Toisinaan F1:ssä eräät ajopaikat vaikka yksittäiseenkin kisaan olivat onnesta ja sattumasta kuten tässä tapauksessa väärästä reittilennosta kiinni!
Tästä huolimatta toisinaan vaikka ajamaan päästäisiin niin kiireessä tuntui unohtuvan vähän kaikenlaista eli passia, lompakkoa, avaimia ja sitten kypäräkin!
Ja tässä yhteydessä mistä nyt muistelen lyhyemmin kaikki muu löytyi, mutta ei itse kypärää.
Tämäkin olisi voinut vesittää ajot, mutta onneksi lainakypäriä tietenkin löytyi käyttöön.
Mitä Rio de Janeiroon 1985 Ruotsin Stefan Johanssonille oikein tapahtui niin tässä siitä muistelua alkujaan toiseen toikkiin kirjoitettuna juttuna myös tuntuvasti alkuperäisestä lyhennettynä lainausmerkkien tullessa tekstiin viime viestin tapaan:
''Mike Thackwell oli hyvinkin valmis tulemaan Rioon, mutta onnettomuudekseen hän valitsi väärän reittilennon toiseen maahan ja jäi rannalle siten kilpailusta!
Thackwellin osalta kuitenkin hänelle oli luvattu ajo niin Montrealiin kuin Meadowlandsiin kuten myös mahdollisesti Rooman kilpailuun Tyrrellin ratissa sillä Frank Williams ja Ken Tyrrell olivat alustavasti niin kaudesta sopineet. Johansson oli siten hyvin onnekas mies paikallaan lunastamassa Tyrrellin 1984 Monzan ajoaan tavallaan takaisin sillä Monzassa 1984 Johanssonin olisi pitänyt ajaa vielä yksi kilpailu ennen Tyrrellin sulkemista sarjasta. Mielenkiintoisesti hän sai siten ajaa miestä vastaan jonka ruotsalainen oli korvannut. Kyseessä oli siis Martin Brundle.
Johanssonin omat kypärät olivat jääneet äkkilähdön takia yleensäkin kotiin kun muu Toleman-tallikaan ei ollut ensin tullut ja oli vain sitten lähtenyt paikan päältä. Lopulta Keke Rosberg antoi yhden omista kypäristään ruotsalaisen käyttöön ja näin nähtiin radalla peräti kaksikin Rosbergia.
Johansson sai myös varakypäränkin käyttöön sunnuntain kilpailua varten. Koko tämä episodi sattui viimeisen Suurtestin jälkeisenä aikana aina Rio de Janeiron perjantain Vapaisiin Harjoituksiin mennessä.''
Siten kilpailuun Riossa 1985 nähtiin kaksi Keke Rosbergia radalla ikään kuin. Oikea Kekemme ja sitten 'vara-Keke' eli Stefan Johansson!
Ja Mike Thackwellin epäonni säilyi vuodesta 1985 puhuen loppuun asti eli häntä ei monista eri jutuista huolimatta ja välillä viimeisenä tilaisuutena nk. Kolmansien Autojen Jäähyväisajoon 1985 Adelaideen Williamsilla tallin testikuskin asemasta huolimatta häntä ei otettu ajamaan radalle kisaan, kisaviikonloppuun tai muutenkaan ja se oli siinä.