Portugalin MM-ralli 2025

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
948
Mihin perustuu ajatus että Evansin henkinen kantti ei kestäisi, tai että se olisi jo murtunut? Minä en ole sellaista pannut merkille, tai ylipäänsä että hermokontrolli olisi Evansilla ongelma.
Ehkä se 2020 Monzan ralli ja ulosajo syynä.
2020 Monzan lisäksi myös 2023 Keski-Euroopan ladon seinä ja 2024 Jyskälän erikoinen kämmi viimeisenä päivänä tulevat heti mieleen kun puhutaan Evansin virheistä ison panoksen kisoissa.

Ehkä myös 2022 alkukausi vaikuttaa mielikuviin Evansin hermokontrollista. Ogierin lopetettua täyden kauden ajelut, ennakkosuosikin viittaa taidettiin silloin vähän asetella Elfynin harteille kun ei vielä tiedetty kuinka murhaavassa vireessä Kalle tulisi olemaan sen kauden aikana. Evans aloitti sen kauden helpoilla ajovirheillä/hyvin väkinäisellä ajamisella, joka oli omiaan lisäämään mielikuvia siitä, ettei Elfynin kasetti kestä ennakkosuosikin paineita. 2023 nähtiinkin sitten taas huima parannus ajamisessa kun Elfyn lähti kauteen altavastaajan asemassa.

Oikeastaan 2017 Argentiinassa on varmaan jo ihan ensimmäisen kerran syntyneet mielikuvat Evansista kuskina jolla ei tiukassa paikassa hermo kestä. Evans johti rallia jo minuutilla ja näytti olevan menossa kohti ensimmäistä voittoon. Siinä tuli sitten jotain pientä teknistä ongelmaa, mutta Elfyn alkoi myös itse ajamaan huonosti ja tekemään virheitä. Lopulta kuin ihmeen kaupalla Neuville tuli ohitse seitsemän kymmenyksen erolla, rallissa jonka Evansin piti voittaa helposti. Vielä viimeisellä El Condorin pätkälläkin tuli ihan lopussa virhe siltapaikassa joka maksoi juuri sen ratkaisevan sekunnin Neuvillen eduksi.
 

Jeep CJ-5

Active member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
36
Ajatellaanpa Neuvillea. Olleessaan Citroënilla Neuville jäi sen ajan Ogierin varjoon ja tuskin ovat vieläkään kovin hyviä ystäviä. Neuvilella on todella pitkä ura (aloitti WRC:ssä 2009) ja vasta 25 vuoden yrittämisen jälkeen tuli WRC -mestaruus. Aina on joku ollut edellä tai Hyundain ongelmat. Vaikka kartanlukijan vaihto ei mielestäni tapahtunut fiksusti (vuosia sitten) arvostan miestä paljon kuskina. Ja vaikka mestaruus kierteli niin mielestäni henkinen kantti on pitänyt. Tosin tämä vuosi taitaa olla Neuvillen viimeinen vuosi. Evansista on vain jäänyt se käsitys, että henkinen katti ei kestä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16743
Sijainti
Tampereen lenkki
Ajatellaanpa Neuvillea. Olleessaan Citroënilla Neuville jäi sen ajan Ogierin varjoon ja tuskin ovat vieläkään kovin hyviä ystäviä. Neuvilella on todella pitkä ura (aloitti WRC:ssä 2009) ja vasta 25 vuoden yrittämisen jälkeen tuli WRC -mestaruus. Aina on joku ollut edellä tai Hyundain ongelmat. Vaikka kartanlukijan vaihto ei mielestäni tapahtunut fiksusti (vuosia sitten) arvostan miestä paljon kuskina. Ja vaikka mestaruus kierteli niin mielestäni henkinen kantti on pitänyt. Tosin tämä vuosi taitaa olla Neuvillen viimeinen vuosi. Evansista on vain jäänyt se käsitys, että henkinen katti ei kestä.
Neuville ja Ogier ei olleet samaan aikaan Citroenilla. Ogier lähti niin Neuville tuli. Ogier oli 2012 välivuodella ja ajoi Skodan S2000:lla
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
885
2020 Monzan lisäksi myös 2023 Keski-Euroopan ladon seinä ja 2024 Jyskälän erikoinen kämmi viimeisenä päivänä tulevat heti mieleen kun puhutaan Evansin virheistä ison panoksen kisoissa.

Ehkä myös 2022 alkukausi vaikuttaa mielikuviin Evansin hermokontrollista. Ogierin lopetettua täyden kauden ajelut, ennakkosuosikin viittaa taidettiin silloin vähän asetella Elfynin harteille kun ei vielä tiedetty kuinka murhaavassa vireessä Kalle tulisi olemaan sen kauden aikana. Evans aloitti sen kauden helpoilla ajovirheillä/hyvin väkinäisellä ajamisella, joka oli omiaan lisäämään mielikuvia siitä, ettei Elfynin kasetti kestä ennakkosuosikin paineita. 2023 nähtiinkin sitten taas huima parannus ajamisessa kun Elfyn lähti kauteen altavastaajan asemassa.

Oikeastaan 2017 Argentiinassa on varmaan jo ihan ensimmäisen kerran syntyneet mielikuvat Evansista kuskina jolla ei tiukassa paikassa hermo kestä. Evans johti rallia jo minuutilla ja näytti olevan menossa kohti ensimmäistä voittoon. Siinä tuli sitten jotain pientä teknistä ongelmaa, mutta Elfyn alkoi myös itse ajamaan huonosti ja tekemään virheitä. Lopulta kuin ihmeen kaupalla Neuville tuli ohitse seitsemän kymmenyksen erolla, rallissa jonka Evansin piti voittaa helposti. Vielä viimeisellä El Condorin pätkälläkin tuli ihan lopussa virhe siltapaikassa joka maksoi juuri sen ratkaisevan sekunnin Neuvillen eduksi.
2021 Kroatiassa Evans johti 3,9 sekunnilla ennen viimeistä erikoiskoetta. Sunnuntaina kisailu oli ollut tiukkaa Ogierin ja Neuvillen kanssa. Powerilla Elfyn teki lopussa pienen ajovirheen ja Ogier voitti lopulta 0,6 sekunnilla. Tämä toki saattoi johtua ihan vaan kovasta riskitasostakin eikä siitä, että puntti olisi tutissut.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
999
2021 Kroatiassa Evans johti 3,9 sekunnilla ennen viimeistä erikoiskoetta. Sunnuntaina kisailu oli ollut tiukkaa Ogierin ja Neuvillen kanssa. Powerilla Elfyn teki lopussa pienen ajovirheen ja Ogier voitti lopulta 0,6 sekunnilla. Tämä toki saattoi johtua ihan vaan kovasta riskitasostakin eikä siitä, että puntti olisi tutissut.
Tai ihan vaan siitä, että Evansin perusvauhti ei ole samalla tasolla kuin Ogierilla ja Kallella on.
 

Jeep CJ-5

Active member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
36
Neuville ja Ogier ei olleet samaan aikaan Citroenilla. Ogier lähti niin Neuville tuli. Ogier oli 2012 välivuodella ja ajoi Skodan S2000:lla
Jep olet oikeassa sekoitin muisteloissa Loebin ja Ogierin. Ogier lähti Volkkarille. Muistelen etteivät mahtuneet samaan talliin....
 
Ylös