comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 4173
Noi isojen tallien simulaattorithan maksavat useita miljoonia, niin ei ehkö puhuta ihan pleikkariverisoista.
Niissä on runko integroituna järjestelmään, joka ajaa jousitusta ja ratin vääntövoimia ym
Tallit tosiaan pitävät hyvin salassa noita simulaattorijuttujaan, ehkä jopa enemmän kuin autojen ominaisuuksia, kuin näistä ei ole olemassa juuri mitään julkista tietoa tai kuvaa.
Kuitenkin käytössä on niin staattisia kuin dynaamisia simuja, joissa kuski tuntee myös auton liikkeet, lukuunottamatta näitä isompia g-voimia. Ajettava data on kerätty jokaisella ajetulla radan ajosessiolla ja radat itsessään on lidarkeilattuja. Näillä voidaan mallintaa myös säätöjä, uusien päivitysosien vaikutusta, kuin myös kilpailevan tallin autosta mallinnuksia, ym ym. Taitaa olla budjettikaton ja testirajoitusten aikana se tallin tärkein työkalu.
Esim RBn simu, joka ainakin tässä näyttää auton osalta ikivanhalta on ollut jo silloin aika näyttävä laitos.
https://www.f1simulatormaniac.com/red-bull-simulator/
Niissä on runko integroituna järjestelmään, joka ajaa jousitusta ja ratin vääntövoimia ym
Tallit tosiaan pitävät hyvin salassa noita simulaattorijuttujaan, ehkä jopa enemmän kuin autojen ominaisuuksia, kuin näistä ei ole olemassa juuri mitään julkista tietoa tai kuvaa.
Kuitenkin käytössä on niin staattisia kuin dynaamisia simuja, joissa kuski tuntee myös auton liikkeet, lukuunottamatta näitä isompia g-voimia. Ajettava data on kerätty jokaisella ajetulla radan ajosessiolla ja radat itsessään on lidarkeilattuja. Näillä voidaan mallintaa myös säätöjä, uusien päivitysosien vaikutusta, kuin myös kilpailevan tallin autosta mallinnuksia, ym ym. Taitaa olla budjettikaton ja testirajoitusten aikana se tallin tärkein työkalu.
Esim RBn simu, joka ainakin tässä näyttää auton osalta ikivanhalta on ollut jo silloin aika näyttävä laitos.
https://www.f1simulatormaniac.com/red-bull-simulator/