä. Top 8:sta ainakin AnttiL sekä Magnum2300 ovat lähteneet muutosvalmentamisen tielle ja veikanneet voittajaksi Neuvilleä Eestin ihmemiehen sijaan. Visionäärinen haisto vai turhaa nokkeluutta? Sunnuntaina ollaan viisaampia.
Kyllä, ihan jo jännityksen säilymisen nojalla täytyy toivoa voittoa johonkin muuhun osoitteeseen kuin Tänakille ja/tai Toyotalle. Tai no, kyllähän se Latvalan kiintiövoitto maistuisi vaikka täältä, ei siinä mitään. Tänakin tämän hetkinen moodi on sellainen, että lähtöpaikka-, auto- yms. yleisesti hyväksytyt selitykset eivät häneen oikein päde. Näkisin että ainoa, joka Tänakilta voi voiton Turkissa(kaan) riistää, on Toyotan tekniikka. Muista virolaisen ei tarvitse niinkään huolehtia.Sanoisin, että voidaan olla aika hyvillä jäljillä kyllä.
Paremmat lähtöpaikat, raffi tiestö joka ei oletusarvoisesti sovi Toyotalle yhtä hyvin kuin pari edellistä kisaa, sekä Toyotan yllä edelleen leijuva pieni kysymysmerkki luotettavuuden suhteen tarkoittaa sitä, että nyt on haastajien yksinkertaisesti pakko kurittaa Tänakia ja Toyotaa mikäli mestaruustaistot aiotaan pitää elossa. Etenkin Hyundaille näkisin Turkin kaikinpuolin avoimena maalina ottaa jättipotti tulos ja nyt ei saa tulla enää mitään mystisiä markan vikoja. Vähintään 20 pistettä pitää saada keulaa Toyotaan, etenkin kun näkisin että Walesissa ei Toyotan kolmoisvoitto mitenkään yllättäisi. Tosin en tiedä sitten miten uudet aerot tulee vaikuttaan Toyotan kilpailukykyyn vauhtikisoissa.
Jos kaikesta huolimatta Tänak jatkaa edelleen voittokulkua, pitäisin kuskien mestaruuden laittamista purkkiin jo Walesissa täysin realistisena ja Hyundain merkkimestaruus haavetkin synkkenisivät melkoisesti. Se olisikin melko poeettinen skenaario mikäli Tänak pystyisi mestaruuden Walesissa varmistamaan kun muistetaan vuoden takaiset kuvat murtuneesta Ottista makoilemassa tiellä Sweet Lambissa. Vähän vastaavasti mieleen muistuu 2003 Korsika jolloin Loeb teki silloin mestaruuden lopulta vieneen harvinaisen ajovirheen rallin johtopaikalta ja tuli lopulta kyyneleet silmissä pätkän maaliin N-ryhmän autojen seassa. Vuosi tästä 2004 Korsikalla olikin sitten ilon kyyneleiden aika. Siihen en ota sitten kantaa minkälaiseen mestaruuksien sarjaan Tänak yltyisi mikäli tällainen skenaario toteutuisi Walesissa.
Lancia 1987 Kankkunen-Alen-Biasion oli kans ihan jees.Menee taas kieltämättä vähän OT puolelle, mutta jos puhutaan Dream Teameistä vielä niin kaikkien aikojen line-up rallin MM-sarjassa tais kuitenkin löytyä Citroenilta vuonna 2003. Loeb-McRae-Sainz kattauksesta on aika vaikea laittaa paremmaksi kun puhutaan koko kauden yhdessä ajaneista. Sitten yksittäisistä kisoista puhuttaessa Audin kattaus 1984 Akropolikseen on kanssa aika tajunnanräjäyttävä, Blomqvist-Mikkola-Mouton-Röhrl . Ellei paras niin ainakin tyylikkäin kokoonpano sitten Subarulla 1991 RAC:ssä, Alen-McRae-Vatanen.
Jep, koitin miettiä ja tuo tosiaan taitaa olla viimeinen. Mutta sitä se kaks maailmanmestaria viimeseen 15 vuoteen teettää .Koska muuten viimeksi kaksi maailmanmestaria (ei tulevaa) on ajanut samassa tallissa pysyvästi? Onko se tuo Citroenin 2003? E: Näköjään vielä 2005 Citroen, Loeb ja Sainz.
Ja nekään ei mahdu enää samaan talliin...Jep, koitin miettiä ja tuo tosiaan taitaa olla viimeinen. Mutta sitä se kaks maailmanmestaria viimeseen 15 vuoteen teettää .