Formula 1 - 2025 - 13 - Belgian GP

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4806
Spassa ajettiin monsuuni-kelissä vuonna 1998.

Näkyvyys oli tuolloinkin heikkoa.

Mitkä seikat ovat mielestäsi muuttuneet noista ajoista? Miksi vuonna 1998 ajettiin, mutta nyt ei?

Alla Span kisan 1998 kohokohtia, joita voi katsoa nyt kisan starttia odotellessa.


 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6272
Aina puhutaan miten on "mahdotonta" ajaa tietyissä olosuhteissa ja näkyvyys blaablaablaa. Vitun marjat. Se riippuu ihan siitä millä jalalla tuomaristo nousee sängystä. Alla esimerkkejä lähimenneisyydestä jossa ajettiin kisaa "mahdottomissa" olosuhteissa.


 

Kulkki

Well-known member
Liittynyt
21.10.2007
Viestit
271
Tässä kestää ennen kuin kisa alkaa. Viaplaylla Kovalaisella ja Salolla kommentteja, että nykyään varotaan liikaa ja pitäisi vaan aloittaa turva-auton takana
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4522
Ennenkuulumatonta, rataa kuivataan traktorissa olevalla kuivaimella juuri ennen kovinta sadetta...
 

AaaVee

Well-known member
Liittynyt
12.12.2016
Viestit
73
Just tuolta uutisten puolelta luin, että full wettejä ei tulla käyttämään, vaan ajetaan vain jos välikelin renkaat toimivat tuolla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6150
Halutaan suojella kuskeja, kuten emo poikasiaan.
Miltä sinä kuvittelet näiden suojelevan kuskeja? Pieneltä ahdistukselta, kun hanskat menee märiksi? Sadekeli on turvallisin keli ajaa!. Kukaan ei ole koskaan edes loukkaantunut vakavasti sateella.

(Bianchi kuoli kolarissa kuljetuskoneen kanssa, ei siksi että satoi.)
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10556
Sijainti
Helsinki
Miltä sinä kuvittelet näiden suojelevan kuskeja? Pieneltä ahdistukselta, kun hanskat menee märiksi? Sadekeli on turvallisin keli ajaa!. Kukaan ei ole koskaan edes loukkaantunut vakavasti sateella.

(Bianchi kuoli kolarissa kuljetuskoneen kanssa, ei siksi että satoi.)
FIA on vain **** nössö. Jos on mahdollissuus käyttää täyden sadekelin renkaita, niin sitten niitä käytetään. Siviililiikenteessä pieni sade ei haittaa, mutta se on paha juttu, kun kaatosateella ajat bussin tai rekan perässä. Tuolloin vesiliirrot sekä maalatut viivat ovat liukkaita.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6272
On tämä hiukan koomista että radalla käydään kokeilemassa onko liian pahat olosuhteet. Ja tämä tehdään intereillä sillä välin kun täyden sadekelinrenkaat ovat jossain kellarissa. Sitten ihmetellään miksi joku on samantien seinissä kun kisaan startataan intereillä. Kunhan saadaan red flag.
 

AaaVee

Well-known member
Liittynyt
12.12.2016
Viestit
73
Taitaa olla niin, että tänään ei ajeta. Sade yltyy eikä ole loppumassa tämän vuorokauden aikana
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5040
Miltä sinä kuvittelet näiden suojelevan kuskeja? Pieneltä ahdistukselta, kun hanskat menee märiksi? Sadekeli on turvallisin keli ajaa!. Kukaan ei ole koskaan edes loukkaantunut vakavasti sateella.

(Bianchi kuoli kolarissa kuljetuskoneen kanssa, ei siksi että satoi.)
Thoff kuoli Spassa just toissavuonna, kun oli järjetön sade, eikä näkyyvyyttä
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5040
Tuli silloin katteltua kisa. Joku siihen kerkes väliin. Oliko jopa Todt siinä repimässä pois?
Oliko Mäkin mekaanikko joka ekana repi Schumin pois Kuution kimpusta ja sitten ehti kummankin tallin väki paikalle.. En nyt ole yhtään varma
 
Ylös