Onzah
Mediamies
Lappi ja Katsuta ajaa ensin, sen jälkeen SM-kärki. Numerot Lapilla ja Katsutalla ovat ne, mitkä on MM-sarjassa ihan markkinollisista syistä.
Jees kiitoksia! Mikäli reissu toteutuu niin kuin pitäisi, enää pitää valita mihin ek:lle mennä. Ja kaksi vai kolme pätkää. No pitää katsastaa porukan fiiliksiä. Lisäksi, millaisia nämä maalitilaisuudet on sm-ralleissa? En ole ikinä missään ollut katsomassa näitä, onko nämä yleisesti ottaen kuinka täynnä ihmisiä/edes avoimia yleisölle? Pitää pohtia jääkö tämän vielä katsomaan vai vaan junalla takaisin etelään päin.Lappi ja Katsuta ajaa ensin, sen jälkeen SM-kärki. Numerot Lapilla ja Katsutalla ovat ne, mitkä on MM-sarjassa ihan markkinollisista syistä.
Juu tiedän. Bussi vielä aiemmin. Tätä ihmettelin silloin aiemmin jo kun olin tutkimassa vaihtoehtoa Kallen mestaruusjuhlille (joka sitten itseltä jäi kokonaan väliin)Viideltä lähtee viimeinen juna etelään. Saisi lähteä myöhemminkin.
Sama, Jyväskylän reissu jäi silloin tämän vuoksi itseltänikin väliin.Juu tiedän. Bussi vielä aiemmin. Tätä ihmettelin silloin aiemmin jo kun olin tutkimassa vaihtoehtoa Kallen mestaruusjuhlille (joka sitten itseltä jäi kokonaan väliin)
Kokeillaan kuinka hyvin rallireittien historia on tiedossa? Mikä tulevan Kuopion SM- rallin erikoiskokeista omaa kaukaisimman historian (ts. kerta = Vuosi ja EK, jolloin saman niminen EK on ajettu ensimmäistä kertaa).
Joo, Riistakoski on niitä perinteisiä Kuopio-rallin erikoiskokeita sieltä alkutaipaleelta. Se on ajettu ainakin 1970, EK14. MUTTA tämä ei ole vielä se mitä hain.Veikataan... EK4 Riistakoski ajettu (hieman eri muodossa tosin) Jyskälässä 1972, oli silloin EK29
No voihan... Ei tosin kovin yllättävä kelit huomioiden.2. Pirkanhovi rallisprint on peruttu ens vkl.
Kisan lähtöä ja maalia tarkoitin siis!Jos tarkoitat kilpailun lähtöä (tässä tapauksessa hotelli IsoValkeinen) ja maalia (Kuopion Tori) niin yleensä siinä on ollut haastattelupiste ja kuuluttaja. Ja maalissa sitten lisäksi palkintojenjakotilaisuus, kuten nytkin.
Jos taas tarkoitat erikoiskokeiden lähtöjä ja maaleja niin ei ole mitään näkemisen arvoista siellä, erityisesti maalissa
Ei ole mitään MM-rallin kaltaista ohjetta, lähinnä samat ohjeet kuin muissakin kansallisissa ralleissa että saavu paikalle ajoissa. Ainakin näin on viime vuosina ollut meininki niissä SM-kisoissa mitä itse olen ollut katsomassa.Onko SM ralleissa mitään yleisohjetta liikkumiseen pätkillä... Eli kuinka kauan ennen eka autoa pitäisi olla pois tieltä? Liikkumisen suunnittelua varten lähinnä... Siitä on sen verran aikaa kun SM rallissa on tullut oltua penkalla...
Ei mitään sellaista, mutta Seinäjoen ulosajon takia rallin järjestäjillä on joku velvollisuus osoittaa katsojille turvallinen paikka, joten ne voi välillä vähän yllättää. Turvallisen sisäkurvin sijasta voit joutua katsomaan jossain 50m päässä tiestä ja tiukka järkkäri myös pitämässä siitä huolen että olet siellä.Onko SM ralleissa mitään yleisohjetta liikkumiseen pätkillä... Eli kuinka kauan ennen eka autoa pitäisi olla pois tieltä?
https://www.kuopionua.fi/wp-content/uploads/2023/01/Reittikartta_Kuopio_23.pdfOnko SM ralleissa mitään yleisohjetta liikkumiseen pätkillä... Eli kuinka kauan ennen eka autoa pitäisi olla pois tieltä? Liikkumisen suunnittelua varten lähinnä... Siitä on sen verran aikaa kun SM rallissa on tullut oltua penkalla...
Tuskin Kuopiossa sen kummempaa parkkia on kun välitien varteen vaan, mitä myöhempään tulee sitä pitemmältä joutuu kävelee, mutta ei sinne tuntikausia aikaisemmin tartte tulla.Oliko viime vuonna kuinka paljon väkeä paikalla? Oliko parkit täynnä tai kuinka aikasin piti olla paikoilla että näki edes jotain?
Lähivuosilta yksi kokemus sm-rallista vain paikanpäällä, 21 Lahdessa ja silloin ainakin pääsi ihan järkeville paikoilla vaikka tuli viime tingassa.
Ainiin, muutama suunnitelma olisi siitä että mitä katselisi. Joko esim. pätkät 1,4 ja 5.
Tai sitten startti (olisi ihan kiva nähdä uudet autot "rauhassa") ja vaikka pätkät 2 ja 5.
Takaisin sitten viiden junalla. Aika intensiivinen rallipäivä lienee luvassa
Pitkälti näin. EK5 todennäköisesti kerää yleisöä runsaasti (oli viime vuonnakin), siellä on myös enempi panostettu parkkipaikkoihin ja yleisön kulku-uriin pellolla.Tuskin Kuopiossa sen kummempaa parkkia on kun välitien varteen vaan, mitä myöhempään tulee sitä pitemmältä joutuu kävelee, mutta ei sinne tuntikausia aikaisemmin tartte tulla.
Yleensä SM-ralleissa ei oo päät yhteen kolissut pätkien varressa, kansallisissa kisoissa yleensäkin on vaan potentiaaliset runkipaikat missä on joskus ahdasta, mutta kyllä sinne metsään mahtuu.