Motorsport.comilta tiivistelmä sääntöjupakasta. Omaan silmääni vaikuttaa siltä, että FIA ja Masi rikkoivat sääntöjä räikeästi, joten Mersun protestilla voi olla jotain toivetta mennä alustavasti läpi. (Kunnes se jollain tavalla kammetaan nurin myöhemmin.)
Käytännössä säännöt siis sanovat, että jos kierroksella varvattujen autojen sallitaan ohittaa turva-auto, niin tämä lupa täytyy antaa
kaikille kierroksella ohitetuille autoille. Tässä tapauksessa Masi oli erikseen nimennyt vain ne autot, jotka olivat Hamiltonin ja Verstappenin välissä. Tätä pykälää on siis rikottu.
Lisäksi säännöt sanovat, että turva-auto voidaan vetää pois radalta vasta kun
viimeinen kierroksella ohitettu auto on ohittanut turva-auton. Myös tätä pykälää on siten rikottu.
Kolmanneksi vielä turva-auto vedettiin pois radalta liian nopeasti, sillä sääntöjen mukaan se on sallittua vasta
seuraavalla kierroksella sen jälkeen, kun kierroksella ohitetut autot ovat menneet turva-auton ohitse. Myös tätä pykälää on siten rikottu.
https://www.motorsport.com/f1/news/what-formula-1s-safety-car-restart-rules-say/6878338/