Mikä on kun ei riitä vauhti voittoon.Toivoa sopii että Verstappen ohittaa Hamiltonin lähdössä, ja Bottas saa ajella yksin voittoon
Miksi tätä ei hyväksytä muiden esim. Bottaksen tai Mazepinin kohdalla lieventävänä asiana?Perez kärsinee edelleen ajokin sopimattomuudesta hänen ajotyyliin, ja miten suhtautuu renkaisiin.
Ja Horner vielä uhosi viime vuonna että heillä on sarjan kovin kuski mutta ei kyllä tänään ollut mitään vastusta Hamiltonille.Alkaa Maxille varmaan pikkuhiljaa syöpymään tajuntaan, että Hamilton on oikeasti superkova kuski ja aika paljon ehkä itseä edellä monellakin osa-alueella. RB oli taas koko viikonlopun erittäin nopea, ellei jopa nopein, mutta Hami vaan punnersi ohi ja katosi. Virheitä Maxille lähes jokaiseen jaksoon, joista osoitellaan sormella joka suuntaa muualle.
Bottasin varikkopysähdys oli myös noin sekunnin hitaampi kuin Verstappenin ja Hamiltonin. Tuo sekunti saattoi olla syynä siihen, että hän putosi Verstappenin taakse ensimmäisten varikkokäyntien jälkeen, kun teki pienen virheen kiihdytyksessä ja Verstappen sai paremman suoravauhdin. Vaikka tietysti Bottasin olisi pitänyt osaa ajaa.Eiköhän siellä olisi vaan otettu varikolle vähän eri aikaan ja todennäköisesti Hamilton paremman vauhdin takia mennyt siinäohi. Sitten taas jossiteltu annettiinko Bottakselle tarkoituksella huonompi taktiikka jne. Onhan näitä nähty
Verstappen on kyllä ihan avoimesti sanonut, ettei tällä radalla ajaminen ole ollut ollenkaan nautittavaa, koska hänellä on ollut ongelmia pidon ja tärinän kanssa. Eiköhän tämä ollut Verstappenin heikoin kisa tälle kaudelle. Tai jätetään vielä ovi auki Monacon-epäonnistumiselle, sillä siellä hän on historiallisesti ajanut erittäin huonosti. Autollakin on aika paljon merkitystä. Mercedes oli nopeampi tällä radalla. Silti Verstappen ajoi kakkoseksi. Kisan alkuvaiheessa Pérez ei pysynyt Bottasin vauhdissa vaikka ajoi tyhjässä ilmassa, mutta Verstappenilla ei ollut ongelmia roikkua peesissä.Alkaa Maxille varmaan pikkuhiljaa syöpymään tajuntaan, että Hamilton on oikeasti superkova kuski ja aika paljon ehkä itseä edellä monellakin osa-alueella. RB oli taas koko viikonlopun erittäin nopea, ellei jopa nopein, mutta Hami vaan punnersi ohi ja katosi. Virheitä Maxille lähes jokaiseen jaksoon, joista osoitellaan sormella joka suuntaa muualle.
– Mikä kertakaikkisen upea kisa Lewisiltä, Rosberg sanoi Sky Sportsilla.
– Olen hieman huvittunut, koska jopa Max Verstappen alkaa ymmärtää paremmin ja paremmin sen, kuinka hyvä Lewis Hamilton oikeasti onkaan.
Rosberg viittaa siihen, miten Verstappenia pidetään yhtenä F1:n nopeimpana kuljettajana. Nyt Verstappen on jopa nopeammalla autolla vaikeuksissa Hamiltonin kanssa.
– Maxin täytyy onnistua täydellisesti, jotta hän voi voittaa mestaruuden, Rosberg näkee.
Rosberg nosti myös esille sen, miten Verstappen teki jatkuvalla syötöllä virheitä Portimaossa.
– Red Bullilla oli Portugalissakin nopein auto. Koska jos miettii lauantain aika-ajoa, niin Max teki nopeaimman noteerauksen. Se vain poistettiin virheen takia. Ja sama juttu kisassa. Hän ajoi nopeimman kierroksen, joka kuitenkin hylättiin, koska hän meni taas rataviivojen ylitse.
Eiköhän tässä ole omankin egon nostoa. Nico osaa sen. Onhan se kyllä toisaalta fakta, että Verstappen on hölmöillyt tällä kaudella jo kaksi perättäistä paalupaikkaa ja todennäköisesti tämän kisan voitto meni aika-ajoihin. Joten ei Verstappenkaan ole täydellinen ollut. Verstappen on saanut ajella edelliset kaudella haastajan asemassa eikä realistisesti taistellut mestaruudesta kummiskaan Hamiltonia vastaan. Nyt kun auto on kunnossa ja mestaruusmahdollisuus on aito, virheitä on alkanut sattumaan. Verstappenin olemus oli tänä viikonloppuna todella kireä ja vähän kokoajan syyttämässä muuta. Naurettavinta oli, kun Markokin rupesi jo sääntöjä syyttämään. Varmasti ollut tiedossa kaikilla kuskeilla, mistä nopeimmat kierrokset hylätään.Nico ripottelee suolaa Maxin haavoihin. Ja onhan Lewis vain niin hyvä.
Siinä olen kyllä Markon kanssa samaa mieltä, että on sekavaa että rajojen seuraaminen vaihtelee mutkasta toiseen. Ratarajoja pitäisi mielestäni vahtia aina ja kaikkialla. Tuolla pitäisi olla maailman parhaat kuskit, kyllä he osaavat viivojen välissä pysyä, ja elleivät osaa, siitä pitää tulla seurauksia. Mutta ratarajojen syyttäminen voiton, paalun ja nopeimman kierroksen menettämisestä on naurettavaa, eivät ne menneet ratarajasääntöjen takia vaan siksi että Verstappen ei pysynyt radalla.Naurettavinta oli, kun Markokin rupesi jo sääntöjä syyttämään. Varmasti ollut tiedossa kaikilla kuskeilla, mistä nopeimmat kierrokset hylätään.
Viime vuoden Portimaon kisaan nähden oli ainakin mielenkiintoisempi kisa.
Mikä vaikutus oli Maxin rataviivojen ylityksellä kisassa? Mikä olisikaan ollut Bottaksen aika, jos hänkin olisi ajanut mutkan niin lujaa, että olis täytynyt ajaa rataviivojen ulkopuolella? On jotenkin helppo sanoa Maxin olleen nopein, mutta aika nyt vaan sattumalta hylättiin muotoseikan vuoksi. Ei sinne ulkopuolelle vedetä kuitenkaan huvin vuoksi, vaan kyllähän siitä etua saadaan.Nico Rosberg sanoi:Red Bullilla oli Portugalissakin nopein auto. Koska jos miettii lauantain aika-ajoa, niin Max teki nopeaimman noteerauksen. Se vain poistettiin virheen takia. Ja sama juttu kisassa. Hän ajoi nopeimman kierroksen, joka kuitenkin hylättiin, koska hän meni taas rataviivojen ylitse.
Senna ei löytäisi tietään ohjaamoon halon vuoksi ja Schumi riuhtoisi kisassa renkaat finaaliin kahden kierroksen jälkeen.Pitäisi varmaan keksiä aikakone ja mennä vuoteen 2002 tai 1991 ja poimia Senna ja Schumacher sieltä, ja laittaa heidät Bottaksen ja Verstappenin paikalle haastamaan Hamiltonia. Niin eiköhän sitten nähtäisi kunnon taisteluja kärjessä.
Kyllä ennen kaikki oli paljon paremmin!Senna ei löytäisi tietään ohjaamoon halon vuoksi ja Schumi riuhtoisi kisassa renkaat finaaliin kahden kierroksen jälkeen.