SJ
F1 asijan tuntia
- Liittynyt
- 6.9.2011
- Viestit
- 5658
Puhdasta arvailuahan tuo oli, ei mitään "ilmeistä". Todella epätoivoista arvailua etten sanoisi. Missään välissä kirjoittaja ei onnistunut luomaan loogista linkkiä BWT:n ja Pérezin välille. Talli haluaa BWT:stä eroon, mitä sitten? 20 miljoonan dollarin potkiminen pois tallista päin vastoin nostaa Pérezin osakkeita, sillä tallilla on silloin suurempi kynnys potkia hänet sponsoreineen pihalle samalla oven avauksella. Tosin jos Aston Martin tuo talliin 25 M€, niin sehän kattaa BWT:n jättämän aukon varsin hyvin. Eli taas kerran kuviossa ei ole mitään, mikä liittyy Péreziin jollain tavalla.
Itse uskon, että Pérezin rahaongelmat ovat se syy, miksi hänen paikkansa on vaarassa. Näin hän myönsi epäsuorasti itsekin. Kuitenkin sellainen ajatus, että kuljettajasopimus olisi sidottu eräänlaiseen huutokauppaan, on täysin naurettava.
Näen Pérezin tilanteeseen kaksi syytä:
1. Sopparissa on joku kiinteä luku, minkä verran Pérezin täytyy tuoda rahaa talliin. Meksikolainen Sport Pesa lopetti viime kauden jälkeen, ja tämä vajaus voi nyt olla se syy, miksi Pertsa tarvitsee lisää rahaa.
2. Nykyiset sponsorit eivät ole maksaneet sovittuja rahoja sovitussa ajassa.
BWT:n tilanne voi sekin olla hyvin yksinkertainen. Talli ja firma ovat olleet kimpassa vuodesta 2017 asti eli nyt on menossa sopimuksen neljäs vuosi. Esimerkiksi Williamsin ja Martinin samankaltainen sopimus kattoi viisi vuotta. Eli BWT:n sopimus voi olla kätelty kuitenkin ensi kauden jälkeen, se ei ole mikään ongelma. Talli muuten nosti BWT:n nimisponsorikseen täksi kaudeksi. Se voi olla jonkinlainen kultainen kädenpuristus, jos sopimusta ollaan purkamassa etukäteen. Aston Martin tosiaan tuo talliin saman verran rahaa kuin BWT:ltäkin irtoaa, joten taloudellinen dilemma on sillä taputeltu.
Itse uskon, että Pérezin rahaongelmat ovat se syy, miksi hänen paikkansa on vaarassa. Näin hän myönsi epäsuorasti itsekin. Kuitenkin sellainen ajatus, että kuljettajasopimus olisi sidottu eräänlaiseen huutokauppaan, on täysin naurettava.
Näen Pérezin tilanteeseen kaksi syytä:
1. Sopparissa on joku kiinteä luku, minkä verran Pérezin täytyy tuoda rahaa talliin. Meksikolainen Sport Pesa lopetti viime kauden jälkeen, ja tämä vajaus voi nyt olla se syy, miksi Pertsa tarvitsee lisää rahaa.
2. Nykyiset sponsorit eivät ole maksaneet sovittuja rahoja sovitussa ajassa.
BWT:n tilanne voi sekin olla hyvin yksinkertainen. Talli ja firma ovat olleet kimpassa vuodesta 2017 asti eli nyt on menossa sopimuksen neljäs vuosi. Esimerkiksi Williamsin ja Martinin samankaltainen sopimus kattoi viisi vuotta. Eli BWT:n sopimus voi olla kätelty kuitenkin ensi kauden jälkeen, se ei ole mikään ongelma. Talli muuten nosti BWT:n nimisponsorikseen täksi kaudeksi. Se voi olla jonkinlainen kultainen kädenpuristus, jos sopimusta ollaan purkamassa etukäteen. Aston Martin tosiaan tuo talliin saman verran rahaa kuin BWT:ltäkin irtoaa, joten taloudellinen dilemma on sillä taputeltu.
Viimeksi muokattu: