Mennyt kausi punavalkoista äklöä, kuin yliannostus marianne-karkkia.Parempi uutinen kuin suomalaisten paluu mestaruuksiin?
Fiksumpi tie jos näin.https://www.rally.it/2022/11/oliver-solberg-verso-il-ritorno-nel-wrc2
Oliver Solberg ajanee omassa tallissa WRC2:ssa
ei se nyt ihan ilmaiseksi tarjottimella tullut, joutui muutamassa kohtaa ihan ajaakinMennyt kausi punavalkoista äklöä, kuin yliannostus marianne-karkkia.
En tiedä onko "Kallevihaajia", mutta itselläni on vain väsymys ja turtuminen.Eipä yllätä että Kallevihaajiakin on alkanut jo kaivautumaan koloistaan.
Kirves on heitetty jo kaivoon, vaikka kausi ei ole edes vielä alkanut. Jos nyt annettaisiin Kallen ja Jonnen ajaa ensin ja mietitään sitten uudestaan alkaako heidän Sebien murkaus -putki näyttämään todelliselta.En tiedä onko "Kallevihaajia", mutta itselläni on vain väsymys ja turtuminen.
Nyt Kalle Rovanperä on perhanan lahjakas ja vielä nuori. Todennäköisesti hän tulee ajamaan muut maanrakoon.
Ralli on säilynyt rehtinä ja jokaisessa kilpailussa tapahtuuu, mutta silti lajin suosio hiipui jopa Ranskassa tyrmäävimmän Seb-putken aikana. Vaikka nyt on Kallen ja Suomen vuoro, minä tahtoisin nähdä kilvanajoa, jossa kisaa ei voiteta vain saapumalla lähtöpaikalle. Jossa joku, mahdollisesti uusi tulokas, yllättää ja ajaakin elämänsä kisan. Nyt on voittamaan pystyviä kuskeja joka tallissa; toivottavasti tästä seuraisi jotakin hyvää.
Tuskinpa Kalle antaa erinäisten kissanristiäisten vaikuttaa valmistautumiseen ja keskittymiseen uuteen kauteen. Ja kaukana takana ovat myös ne ajat, kun mestaruutta seuraavana vuonna ei tosissaan edes yritetty uusia titteliä, vaan uuteen kauteen lähdettiin jo alusta pitäen vähän puolivaloilla.Kallea viedään juhlasta toiseen, Otto on Fordilla, Sepot jäähdyttelee... Oisko se viimein Neuvillen vuosi?
Viestittelyjen mukaan ford on vissiin satsannut Tänakin palkkaamiseen ja olettaisin, että myös kehitykseen on saattanut vähän lisäapua tehtaalta nyt tulla ja jos mies on ensitestin jälkeen todennut, että voisi olla ihan kilpailukykyinen pirssi, niin kait se sitä on. En usko millään, että tänakki olisi mennyt ajamaan, ellei vilpittömästi luottaisi fordin kilpailukykyyn.En kyllä edelleenkään oikein ymmärä Tänakin motiivia siirtyä M-Sportille. Ainut asia minkä voin ymmärtää on, että halusi rennompaan ilmapiiriin, mutta kuinka kauan ilmapiiri on rento jos sijoitukset on kolmen jälkeen. Ajatteleeko hän jo vuotta 24 jolloin Toyotalla Evanssin soppari umpeutuu....Onko hän vielä kertonut, missä vaiheessa kautta hän teki päätöksen? Sanoisin että kyllä tuo päätös aika erikoinen on, vähän kun hyppy tuntemattomaan. M-sport ehkä oli tänä vuonna kilpailukykyinen, mutta miten on ensi vuosi? Muut testaa ja kehittää varmasti isommilla resursseilla kun Wilson. Mielenkiintoista nähdä heidän vauhti Est-Fin.
Olis mielenkiintoista tietää onko hän esim kesken viimekautta ajanut salaisia testejä Fordilla ja vasta sen jälkeen purkanut nykyisen sopparin....aika riski veto ensin purkaa soppari ja sitten todeta, että Ford onkin huonompi. Toivottavasti toimittajat myös kysyvät, että missäkohtaa viimekautta hän teki päätöksen, tosin vastaus voi olla tähän aika ympäripyöreä...jos mies on ensitestin jälkeen todennut, että voisi olla ihan kilpailukykyinen pirssi, niin kait se sitä on. En usko millään, että tänakki olisi mennyt ajamaan, ellei vilpittömästi luottaisi fordin kilpailukykyyn.
Nyt tuli vähän lepyttelevämpi artikkeli:https://www.is.fi/ralli/art-2000009219507.htmlMahtavia otsikoita taas.
Yle vois tehdä jonain päivänä MOT-jakson Suomen median käytöksestä ja maalittamisesta Tänakia kohtaan ihan Toyota-ajoista lähtien. Jotain joillain suomalaisilla on kovasti hampaankolossa, ei tällaista johdonmukaista Tänak-vihaa ole minkään muun maan uutisoinnissa.
Suomenkieliset facebook-kommentit Tänakista ovat myös ihan omaa luokkaansa ja niistä on kiittäminen uutisointia. Tuntuu jotenkin pervolta ja kiusalliselta. Ei siinä, kyllä täällä alan todellisten asiantuntijoidenkin joukossa foorumillamme on tullut vastaan saman luokan juttuja. Ei nyt ihan niin räikeästi kuin varsinaisessa sosiaalisessa mediassa luokkaa: ”Virolainen ryssä, sillanpolttaja, ahne paska ymsyms”.
Tästä saisi ihan kirjan kirjoitettua. Eikä tämä yksittäinen otsikko nyt itsessään ole niin paha, mutta kukaan ei voi väittää ettei Tänakia mustamaalattaisi jo pidemmän aikaa (vain ja ainoastaan) Suomen median toimesta.
Ei ole ajanut kesken kauden. Kaksi päivää marraskuun lopulla.Olis mielenkiintoista tietää onko hän esim kesken viimekautta ajanut salaisia testejä Fordilla ja vasta sen jälkeen purkanut nykyisen sopparin....aika riski veto ensin purkaa soppari ja sitten todeta, että Ford onkin huonompi.
Mutta Loebin ajamien kisojen perusteella ei mielestäni voi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Monaco on ihan speciaali, no ainakin se todisti, että Puma on heti valmis assulle. Mutta kysymys kuuluu, kuinka paljon muut on parantaneet sen jälkeen. Portugal: Hyötyikö Loeb jonkinverran lähtöpaikasta. Täysi arvoitus mielestäni minkälainen vetopito on esim Fin-Est kaltaisissa oikeissa sorakisoissa. Loebin ajamat Kenia/ Gre ovat myös paljon muista poikkeavia.En tiedä missä se riski tässä on, eiköhän Loeb ole näyttänyt että Puman nopeus riittää kyllä.
Hyvin mielenkiintoista nyt nähdä saako M-sport lisää uusia sponsseja ja onko RB kuvioissa enään mukana isosti esim Tänan auton kyljessä. Itse epäilen, että ei tulla näkemään mitään ns megaluokan isoa pääsponssia...no se jää nähtäväksi.Myös sponsorit ovat varmasti kiinnostuneempia nyt, kun Tänak ajaa siellä. Pelkästään tämä loppukauden vellonut huhumylly on tuonut paljon näkyvyyttä Fordille/M-Sportille. Miten sitten ensi vuonna. Kyllähän ihmisiä kiinnostaa miten Tänakilla sujuu sekä muutenkin tämä rallin herkullinen asetelma, jossa jokaisessa tallissa on vähintään yksi huippunimi jatkuvasti ajamassa. Ralli elää uutta tulemistaan ja nyt pitää takoa kun rauta on kuumaa.