Tavallaan ymmärrettävämpi, mutta ei sillä loppupeleissä kovin paljon anteeksi saa kuitenkaan. Virhe mikä virhe, ja erittäin pahaan paikkaan. Muutenkin se, että pyytää Meekeä (jolle ulosajo rallista ja tilanteesta riippumatta on aina mahdollista) erikseen vielä hyökkäämään, on todella korkean riskin ratkaisu. Vähän sama kuin pyytäisi Radio Novan juontajia olemaan hihittelemättä ja puhamaan järkeviä.Olikohan tuo Krisiltä pelkkä virhe, vai oliko käsky hyökätä kun Ott varmistelee kuskien mestaruutta ja Hyundait kärjessä? Virhe joka tapauksessa mutta jos käskettiin hyökätä niin ymmärrettävämpi virhe.
Käsketty tai ei niin kallis temppu tallimestaruuden kannalta. Kris oli parhaana toyotana vielä hyvin hyundai kuskien vauhdissa mukana. Nyt huomattavasti vaikeampi rikkoa sitä rintamaa jos Tanäk keskittyy varmistelemaan.Olikohan tuo Krisiltä pelkkä virhe, vai oliko käsky hyökätä kun Ott varmistelee kuskien mestaruutta ja Hyundait kärjessä? Virhe joka tapauksessa mutta jos käskettiin hyökätä niin ymmärrettävämpi virhe.
Kalle ajoi alkukaudesta yksityistallin autolla kun tehdas odotteli Evo-mallin julkaisua. Nyt on ihan tehdaspelit.Ja se Yariksen uusi takajousitus?
Onko Kallella tehtaan Fabia, vai samatyyppinen vuokraauto (ja valmistautumisen taso) kuin Korsikalla?
Hyundaille sinänsä riittää että kaksi autoa tulee maaliin jos Neuvillen mestaruusmahdollisuudet menevät ihan teoreettisellakin tasolla. Jompi kumpi Hyundai varmistelee nelospaikan ja toinen hiillostaa Tänakia. Ei sillä tallipisteiden valossa sitten ole merkitystä jos Sordo tai Loeb ajaa pihalle yrittäessään haastaa Tänakia, kunhan toinen pääsee Latvalan edellä maaliin. Mutta Tänakilla toki ei ole varaa möhlimiselle.Hyvä matsi tulee sijoista 2-4, ja kenelläkään ei oikein ole varaa ajaa ulos.
Kyllähän tuollaista pistelasku tapaa Hyundai ehdotti jo pari vuotta sitten, varmaan kaatui juuri siihen ettei kaikilla tiimeillä ole varaa raahata kolmea autoa viivalle.Hyundaille sinänsä riittää että kaksi autoa tulee maaliin jos Neuvillen mestaruusmahdollisuudet menevät ihan teoreettisellakin tasolla. Jompi kumpi Hyundai varmistelee nelospaikan ja toinen hiillostaa Tänakia. Ei sillä tallipisteiden valossa sitten ole merkitystä jos Sordo tai Loeb ajaa pihalle yrittäessään haastaa Tänakia, kunhan toinen pääsee Latvalan edellä maaliin. Mutta Tänakilla toki ei ole varaa möhlimiselle.
Liekö täällä joskus jo asiaa puitu, mutta täytyy vaan todeta, että jotenkin tuo tallipistelaskusysteemi on vähän hassu. Kolmoisvoitto on tiimin kannalta täysin sama kuin kaksoisvoitto, kolmossijan pisteet menevätkin neljänneksi tulleelle tiimipisteitä keräävälle autokunnalle.
Mielestäni jotenkin fiksumpi ehkä olisi että se kolmas auto "söisi" ne pisteet pois vaikka ei niitä omalle tiimilleen kartuttaisikaan. Näyttää toki hassulta sitten tilastoissa kun niitä pisteitä ei olisi kenelläkään ja onhan tämä nykysysteemi toisaalta reilumpaa vain kahta autoa ajattavia tiimejä kohtaan.
Twiitti poistettu ko. sivulta...Ogierin rouva on tulistunut https://twitter.com/AndreaKaiser/status/1187669729164562433
Tänäkille taitaa riittää mestaruuden varmistamiseen kakkossija powerilla, vaikka Neuville voittaisi sen ja sijoitukset kokonaiskisassa kärkikolmikon osalta pysyis ennallaan. Sordo varmaan ottaa riskejä.Vähän tavallista jännempi poweri vuorossa :thumbup: