Mut ei tosta kannata ruveta rageemaan ettei ole ihan Karen.Nuorten jenkkilarppaus ja sieltä matkitut sanonnat.
Joo, ja moottoripyörien kohdalla vielä se tyhjäkäynti. Kuinka monta kymmentä minuuttia sen pitää siinä naapurin ilmanoton vieressä olla tyhäkäynnillä ennen kuin ajamaan uskaltaa? Kuin se olisi joku hienostunutkin kone, joka vaatii käyttäjältään yli-inhimillistä ymmärrystä lämpölaajenemisesta.Kaksitahtiset ns. tehoputki mopot. Ne pitäisi kieltää jo vaikkapa EU-lailla. Aivan samoin kuin vapailla putkilla ajelevat harrikat. Ihan silkaa paskaa. Ja kaikki muutkin tuollaiset moottoripyörät.
Toiveissain on, että kaksipyöräiset häipyvät kokonaan pois tästä maailmasta, paitsi sähköiset sitten. Koska kait ne sitten osaavat olla olematta todellisia yöhäirikköjä.
Miten niin huono hyötysuhde? Kuutiotilavuus 92cid (1507ccm) tehoja jossaki 60-70kw, vääntöä ihan riittävästi. Äänet lain sallimissa rajoissa (ohiajotesti alle 106db)Joo, ja moottoripyörien kohdalla vielä se tyhjäkäynti. Kuinka monta kymmentä minuuttia sen pitää siinä naapurin ilmanoton vieressä olla tyhäkäynnillä ennen kuin ajamaan uskaltaa? Kuin se olisi joku hienostunutkin kone, joka vaatii käyttäjältään yli-inhimillistä ymmärrystä lämpölaajenemisesta.
Arvon mootttoripyöräilijät, kerron jotain: moottoripyörän rakenne on pysynyt samana noin sata vuotta; kaksi pyörää ja huonolla hyötysuhteella toimiva ottomoottori. Ruiskukone toimii heti täydellä teholla, vaikkei sitä kaasukahvaa kannatakaan pohjaan vääntää 30 asteen pakkasessa.
Parhaankaan bensiinimoottorin hyötysuhde ei edelleenkään ole yli 50%, prätkän kone tuottaa edelleen esim. hukkalämpöä mitä ei tarvita kabiinin lämmitykseen kuten autossa.Miten niin huono hyötysuhde?
Mikä vika polkupyörässä? Ei siitä kuulu kuin ohut renkaan suhina ja kuskin huuhotus. 🤌Toiveissain on, että kaksipyöräiset häipyvät kokonaan pois tästä maailmasta, paitsi sähköiset sitten. Koska kait ne sitten osaavat olla olematta todellisia yöhäirikköjä.
Pyöräilevät kapeilla maanteillä niin että autoilija joutuu nostamaan jalan kaasulla ja lataamaan kuvan nettiinMikä vika polkupyörässä? Ei siitä kuulu kuin ohut renkaan suhina ja kuskin huuhotus. 🤌
Kaipa siellä tiellä saa ajaa kumpikin? Vai pitäiskö autoilijoilla olla joku jumal’asema?Pyöräilevät kapeilla maanteillä niin että autoilija joutuu nostamaan jalan kaasulla ja lataamaan kuvan nettiin
Juu, liikenne on yhteispeliä, ei yksityistilaisuuksia.Kaipa siellä tiellä saa ajaa kumpikin? Vai pitäiskö autoilijoilla olla joku jumal’asema?
Kapeilla teillä autoilija joutuu sopeutumaan kevyen liikenteen olemassaoloon. Ei voi vain paahtaa hihaa hipoen ohi. Kortti saisi lähteä sellaisesta.Kaipa siellä tiellä saa ajaa kumpikin? Vai pitäiskö autoilijoilla olla joku jumal’asema?
Se onkin turvallisuuden kannalta äärimmäisen tärkeää että kuski sopeutuu kevyen liikennettä varten teillä, etenkin nykyään kun on autoja ja kuskeja enemmän kuin koskaan ennen.Kapeilla teillä autoilija joutuu sopeutumaan kevyen liikenteen olemassaoloon. Ei voi vain paahtaa hihaa hipoen ohi. Kortti saisi lähteä sellaisesta.
Ei MAANTIEPYÖRÄLLÄ kuulu ajaa kevyenliikenteenväylällä. Jos pitäis, niin sen nimi olisi kevyenliikenteenväylänpyörä.Näin pyöräilijän ajavan kevyen liikenteen väylällä äsken.
Meidän taajamasta ei maanteitä löydy.Ei MAANTIEPYÖRÄLLÄ kuulu ajaa kevyenliikenteenväylällä. Jos pitäis, niin sen nimi olisi kevyenliikenteenväylänpyörä.
Kuinka tyhmiä ihmiset on?
Lain mukaan mennään. Pyörätiellä maantiepyörää polkeva joutuu hidastamaan esim. koirien ja lasten kohdalla. Treenaaminen ei anna mitään erityisoikeuksia paahtaa liikenteessä.Ei MAANTIEPYÖRÄLLÄ kuulu ajaa kevyenliikenteenväylällä. Jos pitäis, niin sen nimi olisi kevyenliikenteenväylänpyörä.
Kuinka tyhmiä ihmiset on?
Antaapa koska se on maantiepyörä. Sillä ajataan maantiellä. Vähän olisi kuin leikkuupoimurilla kerättäisiin perunoita muuten.Lain mukaan mennään. Pyörätiellä maantiepyörää polkeva joutuu hidastamaan esim. koirien ja lasten kohdalla. Treenaaminen ei anna mitään erityisoikeuksia paahtaa liikenteessä.