Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6427
No joku siellä Red Bullilla on tuollaisen siiven kehittänyt tarkoituksella Monzaa varten, että ei se Tappi nyt ihan vaan kaivanut osaa omasta taskustaan ja vaatinut sitä autoonsa.
Miksi Wache ei olisi halunnut kyseistä siipeä antaa kummallekaan kuskille? Nopeasti unohtuu forumilla miten Red Bullilla on ongelmia balanssin ja säätöikkunan kanssa ja Max rivikuskina vaan teki sen minkä jokainen muukin kuski olisi tehnyt.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6221
Miksi Wache ei olisi halunnut kyseistä siipeä antaa kummallekaan kuskille? Nopeasti unohtuu forumilla miten Red Bullilla on ongelmia balanssin ja säätöikkunan kanssa ja Max rivikuskina vaan teki sen minkä jokainen muukin kuski olisi tehnyt.
Siksi koska Pierre Waché on ammattillisesti epäpätevä. Olen ennustanut hänelle potkuja jo ennen kauden alkua.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6427
Siksi koska Pierre Waché on ammattillisesti epäpätevä. Olen ennustanut hänelle potkuja jo ennen kauden alkua.
No sehän on ollut tiedossa että Wache tekee shitboxeja, mutta jos Verstappen voittaa epäpätevän Wachen suunnittelemalla autolla niin yllättäen se on tämän epäpätevän suunnittelijan palikoiden ansiota. Silti Tsunodalle ei anneta näitä siipiä kiusan päälle koska on kivempaa uhata tätä potkuilla joka kisan jälkeen. Eikö olisi vain helpompaa myöntää että Verstappen teki miehen työn ja hänen ansiotaa talli voitti.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6859
Ei kai kukaan väittänyt, etteikö Max ajanut hyvin, varsinkin aika-ajossa.
Kisassa hyvä suoranopeus sitten avitti muutamaa kuskia (Albon) hyville pisteille. Ferrari ja Mersu olivat selkeästi kahta kärkitallia perässä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5130
Eihän Yukin vanhemmat osat tarkoita tuota koko eroa, joka näillä on, vaan ehkä 0,1-0,2 s. Auto on vaan edelleen niin erikoinen, että sillä ei kukaan muu aja.
Eikä se Maxin suoritusta laske mihinkään, jos auto osuu omaan räpylään paremmin, kuin kilpakumppanin. Nytkin ajoi valtavan hienosti aika-ajoista lähtien.
Tätä voi olla aika hankala toisintaa seuraavissa kisoissa, kun pienen downforcen säädöt, joilla yleensä ajaa, ei toimi joka paikassa, kuten ei ole toimineet aiemminkaan. Hyvää kilpailua kuitenkin Mäkkien kanssa, niin mielellään näkisi näitä lisääkin
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5130
Eihän Yukin vanhemmat osat tarkoita tuota koko eroa, joka näillä on, vaan ehkä 0,1-0,2 s. Auto on vaan edelleen niin erikoinen, että sillä ei kukaan muu aja.
Eikä se Maxin suoritusta laske mihinkään, jos auto osuu omaan räpylään paremmin, kuin kilpakumppanin. Nytkin ajoi valtavan hienosti aika-ajoista lähtien.
Tätä voi olla aika hankala toisintaa seuraavissa kisoissa, kun pienen downforcen säädöt, joilla yleensä ajaa, ei toimi joka paikassa, kuten ei ole toimineet aiemminkaan. Hyvää kilpailua kuitenkin Mäkkien kanssa, niin mielellään näkisi näitä lisääkin
Itse ainakin katsoisin kaikista mieluiten, kun ajetaan kilpaa autoilla, joista kuski pystyy repimään kaiken irti, eikä niin, että kuskit yrittävät selvitä maaliin epävakaalla ja arvaamattomilla autoillaan.

Nämä tän säätöstintin autot on aivan perseestä, kun 1 talli tai 1 kuskin auto koko aikana saatu toimimaan, muut räpeltää mitä voivat ja edellämainirut ajoittain myös enemmän ja vähemmän.

Tilanne on hieman kuin olisi 20 viime vuotista Sauberia radalla. Joskus toimii, yleensä ei ja kukaan ei tajua syytä tilanteelle
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5130
Kuten arvata saattaa, Tsunoda testasi harkoissa myös skinny rear wingiä, mutta ei käyttänyt tätä enää perjantain jälkeen, ilmeisesti hanskat loppui kesken. Joten taas mentiin eri osilla, toinen halusi vauhtia ja toinen pitoa.


Tai joutui ajamaan dataa Maxille. Jos oma muu auto ei ole vastaava, niin ei ole välttämättä edes täysin yhteensopiva omaan vehkeeseen.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6427
Tai joutui ajamaan dataa Maxille. Jos oma muu auto ei ole vastaava, niin ei ole välttämättä edes täysin yhteensopiva omaan vehkeeseen.
Ja sitten Tsunodalle laitettiin taas hitaammat palikat autoon ettei haastaisi Maxia voitosta? Eikö olisi helpompaa vain antaa samantien Tsunodalle kenkää ja sabotoida taas seuraavaa kakkoskuskia ja olla yrittämättä ratkaista kakkoskuskiongelmaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6427
Monzassa kokkailtiin setupeilla ja rälläköitiin Verstappenin siipiä, Bakussa molemmilla sama lattia. Onko odotettavissa Tsunoda-show?

https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-needs-more-clean-samples-to-judge-tsunoda-as-f1-2026-call-nears/10758550/

As Mekies mentioned, Tsunoda was still on an older floor specification after Verstappen received the latest version, but the expectation is that both drivers will be on par again next week in Azerbaijan. But Mekies hastened to add that the floor tweak didn't change the world for Red Bull, as its surprisingly strong Monza performance was more down to overhauling its set-up philosophy than the benefit of its new components.

"We had a floor upgrade only on Max's car," he added. "It's a small update. It's not a few tenths, but everything matters. We are confident it's a small step in the right direction. We are hoping to have it on both cars for next race."
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6859
Olihan siitä lattiasta se hyöty, että pystyi ajamaan pienellä siivellä. -> Pole -> Win.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6859
Eikö Mekies juuri edellä todennut että Monzan menestys oli setuppia eikä lattiaa?
Antaa poikien puhua. On niin spesiaali rata Monza, ettei seuraavalla radalla pohjat, siivet ja setupit toimi yhtään.
Aika pitkälti McLaren potkisi itseään polveen, kun eivät pistäneet autoja kulkemaan suorilla. Vai eikö Landon ja Oskun lapanen riitä pienellä downforcella? Voi se olla niinkin.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
643
Sijainti
Kerros 107
Antaa poikien puhua. On niin spesiaali rata Monza, ettei seuraavalla radalla pohjat, siivet ja setupit toimi yhtään.
Aika pitkälti McLaren potkisi itseään polveen, kun eivät pistäneet autoja kulkemaan suorilla. Vai eikö Landon ja Oskun lapanen riitä pienellä downforcella? Voi se olla niinkin.
Nimenomaan heillä ei tahdo auto pysyä radalla ja ajoivat isommalla downforcella. Siihen nähden hyvä lopputulos saada molemmat autot podiumille.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6427
Antaa poikien puhua. On niin spesiaali rata Monza, ettei seuraavalla radalla pohjat, siivet ja setupit toimi yhtään.
Aika pitkälti McLaren potkisi itseään polveen, kun eivät pistäneet autoja kulkemaan suorilla. Vai eikö Landon ja Oskun lapanen riitä pienellä downforcella? Voi se olla niinkin.
Ei tarvitse kenenkään potkia itseään polveen, jos on todettu ettei pienemmällä aerolla voi mennä. Ei pidä unohtaa että Maxihan toimi vastoin tallin toivomusta ja halusi itse vähemmän downforcea, joten viikonlopun tulos olisi voinut olla paljon heikompi jos olisi kuunnellut tallia. Sitä ei tiedetä miten Mclarenit olisivat pärjänneet pienemmällä aerolla tai miksi kummallakaan kuskilla ei tullut mieleen lyödä nyrkkiä pöytään että pysyy auto hanskassa niinkin jos on uskoa omiin kykyihin.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6859
Ei tarvitse kenenkään potkia itseään polveen, jos on todettu ettei pienemmällä aerolla voi mennä. Ei pidä unohtaa että Maxihan toimi vastoin tallin toivomusta ja halusin vähemmän downforcea, joten viikonlopun tulos olisi voinut olla paljon heikompi jos olisi kuunnellut tallia. Sitä ei tiedetä miten Mclarenit olisivat pärjänneet pienemmällä aerolla tai miksi kummallakaan kuskilla ei tullut mieleen lyödä nyrkkiä pöytään että pysyy auto hanskassa niinkin jos on uskoa omiin kykyihin.
Veikkaan, että vaikka löisivät tattia pöytään Mäkkärin kuskit, niin painoarvo on promilleja, mitä Maxilla (ja Jossilla) on valtaa Red Bullilla.
 
Ylös