Noista viidestä oli kenties yksi kohta puoliksi oikein. Se, että puskat välillä heilahteli!Väärinhän tämä veikkaus meni.
Noista viidestä oli kenties yksi kohta puoliksi oikein. Se, että puskat välillä heilahteli!Väärinhän tämä veikkaus meni.
Samaa mieltä. Hyundailta on päästävä pois ja Skoda tai Toyota alle. Suninen kuitenkin pystynyt kakkosluokassakin voittoihin Hyundailla, joten kyytiä kyllä löytyy jos auto on edes sinnepäin. Sama koskee Emil Lindholmiakin. Kaveri hautautuu ynnä muiden sekaan.Suninen oli lopulta kakkosten yhdestoista, miltei kaksi ja puoli minuuttia kärjestä.
Eikö nyt mitään huhuja liiku siitä, että pääsisi mihinkään oikeaan autoon käsiksi? Tuonne se ura loppuu, jos Huihailla pysyy, eikä ykköskorin kyyti kutsu.
Olinpas karusti väärässä. Ja hyvä niin.Mää veikkaan että ajavat ulos perjantaina ja ovat sunnuntaina viidensiä.
Moti nolla ja lähtökohdat tragikoomiset.
Luojan kiitos Ogier ja muut osalliset ilmeisesti toipuvat täysin.
Kyllä mä laskisin Tänakin tähän samaan kategoriaan. Parhaimmillaan täysin ylivoimainen vauhdissa.Kalle ja Sepot aivan omaa luokkaansa verrattuna näihin muihin viimeisen parin vuosikymmenen aikana kilpailleisiin.
Tämä on asia mitä on tullut itsekin mietittyä. Tänak ajaa kyllä pirun kovaa mutta onko auton käsittely sitten niin rajua että ei vehkeet kestä? Vai onko auto säädetty niin että iskut tulee ns. läpi ja se rikkoo autoa? Kun niitä teknisiä keskeytyksiä tahtoo tulla merkillä kun merkillä... Ja Förmöö taas suorittaa tasaisen varmasti kokoajan joten ei sekään nyt ihan joka pattiin jarruta...Mitä Ford Pumalle on tapahtunut, kun se ei enää hajoa katseesta? Tänakin viime kauden työn tulosta vai Tänakin työn puutetta?
Tämä on asia mitä on tullut itsekin mietittyä. Tänak ajaa kyllä pirun kovaa mutta onko auton käsittely sitten niin rajua että ei vehkeet kestä? Vai onko auto säädetty niin että iskut tulee ns. läpi ja se rikkoo autoa? Kun niitä teknisiä keskeytyksiä tahtoo tulla merkillä kun merkillä...
Olen samaa mieltä, mutta ei kannata mennä ehdottamaan tätä virolaisille rallifaneilleMinä olen melko varma siitä että Tänakin tavassa ajaa tai säätää autoa on jotain mikä on liian rajua autoille. Ei se voi olla sattumaa että vuodesta toiseen automerkistä riippumatta tulee keskimääräistä enemmän keskeytyksiä auton hajoamiseen. Tässä rallissa tosin oli kyllä ihan rehellisesti huonoa onnea.
Joo, se mitä itse olen lähetyksiä pystynyt katsomaan, niin Ketomaa on puhunut tuosta muutamaan otteeseen. En muista onko "pehmeä" se termi mitä on käytetty, mutta näin umpimaallikkona olen ymmärtänyt Ketomaan - jolla vaikuttaa olevan aika hyvät lähteet ainakin M-Sportilta - puheista niin, että Tänak haluaa auton "reagoivan" nopeasti joka edellyttää kuskien valtavirrasta poiketen jotain extreme-säätöjä juuri keulan osalta ja sen takia iskut tulee rankemmin läpi joka saattaa sitten johtaa näihin hajoamisiin.Hatara muistikuva Ketomaan puheista tänä vuonna, että Tänak säätää etupään niin pehmeäksi että se altistaa iskuille ja hajoamiselle. Lisäksi tietysti aggressiivinen ajotyyli ja kyky repiä autosta kaikki vauhti irti.
Tätä tullaan vielä selvittelemään. Voi voi.https://x.com/tvn24/status/1807713529601867901?t=sf5TzBf0tLPUuY4fTCUKlA&s=19
Ogierin kanssa kolaroinut on menehtynyt. Itse onnettomuudessa ei loukkaantunut, mutta muutama päivä myöhemmin menehtyi kotonaan.
Lainaus Maikkarin sivuilta:
Tästä hypystä Ogier osui vastaantulevaan autoon. Ogierin menopeli ajautui tien vasemmalle puolelle ja tummaväritteinen henkilöauto ajautui tien oikeaan reunaan, MTV Urheilun ralliselostaja Juho Kokko perkasi kuvan pyöriessä eteenpäin.
Spekulaatio: oikeanpuoleisen liikenteen maassa täysillä ajettava nyppy on nuotitettu menemällä vasemmasta reunasta yli ja varmaan reippaasti yli paikallisten nopeusrajoitusten? Ei muuta kun syytteitä odottelemaan. Well done Seb.
Puolassa monessa paikkaa 90km/h:n rajoitus taajamien ulkopuolella, myös pikkuteillä.Lainaus Maikkarin sivuilta:
Tästä hypystä Ogier osui vastaantulevaan autoon. Ogierin menopeli ajautui tien vasemmalle puolelle ja tummaväritteinen henkilöauto ajautui tien oikeaan reunaan, MTV Urheilun ralliselostaja Juho Kokko perkasi kuvan pyöriessä eteenpäin.
Spekulaatio: oikeanpuoleisen liikenteen maassa täysillä ajettava nyppy on nuotitettu menemällä vasemmasta reunasta yli ja varmaan reippaasti yli paikallisten nopeusrajoitusten? Ei muuta kun syytteitä odottelemaan. Well done Seb.
Lainaus Maikkarin sivuilta:
Tästä hypystä Ogier osui vastaantulevaan autoon. Ogierin menopeli ajautui tien vasemmalle puolelle ja tummaväritteinen henkilöauto ajautui tien oikeaan reunaan, MTV Urheilun ralliselostaja Juho Kokko perkasi kuvan pyöriessä eteenpäin.
Jari Ketomaa sanoi:Se vaan tulee just ton nypyn takaa se toinen auto vastaan ja Ogier on luojan kiitos tossa ajanut omalla ajolinjallaan sisälaidassa, vasemmassa laidassa.