Lupatarkastaja
Well-known member
- Liittynyt
- 18.3.2009
- Viestit
- 2064
Barumin tapahtumien myötä ja nyt tämän, niin tuntuu että Rally2:lla on ajettu useampikin runki nyt, joissa kuskit loukanneet ittiään.
Joo, ei starttaa. Ihan virallista:Joo, jos/kum Bombeiros joutui purkamaan autoa ympäriltä ja Solans itse kannettiin mediheliin, niin ei varmasti starttaa.
Ja nimenomaan WRC2/ERC-tason kovat kuskit.
Barumin tapahtumien myötä ja nyt tämän, niin tuntuu että Rally2:lla on ajettu useampikin runki nyt, joissa kuskit loukanneet ittiään.
Juuri tästä asfaltilla rallaamisesta en oikein mitään ymmärrä, mutta luulisin että sillä viitataan Belgian, Kroatian ja Monten asvaltin päällä pyöriviin liukkaisiin aineisiin mitkä muuttaa ajamisen luonteen melko merkittävästi. Kataloniassa tätä on vähemmän (paikoin toki sielläkin). Korsika taitaa olla yksi "puhtaimmista" assukisoista kun kalliosta ei tohdi leikata rapaa tielle.Rallin alla on toistuvasti kuullut sanomaa, että nyt ajetaan kauden eka "varsinainen asfalttikisa". Kertokaas asiantuntevammat, että mikä määrittelee asfalttirallin, jos se ei kerta ole alusta? Jotenkin itse olisin taipuvainen väittämään, että myös belgia ja kroatia ovat "varsinaisia assukisoja" ja katalonia ehkä ensimmäinen nopea asfalttikisa. Jotenkin kuulostaa oudolta, kun tuota termiä kuitenkin viljellään ihan yleisesti kilpailijoiden ja muun talliväen toimesta.
Tää ihmettyttää vähän itseänikin. Monten voi laskea vielä erikoisuudeksi, mutta kyllähän Kroatia ja Belgia on jo ihan asfalttikisoja. Toki onhan Katalonia luonteeltaan uniikki, mutta juuri siitä syystä mukana. Muuten tällä logiikalla Espanja on kauden ainoa "varsinainen asfalttikisa"Rallin alla on toistuvasti kuullut sanomaa, että nyt ajetaan kauden eka "varsinainen asfalttikisa". Kertokaas asiantuntevammat, että mikä määrittelee asfalttirallin, jos se ei kerta ole alusta? Jotenkin itse olisin taipuvainen väittämään, että myös belgia ja kroatia ovat "varsinaisia assukisoja" ja katalonia ehkä ensimmäinen nopea asfalttikisa. Jotenkin kuulostaa oudolta, kun tuota termiä kuitenkin viljellään ihan yleisesti kilpailijoiden ja muun talliväen toimesta.
No Kroatiassa se power stage oli jo aika kuraista mutta kyllähän assupintoja on erilaisia siinä missä sorapintojakin. Ei Sardiniassa ole samanlaiset tiet kuin Jyskälässä.Rallin alla on toistuvasti kuullut sanomaa, että nyt ajetaan kauden eka "varsinainen asfalttikisa". Kertokaas asiantuntevammat, että mikä määrittelee asfalttirallin, jos se ei kerta ole alusta? Jotenkin itse olisin taipuvainen väittämään, että myös belgia ja kroatia ovat "varsinaisia assukisoja" ja katalonia ehkä ensimmäinen nopea asfalttikisa. Jotenkin kuulostaa oudolta, kun tuota termiä kuitenkin viljellään ihan yleisesti kilpailijoiden ja muun talliväen toimesta.
Eikös Korsikasta aina sanottu, että siellä juuri tielle kertyy paljon kaikkea irtotavaraa ja puhdasta asvalttia näkyy harvemmin. Ainakin sen aikaisiin asvalttiralleihin verrattuna, kun Korsika oli vielä säännöllisesti sarjassa mukana.Korsika taitaa olla yksi "puhtaimmista" assukisoista kun kalliosta ei tohdi leikata rapaa tielle.
Ei taida olla.Ketkäs suomikuskeista on mm-rallin voittanut assulla? Kalle, Latvala, Tommi Mäkinen, Markku Alen, Grönholm (jos Monaco lasketaan). Onko muita?