Kysyppä muutten Ruokasen Villeltä että onko Pallarin juomapullossa tällä kertaa konjakkia On muuten joskus ollut...Onpas sakeaa settiä No hyvä määrä luettavaa tässä Vanttauskoskella odottaessa
Kysyppä muutten Ruokasen Villeltä että onko Pallarin juomapullossa tällä kertaa konjakkia On muuten joskus ollut...Onpas sakeaa settiä No hyvä määrä luettavaa tässä Vanttauskoskella odottaessa
Jep. Tämä saattaisi toimia kannustavasti. Riskitasot samanlaisia, toki tien pinta vahän muuttuu, mutta kuitenkin.No nyt aukes vähän paremmin... Periaatteessa voisi toimiakin mutta ehkä sitten siinä muodossa kun JWRC:ssä eli jokaisesta pätkä pohjasta tulee pisteitä... Se panostaa ajamaan kaikki pätkät täysillä kun kaikissa on panosta...
Mä en enää muista mitä ja kuka on sanonu, mutta olit ainakin poweria tai sen tarvetta vastaan ja nyt haluat niitä kaksi mistä toinen arvotaan/joku päättää jälkikäteen?Etsi se kohta, missä olen sanonut, että Power pitää ehdottomasti poistaa? Sanoin että ilmankin tullaan toimeen. Se ovatko kuskit aivan oikesti samoista lähtökohdista, riskillä tavoittelemassa lisäpisteitä on tämä power-keskustelun alkuperäinen pointtini, mistä alkujaan lähdettiin. Siis ovatko? Voisiko asialle jotain tehdä?
Kun kysyttiin niin vastaan: En näe Powerille tarvetta (ellei joku keksi sellaista syytä, mitä en itse huomannut)
Tarvetta ei edelleenkään mielestäni ole (Tarpeettomuus ei ole sama kun sanoisin että se pitää poistaa). Ei kantani siitä ole muuttunut. Voisiko sen rinnalla, esim TV-näkökohdasta ajatellen (minkä merkityksen lajille ymmärrämme) olla jotain muuta lisäksi, oli ajatukseni. Jälkikäteen tehtävä päätös/arpominen ei ole minun näppäimistöltä lähtöisin. Ajatuksena se on aivan pöllö.Mä en enää muista mitä ja kuka on sanonu, mutta olit ainakin poweria tai sen tarvetta vastaan ja nyt haluat niitä kaksi mistä toinen arvotaan/joku päättää jälkikäteen?
No miten tämän taas haluaa ymmärtää;Tarvetta ei edelleenkään mielestäni ole (Tarpeettomuus ei ole sama kun sanoisin että se pitää poistaa). Ei kantani siitä ole muuttunut. Voisiko sen rinnalla, esim TV-näkökohdasta ajatellen (minkä merkityksen lajille ymmärrämme) olla jotain muuta lisäksi, oli ajatukseni. Jälkikäteen tehtävä päätös/arpominen ei ole minun näppäimistöltä lähtöisin. Ajatuksena se on aivan pöllö.
Tästähän ei varmasti tulisi mitään porua kun leikkimielisesti vaikka Adamo on tämä taho joka päättää tämän haamupowerin, mutta kappas kummaa sillä EK:lla oli juuri Toyotalla vaikka rengasrikko tai ensimmäinen auto selviää rankkasateen alta, kun muut siihen joutuvat ymsRautalangasta: Ehdotukseni ajatus oli: Voisiko olla jokin muukin, ennalta tiedostamaton EK statuksella, josta saa ylimääräisiä pisteitä? Lisäksi olisi se televisioitava päätös ek, jonka nimi olisi Powestage. Näin saataisiin lisää jännitysmomenttia ja ehkä yritystä. Ja edelleen olisi TV mukana. Toki täsäkin omat haasteensa on, mutta ehdotus kuitenkin.
Selvää kun pläkki, kun spekuloidaan EK:n olemassaoloa. Jos lisäpisteitä annetaan toiseltakin EK:lta, niin jotenkin se on rallien aikana päätetty (ei kuitenkaan niin että se olisi jo ennen rallia tiedossa = ennakkoon tiedostamaton, mitä termiä käytin kuvaamiseen). Voisiko se olla kerrottu päivän alussa? tauolla? järjestäjäorganisaation taholta? vai miten? Pointti oli se, että voisiko jostakin muustakin EK:sta saada lisäpisteitä, kuin nykyisin pelkästään viimeisestä.No miten tämän taas haluaa ymmärtää;
Tästähän ei varmasti tulisi mitään porua kun leikkimielisesti vaikka Adamo on tämä taho joka päättää tämän haamupowerin, mutta kappas kummaa sillä EK:lla oli juuri Toyotalla vaikka rengasrikko tai ensimmäinen auto selviää rankkasateen alta, kun muut siihen joutuvat yms
Joo, ei se taitaisi ihan nykyformaattiin heittämällä mennä. Jos sen saisi pienellä tuskalla onnistumaan, niin lajin kiinostavuus saattaisi kasvaa.Minun mielestä ongelma tuossa piste/pohja-aika on rally1:llä tieolosuhteiden epätasaisuus. Soralla mm-jihtaja antaa jo muutenkin melko kovan tasoituksen, niin siitähän se varmaan riemu repeäisi, jos ensin perjantaina ottaa minuutin tms takkiin takaa tulevilta ja lisäksi häviää pisteitä. Sitten la-su ollaan käännetyssä järjestyksessä ja aika-tappio oletettavasti kasvaa ja perään lähtevät rallin kärjessä ajavat vetävät vielä lisää pohja-aikapisteitä ajatuksena tuo muuten olisi tosi hyvä, mutta ei mielestäni käytännössä toimi. Tai sitten tuo lähtöjärjestyshomma pitäisi ainakin laittaa uusiksi, että rallin kärki lähtee sitten la ja su ekana reitille.
Olisi mielenkiintoista kysyä vaikka Kallelta että kumpi on helpompi saavuttaa, yksi rallin voitto vai viisi powerin voittoa?En ota kantaa onko se ero merkittävä vai ei, mutta mielestäni tuo 5 pistettä on yhdeltä pätkältä aivan liikaa kokonaiskilpailun pisteisiin nähden. Periaatteessa viisi pätkää on siis rallin voitto.
Näin taisin sitä jo tuolla edella sanoa (rivien välistä, kun sanoin että ei istu nykyformaattiin heittämällä). Mutta siis tottakai pistesysteemiä pitäisi rukata. Voisiko mennä vaikkapa niin, että yleiskilpailun voittaja saa 5-10 pistettä enemmän kuin mitä on EK-pätkistä (niistä kaikista yhteensä voittajalle) olisi saatavissa. Voihan siinä käydä niin, että oot joka pätkällä toinen ja muut ajaa ek:n kärkisijoituksia ristiin. Näin tasaisellakin vauhdilla, pienemmällä riskillä, saisi pisteitä ihan mukavasti ja voit vaikkapa vielä voittaa yleiskilpailun (näin ensi istumalta mietittynä)Jos joka pätkäpohjista saisi pisteen, niin pitäisi sitten ehkä rukata pistesysteemiä koska ei sekään ole mielekästä että pätkäpohjilla voi saada 20 pistettä voittamatta rallia vaikka jonkin rypömisen takia.
Jep. näin varmasti tulisi käymään, pistelasku vaikeutuisi. Mutta olisiko sillä mahdollisuutta on tuo spekulatiivinen pointti.Myönnän heti alkuun että nyt painaa väsy ja pari nautittua virvoiketta 2h sitten päättyneestä päivästä, että ei järki riitä nyt sisäistämään tuota ehdotusta.
Silti tähän viitaten orastavana aasinsiltana toteamus: onko joku tuon tyyppinen isossa kuvassa hyvä juttu? Kun pelkästään WRC2 luokat keskenään ovat olleet yksi yleisimpiä vitsejä ison katsojakunnan keskuudessa, ja siinä puhutaan sentään vain luokista. Mutta jos tuloksen laskenta menisi monimutkaisemmaksi niin mutuna luulisi, että soraääniä kuuluisi etenkin niiltä ei-fanaatikko katsojilta
Ei siitä ole varmaan vielä vuosikymmentäkään, kun FIA:n isot kihot suunnittelivat sellaista uudistusta MM-kisaformaattiin, että rallin voitto ratkaistaisiin vain ja ainoastaan sillä yhdellä "power stagella" ja kaikki edeltävät EK:t olisivat vain "aika-ajoja" joissa määritetään lähtöjärjestys sille ratkaisevalle EK:lle. Perusteet löydettiin markkinoinnillisista syistä.Powerstage konsepti on lopetettava. Se on turha. Sen tuoma viihdearvo on loppupeleissä aika vähäinen. Se on urheilullisesti täysin kyseenalainen ja ennenkaikkea teennäinen konsepti. Miksi yksi pikataival muka on niin erityinen, että siitä pitäisi antaa lisäpisteitä. Miksi yhden pätkän nopeasti ajamisesta voi saada enemmän pisteitä kun sijalla 10 maaliin ajava. Miksi keskeyttänyt kuljettaja palkitaan sillä, että hän saa mahdollisuuden ajaa lisäpisteistä, keskeytyksestähän pitäisi rangaista. Powerin erityisyyden selittäminen sillä, että se on vika pätkä ei ole riittävä selitys, myös tokavika pätkä on yhtä arvokas, miksei siitä saa pisteitä. Rallikuplassa eläville poweri on pyhä asia, mutta ei suurta yleisöä kiinnosta jos joku saa extra pisteitä? Kertokaa yksikin dramaturkinen asia, mitä on tapahtunut powerstagen ansiosta, mitä ei olisi muuten tapahtunut.
Sanon ihan suoraan rallia seuraavana semi hc-katsojana, että powerstage ei ole tuonut mun rallinkatsomiseen yhtään lisää jännitystä tai mitään muutakaan, mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä enemmän alkaa ärsyttämään powerin teennäinen hehkutus.
Sanotaan näin, että poweri on ihan kiva, mutta tarpeeton. Teennäinen juttu. Asiallisia kommetteja please.
Suhteellisen villi visio. Myös sellainen visio oli esillä, että viikonloppuna ajettaisiin kolme yhden päivän rallia.Ei siitä ole varmaan vielä vuosikymmentäkään, kun FIA:n isot kihot suunnittelivat sellaista uudistusta MM-kisaformaattiin, että rallin voitto ratkaistaisiin vain ja ainoastaan sillä yhdellä "power stagella" ja kaikki edeltävät EK:t olisivat vain "aika-ajoja" joissa määritetään lähtöjärjestys sille ratkaisevalle EK:lle. Perusteet löydettiin markkinoinnillisista syistä.
Ei se näin mennyt. Jost Capiton visio oli sellainen, että ennen power stagea ekana ja tokana olevat ajaa keskenään rallin voitosta, kolmantena ja neljäntenä olevat sijoista 3-4 jne. Eli yhdellä pätkällä paremman ajan ajamalla saa aina paremman sijoituksen. Mutta onneksi tätä ei tosiaan otettu käyttöön.Ei siitä ole varmaan vielä vuosikymmentäkään, kun FIA:n isot kihot suunnittelivat sellaista uudistusta MM-kisaformaattiin, että rallin voitto ratkaistaisiin vain ja ainoastaan sillä yhdellä "power stagella" ja kaikki edeltävät EK:t olisivat vain "aika-ajoja" joissa määritetään lähtöjärjestys sille ratkaisevalle EK:lle. Perusteet löydettiin markkinoinnillisista syistä.