Saunatakki
Walk a Crooked Mile
- Liittynyt
- 3.8.2014
- Viestit
- 2368
Näkisin Villeneuven jatkaneen uraansa turhan pitkään. Ne Renault- ja Sauber-ajot olisi hän voinut jättää väliin.
Martinista tulee mieleen juuri se, että mies ajoi pitkään Minardilla.Mitä mieltä olette kuljettajasta Pierluigi Martini? Minardilla johti yhden kierroksen vuonna 1989 sekä saavutti eturivin lähtöpaikan Minardilla vuonna 1990. Ei yhtään hullumpi rattimies omasta mielestäni. Paras sijoitus neljäs vuonna 1991 kahteen otteeseen. Kuuluu lisäksi siihen sarjaan kuljettajia, joka keskeytti enemmän kilpailuja kuin pääsi maaliin. Olisi ansainnut kyllä näytönpaikan Ferrarilla.
Taisi Ferrarin oikea ongelma olla pitkälti renkaat.Kyllä. Mutta kaluston puolesta Schumacher antoi koko kauden tasoitusta Montoyalle ja Fisichellalle. Ferrari oli paljon heikompi kokonaisuutena.
Voittiko JJ:n Dallaralla??Mitä mieltä olette kuljettajasta Pierluigi Martini? Minardilla johti yhden kierroksen vuonna 1989 sekä saavutti eturivin lähtöpaikan Minardilla vuonna 1990. Ei yhtään hullumpi rattimies omasta mielestäni. Paras sijoitus neljäs vuonna 1991 kahteen otteeseen. Kuuluu lisäksi siihen sarjaan kuljettajia, joka keskeytti enemmän kilpailuja kuin pääsi maaliin. Olisi ansainnut kyllä näytönpaikan Ferrarilla.
Aika-ajot menivät tasan 8-8 JJ.Lehdon ja Martinin välillä.Voittiko JJ:n Dallaralla??
No jaa, esim. kaudella 2004 ykkösen ja kakkosen ero oli vielä suurempi. Kuten hyvin kaikki tiedetään niin 2007 ei ole vertailukelpoinen johtuen McLarenin hylystä valmistajien sarjassa.Kaudella 2007 nähtiin todennäköisesti historian isoin ero valmistajien maailmanmestaruuden voittaneen tiimin (Ferrarin), sekä toiseksi sijoittuneen tiimin (BMW-Sauber) välillä.
Ferrarin ottaessa kaudella 204 pistettä, BMW-Sauber otti pisteitä 101.
BMW-Sauber saavutti historiansa parhaan sijoituksen valmistajien sarjassa vain kahdella palkintokoroke-sijoituksella kauden aikana.
Viittaat tässä tekstilläsi Imolassa käytyyn San Marinon GP:n tapahtumiin vuodelta 1989.Kyllä JJ varmasti olisi podiumeja ottanut. Barcelonassa 1994 piti hallussaan palkintosijaa keskeytyshetkellä. Ja eikös ollut myös sunnuntain warm upin nopeinkin?
Toinen mitä tässä pyörittelin mielessäni. Miten alkoikaan aikanaan se Sennan ja Prostin välirikko? Muistan lukeneeni jostain, että jossain kisassa olisi ollut ns herrasmiessopimus sijoitusten pitämisestä turva-auton poistuessa, mutta toinen olisi sitten sopimusta rikkoen painellut kuitenkin edellä menneen ohi. Mutta kumpi siis paineli toisen ohi? Lopultahan tekivät kuitenkin sovinnon, ja olihan Prost jopa yksi Sennan arkun kantajistakin.
Vai sittenkin, ettei joudu toisen hyökkäyksen kohteeksi Tosaan (tai ekalla kierroksella).Viittaat tässä tekstilläsi Imolassa käytyyn San Marinon GP:n tapahtumiin vuodelta 1989.
Postilla ja Sennalla oli keskinäinen herrasmies-sopimus, että se, joka on startin jälkeen ykkösenä, saa voittaa.