Mikäs sen parempi tapa ratkaista mestaruus, kuin mikä tahansa absurdi sakko muutettuna pistemenetykseksi. Pajari olisi todennäköisesti viimevuoden mestaruuden menettänyt ylinopeuteen siirtymällä.Olisko mitään järkeä muuttaa noi rahalliset sakot ko. kilpailun pistemenetyksiksi? Esim. nykyinen 10000€= -4p Kun ei noilla rahallisilla sakoilla taida olla juurikaan vaikutusta.
Ja vähintään tallin olisi pitänyt ilmoittaa kuskeille asiasta heti maalin jälkeen, jos eivät itse tajua että jotain on pielessä.Tuohan Növillen pelasti, kun korjasivat autoa tuomariston soiton jälkeen. Mutta en kyllä osta sitä etteä noin kokenut kaveri muka tiedä miten pahasti auto on rikki. Vanne laahaa assua ja auto kulkee vinossa kun ajokoira... Siinä vaiheessa pitäisi kyllä kellojen soida ja käydä katsomassa että mikä vikana...
Paljolti kiittäminen Toyotaa kun ajattavat puolta Rally 1 autoista. Jos he osallistuisivat 2-3 autolla kilpailuihin, niin tilanne olis ehkä eri. Monacon luonne tuo mukanaan ennalta-armaatattomuuden elementin joka on viihdyttävää. On realismia, että palaamme enemmistöltään ennalta-arvaattaviin kilpailuihin pian jotka eivät välttämättä tarjoa yhtäpaljon draaman kaarta. Yhtä asiaa kaipaan itse: enemmän paikallisia yksityis kuskeja pääluokkaan ihan jo senkin takia, että kauden aikana näkee vain ne samat n. 10 autoa, lisäväriä tarvittais enemmän.Vaikka rallin MM-sarjan automäärästä valittaminen ja lajin suuri ahdinko on vakiintunut kahvipöydissä ja iltapäivälehtien toimituksissa yleiseksi totuudeksi, minusta kohta päättyvä viikonloppu osoittaa jälleen, että tälläkin talli- ja kuskimäärällä voidaan ajaa aivan upeita ralleja. Tämä on ollut helvetin hieno kilpailu ja lajia timanttisimmillaan: arvaamattomia olosuhteita, yllättävästi heilahtelevia tuloksia, yleistä kaaosta ja ennakoimattomuutta sekä toki kovaa sekuntipeliä. Mahtavaa viihdettä.
Ei aja Gryazin ja Greensmith myöskään pisteistä. Suosivat kyllä lähtöjärjestyksessä muutenkin näitä WRC2-vakkareita vaikkeivat aja pisteistä.Ja mielenkiintoisesti luotu lähtöjärjestys... Oliver haluttiin näköjään saada väkisin liveen vaikkei aja edes pisteistä eikä ole viiden parhaan joukossa luokassakaan...
2 nastaa + 2 supersoftia on varmaan optimirengas ja oikeastaan kaikilla Rally1-kuskeilla on mahdollisuus siihen, paitsi McErleanilla, jolla on kitkoja nastojen sijasta.Koittaakohan Tänak hyökätä vai tyytyykö kohtaloonsa renkaidensa kanssa
Neuville otti neljä nastaa ja se näkyy ajassa. Kalle veti 10,1s nopeammin.2 nastaa + 2 supersoftia on varmaan optimirengas ja oikeastaan kaikilla Rally1-kuskeilla on mahdollisuus siihen, paitsi McErleanilla, jolla on kitkoja nastojen sijasta.
Kymmenes voitto, tosin yksi niistä ei ollut MM-sarjassa vaan IRC:ssä. Muuten kyllä samaa mieltä kuninkuudesta.Ogierille rutiinivoitto, yhdeksäs Monacossa. Tämän kilpailun ehdoton kuningas.