Kanariansaarten EM-ralli 2024

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1285
Niin siis All Llive -tuotanto voi toimia vain yhdellä pätkällä kerrallaan. Se mitä pitäisi tehdä olisi tuoda selostamoon tieto että hei nyt Csomos lähtöpaikalta 30 ajoi kolmanneksi yk:ssa ja nyt se ajoi ulos. Kuvaa näistä ei saada mitenkään

Ja se on totta, että tokana päivänä ongelmaa ei enää ole. Tai toki on mahdollista että jollain vetoukolla on vaikka rengasrikko ekana päivänä ja ajelee sit pohjia tokan päivän mutta yleiskilpailuun se ei enää vaikuta.
Juu, taitaisi vaatia kaksi yhteyskopteria pörräämään kahdelle eri pätkälle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Juu, taitaisi vaatia kaksi yhteyskopteria pörräämään kahdelle eri pätkälle.
Tai siis lentokonetta. Ja ne lentokoneessa toimivat vastaanotinkamat. Ja autoihin konffaus siitä kumpaan koneeseen ottavat yhteyden.

Sen verran on muuten maailmaa saatu paremmaksi, että nykyään pystytään vaihtamaan sisäkameraa kesken kisaa yötauoilla Rally2-autosta toiseen, tätä on tehty sekä EM-sarjassa että WRC2:ssa.
 
Viimeksi muokattu:

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1285
Kyllähän tätä on joutunut tässä miettimään.

EM-sarjassa on nyt ajettu kaksi kisaa. Unkarin voittanut Simone Tempestini ei startannut Kanarialla, kun taas Kanarian voittanut Yoann Bonato ei startannut Unkarissa. Bonato ei ainakaan aja koko kautta, Tempestinistä ei ole tietoa. EM-sarjaa johtaa nyt Mathieu Franceschi 21 pisteen erolla, vaikkei ole siis voittanut yhtään kisaa.

MM-sarjan puolella taas on kauhisteltu sitä kun nyt neljästä MM-rallista kolme on mennyt "keikkakuskeille".

Ja taas mitä se kertoo sarjan tasosta että kahden vuoden takainen mestari Llarena hädin tuskin pääsee top kymppiin ja yksi sarjan komeetoista Martins Sesks oli sijalla 24? Kun kuskien taso on amatöörimäisempää, tulee enemmän vaihtelua, mutta toisaalta se näyttää luovan mielenkiintoa.

Ainakin itselleni rallin seuraaminen on raskasta, kun pitää jaksaa seurata kymmeniä autoja, että tietää kuka ajoi pohjat, ja joka kisassa on aina outoja kuskeja joista ei tiedä millaista suoritusta odottaa. Ja esim Csomosin draamankaari (kakkospätkällä kolmanneksi yleiskisassa ja sitten pihalle) jäi nyt näyttämättä telkkarissa, koska lähtöpaikka oli 30 huonommalla puolen.

Mutta kai tämä pitäisi ajatella positiivisena ongelmana, ja varmasti hyvä että EM-sarja erottuu MM-sarjasta ja WRC2:sta kirjavuudellaan ja "amatoorömäisyydellä".
Amatöörimäinen aika erikoinen termi käyttää maailman toiseksi kovimmasta rallisarjasta. Toki, jos vertaat sitä WRC1-tasoon. Kyllä minusta tuntuu, että Kroatian rallin WRC2-kärjellä eli Gryazinilla, Greensmithillä, Pajarilla ja Rosselilla olisi pitänyt ihan kiirettä tuollakin, jos esimerkiksi katsoo kuinka Paddon ja Östberg (tai eivät ehtineet) ehtivät tuolla kärjen kyytiin.

Paljon tuolla on ammattikuskeja, jotka saavat palkkaa myös ajamistesta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Kyllä minusta tuntuu, että Kroatian rallin WRC2-kärjellä eli Gryazinilla, Greensmithillä, Pajarilla ja Rosselilla olisi pitänyt ihan kiirettä tuollakin, jos esimerkiksi katsoo kuinka Paddon ja Östberg (tai eivät ehtineet) ehtivät tuolla kärjen kyytiin.
Olen tästä eri mieltä. Paddon ja Østberg eivät ole mitään vauhtimittareita kun ajetaan asvaltilla.

Mutta muistelin toisaalta myös viime vuoden Jyskälää kun Rossel suoritti yhtä vahvasti kuin Sesks nyt täällä, että kyllä sitä vaihtelua WRC2:ssakin on.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3349
Sijainti
Lahti
Vaikka nyt ei puhuttaisikaan Paddonista ja Östbergistä, niin voisin hyvin kuvitella, että kiirusta olisi pitänyt kellä tahansa? Oli miten oli, hyvä sarja toi on. Antin kanssa mulla on sama ongelma. Kuskeja ja nimiä on tosi paljon. Ihan helposti ei aina pysy kärryillä, kuka on kekä. Se on kuitenkin luksusongelma, eikä niitä tällä erää liiaksi asti rallimaailmassa ole.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2023
Vaikka nyt ei puhuttaisikaan Paddonista ja Östbergistä, niin voisin hyvin kuvitella, että kiirusta olisi pitänyt kellä tahansa? Oli miten oli, hyvä sarja toi on. Antin kanssa mulla on sama ongelma. Kuskeja ja nimiä on tosi paljon. Ihan helposti ei aina pysy kärryillä, kuka on kekä. Se on kuitenkin luksusongelma, eikä niitä tällä erää liiaksi asti rallimaailmassa ole.
RallyTV on hyvin tuonut likemmäs näitä kuskeja, jotka eivät niminä aiemmin ole tuttuja olleet. Ja niinhän sen pitää mennäkin, että seuraamalla oppii tuntemaan ja erottuu uusia omia suosikkeja. Nimenomaan luksusongelma tässä käsillä, jos tästä ongelman haluaa itselleen tehdä.
 
Ylös