arskar1970
Well-known member
- Liittynyt
- 14.10.2012
- Viestit
- 178
Käykö Ruotsin rallille samat klassiset mitä kävi Rantarallille tänävuonna. Teiden luvitukset vihkoon oikein kunnolla..
Ei, ei semmosta riskiä oteta että rallin aikana ei ole pakkasta eikä lunta jolloin voidaan joutua pätkiä peruuttamaan tai pahimmassa tapauksessa koko kisa.Eikös Värmlannissakin pysyminenkin ole mahdollista?
Aika nopeesti sais pistää kisan pystyyn.Eikös Värmlannissakin pysyminenkin ole mahdollista?
Öö... millä mekanismilla?Vois olla R5 auto lähellä palkintopallia.
Kai niitä sitä varten testataan kyseisissä olosuhteissa?Kyllä tiimit kiroilis jos hybridien kanssa joutuis lähtemään Rovaniemen pakkasiin heti kauden toisena kisana.
Viime vuonnahan siellä vedettiin melkein nollakelissä. Ruotsissa voi olla yhtä lailla pakkasta tai nollakeliä kuin Rovaniemellä, etenkin jos Rovaniemellä ajettaisiin taas keväämmällä.Kyllä tiimit kiroilis jos hybridien kanssa joutuis lähtemään Rovaniemen pakkasiin heti kauden toisena kisana. Vois olla R5 auto lähellä palkintopallia.
Sitähän voisi laskeskella niin, että eikös tammikuun alusta astu kyseisen vuoden ensimmäinen saapumiserä armeijan palvelukseen? Peruskoulutuskausi taitaa kestää 8 viikkoa ja sen lopussa, joskus kuudennella tai seitsemännellä viikolla, on yleensä ampumaleirit. Eli mihin kohti nuo sitten asettuisi suhteessa ralliin?Sen verran alkoi kutkuttamaan mahdollisuus Arctic Rally Finlandista, että yritin kaivaa tietoa Rovajärven ampuma-alueen varauksista alkuvuodelle. En tiedä sitten osasinko etsiä oikeista paikoista mutta mistään en tietoja löytänyt.
Puolustusvoimien melutiedotteet kun laittaa Googleen niin löytyy. Eipä näytä tällä hetkellä olevan tammikuulle mitään.Sen verran alkoi kutkuttamaan mahdollisuus Arctic Rally Finlandista, että yritin kaivaa tietoa Rovajärven ampuma-alueen varauksista alkuvuodelle. En tiedä sitten osasinko etsiä oikeista paikoista mutta mistään en tietoja löytänyt. Vaikka helmikuun otatus sujuikin mainiosti ilmankin ampuma-alueen legendaarisia pätkiä, niin olisihan se ensiarvoisen tärkeää saada esim. Ristilampi ja Heinunkierto mukaan reittiin. Tänä vuonna reitti oli hieno, mutta kovin typistetty. Vain 10 EK:ta ja 251km. En toki ole perehtynyt, millaisia lenkkejä ja kilometrimääriä uusilla Rally 1 hybrideillä on mahdollista/tarkoitus ajaa, mutta luulisi että enemmän ajettaisiin kuin tänä vuonna. Jos siis Arcticissa päädytään ajamaan. Onhan se tietenkin mahdollista, tai oikeastaan toivottavaa, että AKK on jo kaikessa hiljaisuudessa alustavia suunnitelmia reitin osalta tehnyt ja selvittänyt mm. Rovajärven tilanteen. Eiköhän nämä Ruotsin haasteet ole olleet AKK:n tiedossa jo hyvän aikaa.