Enemmän viimeaikoina ajetuista esim. Laukaa on omissa kirjoissa selkeästi mitäänsanomattomampi. Pari tilannemutkaa ei muuten tylsää pätkää pelasta... Tuo Vekkula on itselle toinen, mistä ei oikein saa mitään irti. Ehkä tässä tulee eteen se että katson pätkää taas kerran ehkä enemmän kilpailijan näkökulmasta kuin katsojan. Ja oli siellä niitä power slide mutkia myös muualla kuin alussa vaikka siellä toki ne parhaat oli... Ja paljon sellaisia tärkeitä mutkia, mistä pitäisi saada hyvä lähtö seuraavalle suoralle... Esimerkkinä se isolle tielle tulo risteys vasen... Helpon näköinen, mutta jos sössii linjan, niin suoran päässä lasketaan sekunteja,,,
Heh, käyttäisin tasan samaa lausahdusta Halttulasta eli pari tilannemutkaa ei pelasta. Mutta etenkin vanha versio Laukaasta on kyllä hyvin samankaltainen, pitkiä suoria ja ei hyppyjä.
Tosin tämä erilaisuus ja kontrasti Myhinpäähän voi nimenomaan olla pätkän voimavara, kuka kuski osaa ottaa pätkän luonteen haltuun? Esim Biasion oli aikanaan täällä parempi kuin hyppypätkillä.
Yritän myös katsoa pätkiä kuskin näkökulmasta ja ajattelen että se suorien ajaminen on tylsää. Minulle oli vaan perusteltu Halttulan hienoutta sillä että on yleisölle hyvä pätkä, mutta nyt yhtäkkiä pätkällä on vain yksi kelpo paikka mihin mahtuu jengiä ja on nähtävää.
Vekkulan alku on mitäänsanomatonta joo mutta vikat 8 km Ehikkiä on hienoa. Ja Morvantien ”siirtymällä” on jo hienompi hyppy kuin Halttulassa.
Mut joo, katotaan miltä Halttula näyttää kisassa, mitä tapahtuu ja mitä kuskit sekä katsojat kommentoi