Vähän jyrkästi sanottu että Red Bullin vika, jos haluavat säilyttää oman brändinsä tallin nimenä. Porschelle ei riittänyt että olisi ollut moottoritoimittaja, vaan tallin nimeksi haluttiin Porsche.Porsche on virallisesti perunut kaikki aikeensa yhteistyöstä F1-sarjassa Red Bullin kanssa. Varsinaisesti vika vaikuttaa kuitenkin olevan Red Bullin päädyssä: talli ei halunnutkaan aitoa teknistä yhteistyötä vaan etsi maksajaa laskuilleen. Tiedotteessaan Porsche kuitenkin korosti sitä, että se on edelleen kiinnostunut F1-sarjasta. Aika vain alkaa loppua, sillä F1-sarjan virallisten ehtojen mukaan kauden 2026 moottoritoimittajat on vahvistettava tämän vuoden lokakuun 15. päivään mennessä.
Sitten vaan Williamsin ovelle koputtamaan setelitukku kädessä, sijoitusryhmällä on varmasti myyntihaluja kun hinnasta päästään sopuunVähän jyrkästi sanottu että Red Bullin vika, jos haluavat säilyttää oman brändinsä tallin nimenä. Porschelle ei riittänyt että olisi ollut moottoritoimittaja, vaan tallin nimeksi haluttiin Porsche.
Williams, Haas varmasti. Ehkä se McLarenkin voisi, jos oikeasti haluaa kiivetä kärkeen.Sitten vaan Williamsin ovelle koputtamaan setelitukku kädessä, sijoitusryhmällä on varmasti myyntihaluja kun hinnasta päästään sopuun
No kun Red Bullin ja Volkswagen-konsernin yhteistyöstä on huhuttu jo vuosikaudet ja flirttailua on ollut puolin ja toisin, niin on aika outoa päättää kuukausia kestäneet neuvottelut siitä syystä, ettei muka tiedettykään, että mitä vastapuoli haluaa. Näin varsinkin, kun Porsche oli jo pari kuukautta sitten tehnyt Marokossa jo alustavia paperitöitä ja tuolloin julkistanut aikeensa ostaa Red Bullin osakekannasta 50 %. Kun tuollaisia askelia otetaan, niin kyllä se silloin Red Bull on jo tiennyt Porschen aikeet ja toiveet ja antanut niille alustavan siunauksensa.Vähän jyrkästi sanottu että Red Bullin vika, jos haluavat säilyttää oman brändinsä tallin nimenä. Porschelle ei riittänyt että olisi ollut moottoritoimittaja, vaan tallin nimeksi haluttiin Porsche.
Ongelma vaan on, että muiden kun RBn kanssa on vain hopeaa tarjolla todennäköisesti. RB ja Max tulee olemaan sellainen yhdistelmä joka tulee ehkä olemaan lyömätön. Ja Williamssin kanssakin tarjolla olis vaan sijat ynnämuut luultavasti.Sitten vaan Williamsin ovelle koputtamaan setelitukku kädessä, sijoitusryhmällä on varmasti myyntihaluja kun hinnasta päästään sopuun
Vai pelataanko tässä vain kulissessä kovaa peliä. Hankitaan parempia neuvotteluasemia.Porsche on virallisesti perunut kaikki aikeensa yhteistyöstä F1-sarjassa Red Bullin kanssa. Varsinaisesti vika vaikuttaa kuitenkin olevan Red Bullin päädyssä: talli ei halunnutkaan aitoa teknistä yhteistyötä vaan etsi maksajaa laskuilleen. Tiedotteessaan Porsche kuitenkin korosti sitä, että se on edelleen kiinnostunut F1-sarjasta. Aika vain alkaa loppua, sillä F1-sarjan virallisten ehtojen mukaan kauden 2026 moottoritoimittajat on vahvistettava tämän vuoden lokakuun 15. päivään mennessä.
https://www.motorsport.com/f1/news/whats-next-for-porsche-and-red-bull-after-collapsed-f1-deal/10366100/
Nohjaa. En tiedä tarviiko red bullin ainakaan pelata mitään asemia paremmaksi. Uusi moottoritehdas käynnistyy ja mestaruus tuli viime kaudella ja nyt tulee molemmat mestaruudet. Lisäksi takana on rikas konserni ja hyvät sponsorit, niin en tiedä mitä semmoista voi porsche tarjota mistä red bull hyötyy?Vai pelataanko tässä vain kulissessä kovaa peliä. Hankitaan parempia neuvotteluasemia.
Niin eihän RB Porschea mihinkään tarvi. Taitaa olla enemmänkin toisinpäin, Porsche tarvii enemmän RB tä jos haluavat voittaa kisoja. RB pärjää kyllä ilman Porscheakin ja ainahan voi moottorin nimen myydä vaikka Tag Heuerille tms ja saada siitä vähän lisäeurojaNohjaa. En tiedä tarviiko red bullin ainakaan pelata mitään asemia paremmaksi. Uusi moottoritehdas käynnistyy ja mestaruus tuli viime kaudella ja nyt tulee molemmat mestaruudet. Lisäksi takana on rikas konserni ja hyvät sponsorit, niin en tiedä mitä semmoista voi porsche tarjota mistä red bull hyötyy?
Tätä kuviota mietinkin, että miksi red bull haluaisi porschen päästää moottoripuoleen. Itse investoivat miljoonatehtaat ja paja käynnistyy vasta parin vuoden päästä kunnolla niin antaa siittä osuus tai myydä jollekki toiselle? Eli itse tehdä työ ja antaa toisen kerätä hedelmät. En nähnyt järkeä tässä yhtäään.
Tosin mistäpä tietää mitä suuren kuvan peliä tämä on.
En usko, että tallin nimeksi olisi koskaan edes ollut tarkoitus tullut Porsche vaikka olisivat omistaneetkin 50 tai 51%. Korkeintaan yhdistelmänimi tyyliin BMW Sauber joka sekin olisi kuulostanut aika falskilta. Kylläkai tarkoitus oli että RB on edelleen RB. Porsche olisi vain ollut moottorin nimenä.Vähän jyrkästi sanottu että Red Bullin vika, jos haluavat säilyttää oman brändinsä tallin nimenä. Porschelle ei riittänyt että olisi ollut moottoritoimittaja, vaan tallin nimeksi haluttiin Porsche.
Yhtälailla Porsche halusi tulla valmiiksi katettuun pöytään ja poimia vain kirsikat kakusta. Helppo tulla mukaan voittajaprojektiin jolla on jo kaikki infra valmiina. Mutta kyllä, epäilemättä RB halusi moottoriprojektilleen ensisijaisesti maksajan, mutta ei kai olisi halunnut jakaa osinkojaVarsinaisesti vika vaikuttaa kuitenkin olevan Red Bullin päädyssä: talli ei halunnutkaan aitoa teknistä yhteistyötä vaan etsi maksajaa laskuilleen.
https://www.motorsport.com/f1/news/whats-next-for-porsche-and-red-bull-after-collapsed-f1-deal/10366100/
Nyt olis RBltä todella härski veto myydä moottorin brändi jollekkin kinunkki automerkille, heille varmaan kelpais 'tarrat katteeseen' yhteistyökuvio. Miltä kuulostais Red Bull Haval, Red Bull Chery tai Red Bull Great Wall.Porsche on virallisesti perunut kaikki aikeensa yhteistyöstä F1-sarjassa Red Bullin kanssa. Varsinaisesti vika vaikuttaa kuitenkin olevan Red Bullin päädyssä: talli ei halunnutkaan aitoa teknistä yhteistyötä vaan etsi maksajaa laskuilleen. Tiedotteessaan Porsche kuitenkin korosti sitä, että se on edelleen kiinnostunut F1-sarjasta. Aika vain alkaa loppua, sillä F1-sarjan virallisten ehtojen mukaan kauden 2026 moottoritoimittajat on vahvistettava tämän vuoden lokakuun 15. päivään mennessä.
https://www.motorsport.com/f1/news/whats-next-for-porsche-and-red-bull-after-collapsed-f1-deal/10366100/
Meinaat, että jos uusi valmistaja ei ala kimppaan jonkin paskatallin kanssa, niin se vain hakee "valmiiksi katettua pöytää"? Sellainenhan on päin vastoin hyvin riskaabelia, koska silloin odotukset ovat katossa heti ensimmäisestä testirupeamasta alkaen.Yhtälailla Porsche halusi tulla valmiiksi katettuun pöytään ja poimia vain kirsikat kakusta. Helppo tulla mukaan voittajaprojektiin jolla on jo kaikki infra valmiina. Mutta kyllä, epäilemättä RB halusi moottoriprojektilleen ensisijaisesti maksajan, mutta ei kai olisi halunnut jakaa osinkoja
Porschen oli tarkoitus ostaa puolet Red Bullin moottoripajasta, ei suinkaan F1-tallista. Itse kilpatallin omistajuus olisi edelleen ollut 100 %:sti Red Bullin hallussa. Ainakin Red Bullin suunnitelmissa.En usko, että tallin nimeksi olisi koskaan edes ollut tarkoitus tullut Porsche vaikka olisivat omistaneetkin 50 tai 51%. Korkeintaan yhdistelmänimi tyyliin BMW Sauber joka sekin olisi kuulostanut aika falskilta. Kylläkai tarkoitus oli että RB on edelleen RB. Porsche olisi vain ollut moottorin nimenä.
No enpä tiedä. Tämä moottoriprojektihan sai alkunsa vähän niin kuin pakkoraossa. Honda halusi lähteä kävelemään ja se oli Red Bullille täysi katastrofi. Ensinnäkin Hondan moottori oli jo hyvin suorituskykyinen ja toisekseen Red Bull olisi taas ollut ongelmissa sen kanssa, että kenen asiakkaaksi se sitten kelpuutettaisiin. Ferrari on aina ollut jyrkän kielteinen, Mersulla liian monta asiakasta ja Renault'n kanssa taasen sukset pahasti ristissä.Niin eihän RB Porschea mihinkään tarvi. Taitaa olla enemmänkin toisinpäin, Porsche tarvii enemmän RB tä jos haluavat voittaa kisoja. RB pärjää kyllä ilman Porscheakin ja ainahan voi moottorin nimen myydä vaikka Tag Heuerille tms ja saada siitä vähän lisäeuroja
Hmmm, nyt pitää miettiä uskooko mielummin jjx:n vai Hornerin kommentteja?En usko, että tallin nimeksi olisi koskaan edes ollut tarkoitus tullut Porsche vaikka olisivat omistaneetkin 50 tai 51%. Korkeintaan yhdistelmänimi tyyliin BMW Sauber joka sekin olisi kuulostanut aika falskilta. Kylläkai tarkoitus oli että RB on edelleen RB. Porsche olisi vain ollut moottorin nimenä.
Eli huonollakin lontoonmurteen ymmärtämisellä kerrotaan, ettei diili olisi koskenut pelkkää moottorintoimittamista, vaan koko tiimiä.The statement continued: “In the course of the last few months, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG and Red Bull GmbH have held talks on the possibility of Porsche’s entry into Formula 1. The two companies have now jointly come to the conclusion that these talks will no longer be continued.
“The premise was always that a partnership would be based on an equal footing, which would include not only an engine partnership but also the team. This could not be achieved.”
Porsche Audi projektissa on odotukset katossa jokatapauksessa. Markkinointinäkökulmasta ideaalitilanne olisi tietysti, että moottoriyhteistyö nostaa tallin huipulle, ruputallin kanssa se on pitkä tie, mutta esim mäkin kaltaisessa tapauksessa se voisi olla realistisempaaMeinaat, että jos uusi valmistaja ei ala kimppaan jonkin paskatallin kanssa, niin se vain hakee "valmiiksi katettua pöytää"? Sellainenhan on päin vastoin hyvin riskaabelia, koska silloin odotukset ovat katossa heti ensimmäisestä testirupeamasta alkaen.
Tietenkään Rellusta ei puhuttu ja se oli aivan tarkoituksellista. Talli oli Red Bull ja moottorit ostettiin vain joltain toimittajalta. Hondan kanssahan meininki on ollut täysin päinvastaista, koska kyse oli tuolloin tehdastallin asemasta, ja Hondaa hypetettiin joka helvetin kerta maasta taivaisiin.Paljon kiusallisempaa Porsche RB kuviossa olisi se, että talli jatkaisi voittokulkuaan, mutta sitä ei luettaisi Porschen ansioksi, aina puhuttaisiin vain RBn voitoista kuten RB Renault Vettel aikakaudella, Renaultista ei yleensä puhuttu halaistua sanaa.
Jossain vaiheessa jopa puhuttiin, että RB voittaa Rellusta huolimatta.Tietenkään Rellusta ei puhuttu ja se oli aivan tarkoituksellista. Talli oli Red Bull ja moottorit ostettiin vain joltain toimittajalta. Hondan kanssahan meininki on ollut täysin päinvastaista, koska kyse oli tuolloin tehdastallin asemasta, ja Hondaa hypetettiin joka helvetin kerta maasta taivaisiin.