Jos reflektoidaan taas tämän vuoden reittiä:
Shakedown Ruuhimäki: erittäin hyvä shakedown, mahdollistaa myös monenlaiset formaatit ja hyvät tilat yleisölle
Harju: Tästä on nyt ollut aika paljon puhetta että joko se Harju menisi huilille ja tuleeko stadionin remonttiakin ensi vuonna. Laajavuori kävis mulle ens vuoden yleisöpätkäksi.
Näistä samaa mieltä. Harju tosiaan alkaa olla jo melko läpikaluttu, että siinä mielessä tekisi pieni tauko hyvää, mutta toisaalta ei se nyt mikään pettymys ole, vaikka ajettaisiin ensikin vuonna.
Laukaa: Pienen tien osuus on nyt varmasti paremmassa kunnossa ensi vuodelle, mutta itse mieluummin yhdistäisin pätkän pohjoispäästä. Runkia oli paljon, vaikka miten puhutaan että pätkä on väsynyt.
Saarikas: Uusiksi vaan. Täälläkin mahdollisuuksia muutella pätkän reittiä.
Myhinpää: Olisko taas huilivuorossa?
Ruuhimäki: Ei minusta tarvi ajaa sekä shakena että erikoiskokeena
Taitaisi tuo pohjoispäästä yhdistäminen lenkkinä vaan blokata turhan hyvin tuon Laukkavirrantien käytön pysäköintiin, niin sillä perusteella saattaisi olla hieman no-no. Sellaisen voisin/haluaisin nähdä, että ajettaisiin etelästä pohjoiseen (jompaa kumpaa noista teistä) ja sitten tuo Kuhaniementie samoin kuin tänä vuonna, maali lossinmutkan jälkeen.
Saarikas kyllä ehdottomasti jatkoon.
Myhinpää jos jää huilimaan, niin olisiko sitten lenkki käännettävä Uuraisten suuntaan? Ruuhimäki shakena ja lenkkinä olisi Laukaa-Saarikas-Palsankylä-Mökkiperä?
Västilä: Kuivurinkierrolle ajaessa totesin, että Vedentaustantie olisi hemmetin hyvää rallitietä, voisiko kuivurinkierrosta puikata sinne? Saataisiin pätkälle kuivurin kohdalle peltoparkit ja ehkä loppupäähän jotain myös.
Päijälä: Kyllähän tähän voisi keksiä jotain uutta tai huilivuoroa. Seudulla pätkiä riittää kyllä.
Ouninpohja: Jatkoon vaan. Vaikka toivotan myös tervetulleeksi Ounista alkavan Konivuoren ja Kakaristo/Rapsulan erillisinä pätkinä, jolloin saisi neljä pätkää lenkkiin.
Näihin varmasti suurin vaikutus on sillä, että tuleeko se #tampereenlenkki ja jos tulee, niin onko Ouni osana sitä vai siirretäänkö se esim. sunnuntaille poweriksi.
Päijälä on kyllä sellainen, että saisi jäädä tauolle tai sitten pitäisi saada jotain radikaalimpaa muutosta aikaan. Vähän huonosti menee nuo tiet tuolla sen suhteen, ettei liikaa blokkaisi kulkureittejä noille alueille, mutta yksi mitä olin tuossa hahmotellut voisi olla, että alkaa Pirttikulmantie-Sappeentie-Korpiloukuntie-Liehuntie, maali sitten ennen kuin tullaan takaisin Sappeentielle. Tällä saataisiin esim se mäntykangas pidettyä mukana ja parkkeihinkin pääsee (tosin joutuu kiertämään Päijälän kylä kautta), mutta sitten taas menetetään koko pohjoisosa pätkästä. Valintoja, valintoja...
Moksi: Sama kuin Laukaa, että kaikki haukkui väsyneeksi mutta runkia oli, jos nyt ei erityisen paljon niin sitäkin merkittävämpää.
Laajavuori: Yleisöpätkänä hyvä.
Moksista oli tuossa Lönnin jälkiliukkailla maininta, että paikalta oli kuultu, että halutaan edelleen järjestää, mutta mieluiten ei sunnuntaina. Pätkästä kyllä alkaa olla vähän väsynyt jo.
Minkäs muuten ne sääntömuutokset ensi vuodelle meni? Etähuollot sallittiin, mutta tuliko itse pätkien osalle mitään vai edelleenkö niin, että metsäpätkiä ei torstaina (ei koske Monacoa) ja max 80 km huoltojen välissä?