Nostalgiset hetket, muistelut ja unohtumattomat historiikit 🏁

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11220
Sijainti
Helsinki
Abu Dhabin GP vuonna 2012 oli merkittävä monella tapaa.

Ensinnäkin tämän GP:n voitto oli Kimi Räikköselle paluunsa jälkeen ensimmäinen. Kimi osoitti, ettei parin kauden tauko ollut haitannut yhtään hänen vauhtiaan.

Toiseksi kyseessä oli Lotuksen paluu voittajaksi sitten Ayrton Sennan ja 1980-luvun.




https://en.wikipedia.org/wiki/Team_Lotus
Nimestään huolimatta kyseessä on erilliset tallit. Tilastotkin ovat erilliset Team Lotukselle ja Lotus F1 Teamille.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11220
Sijainti
Helsinki
F1:ssä on jo parikymmentä vuotta perjantaisin annettu nuorille kuskeille ajomahdollisuus, aikoinaan oli kolmaskin auto tuolloin käytettävissä. Tätä mahdollisuutta käyttivät tallipisteissä edeltävällä kaudella heikoimmin sijoittuneet tallit. Nykyään tallien pitää ajattaa neljissä harjoituksissa nuorta kuskia. Mukana on ollut tulevia vakituisia kuskeja, sekä yksittäisiä vierailuja esim. promootiotarkoituksena tai ko. kuljettajan kotikisassa. F1-sivusto teki jutun kuljettajista, jotka ajoivat muutaman kerran perjantai-harkoissa pääsemättä koskaan kisakuskiksi.

https://www.formula1.com/en/latest/article/forgotten-f1-friday-drivers-whatever-happened-to-these-fp1-guest-runners.5DGrGuxNWOO73rKgWUKj3J

Moni kuljettaja on flopannut f1:ssä, mutta saavuttanut menestystä muissa luokissa. F1 kertoi alkuvuoden artikkelissa kahdeksan kuskin menestyksestä muissa luokissa, tuttuja nimiä vilisee.

https://www.formula1.com/en/latest/article/from-record-breakers-to-underdog-winners-8-drivers-who-enjoyed-success-after.gvMYeYmTZcU2sjDRJVEW9
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15871
Brittejä on aina sanottu olleen F1:ssä paljon.

Näinkin on, mutta toisinaan heitä on ollut ikään kuin luuloissa paljon ja sitten oikeastaan lopulta ei niin paljon kuitenkaan.

Ainakin katsoen vain pelkkiä kisakuljettajia sellaisenaan.

Tänä vuonna on kisoissa ollut kuusi brittiä. Viimeksi saman verran tai enemmän oli vuonna 1995 eli 30 vuotta sitten. Muuten on ollut vähemmän ja välillä menestys ei ole ollut kovinkaan korkealla.

Ennen kuin sitten muuan Lewis Carl Hamilton sattui lajiin tulemaan kuin tuli oltuaan toki vähän aikaa testikuljettaja ja kaikkien suitsuttamassa huipputallien suopeassa junnukuljettajakasvussa omalla tavallaan.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11220
Sijainti
Helsinki
Brittejä on aina sanottu olleen F1:ssä paljon.

Näinkin on, mutta toisinaan heitä on ollut ikään kuin luuloissa paljon ja sitten oikeastaan lopulta ei niin paljon kuitenkaan.

Ainakin katsoen vain pelkkiä kisakuljettajia sellaisenaan.

Tänä vuonna on kisoissa ollut kuusi brittiä. Viimeksi saman verran tai enemmän oli vuonna 1995 eli 30 vuotta sitten. Muuten on ollut vähemmän ja välillä menestys ei ole ollut kovinkaan korkealla.

Ennen kuin sitten muuan Lewis Carl Hamilton sattui lajiin tulemaan kuin tuli oltuaan toki vähän aikaa testikuljettaja ja kaikkien suitsuttamassa huipputallien suopeassa junnukuljettajakasvussa omalla tavallaan.
Jos kausista puhutaan, niin vuodesta 1961 saakka on gridissä ollut vähintään yksi britti.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
5074
Suomen kaikkien aikojen ensimmäinen Formula 1-maailmanmestari Keke Rosberg täyttää tänään vuosia. Kekehän on syntynyt vuonna 1948, joten kypsässä iässä mies jo on.


Kaivoin arkistosta esille Dallasin GP:n uutisraportin vuodelta 1984. Tämän kilpailunhan Keke voitti.

Mitä muistoja teillä on Kekestä? Tai jollette eläneet tuohon aikaan vielä, kuten en minäkään, minkälaisena kuljettajana olette myöhemmin hänet oppineet tuntemaan?

Mielestäni Keskellä oli erittäin ansiokas ura, vaikkakin kyllähän hän on maailmanmestaruudesta huolimatta myös aliarvostettu.

Olihan Keke Rosbergin maailmanmestaruus-kauden Williams kuitenkin vasta neljänneksi paras tiimi häviten Ferrarille, Renaultille ja McLarenille.



Edit: lisätty sana 'ensimmäinen'.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6869
Suomen kaikkien aikojen Formula 1-maailmanmestari Keke Rosberg täyttää tänään vuosia. Kekehän on syntynyt vuonna 1948, joten kypsässä iässä mies jo on.


Kaivoin arkistosta esille Dallasin GP:n uutisraportin vuodelta 1984. Tämän kilpailunhan Keke voitti.

Mitä muistoja teillä on Kekestä? Tai jollette eläneet tuohon aikaan vielä, kuten en minäkään, minkälaisena kuljettajana olette myöhemmin hänet oppineet tuntemaan?

Mielestäni Keskellä oli erittäin ansiokas ura, vaikkakin kyllähän hän on maailmanmestaruudesta huolimatta myös aliarvostettu.

Olihan Keke Rosbergin maailmanmestaruus-kauden Williams kuitenkin vasta neljänneksi paras tiimi häviten Ferrarille, Renaultille ja McLarenille.


Keke Suomen kaikkien aikojen mestari?
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
5074
Tämän viikonlopun Abu Dhabin GP onkin sitten erään tiimin viimeinen, kun legendaarinen sveitsiläis-tiimi Sauber lopettaa, ja sen tilalle ensi vuonna astuu Audi.

Sauberilla on pitkät perinteet autourheilussa, ensin urheiluautoissa, ja sen jälkeen Formula 1:ssä.

Urheiluautopuolella Sauberilla niittivät menestystä nuoret Michael Schumacher, Heinz-Harald Frentzen ja Karl Wendlinger. He kaikki ajoivat Sauberilla myös Formula 1:ssä, Frentzen ja Wendlinger GP-kuljettajina, sekä Schumacher kävi ajamassa testiajon Sauberin F1-autolla vuonna 1997.

images (1).jpeg

images.jpeg



Sauberilla ajoi myös moni suomalainen. JJ. Lehto (eli Jyrki Järvilehto) ajoi Sauberilla vuosina 1993 ja 1994 saavuttaen tiimille sen historian ensimmäiset pisteetkin Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa. JJ.Lehto oli siellä peräti viides tiimin ensimmäisessä GP:ssä.

Myöhemmin Sauberilla ajoivat myös Mika Salo (kaudella 2000), sekä Kimi Räikkönen kahteen otteeseen ensin kaudella 2001, ja sen jälkeen Alfa Romeoksi muuttuneessa tiimissä kaudet 2019-2021. Uskon, että Kimi halusi päättää uransa samassa tiimissä, missä ajoi myös uran ensimmäisen kaudenkin osittain ainakin kiitollisuutena siitä, että Sauber aikanaan päästi hänet lähtemään McLarenille, vaikka sopimusta Sauberin kanssa oli vielä jäljellä.

Myös Valtteri Bottaksen voisi laskea Sauberin kuljettajaksi, vaikka tiimin nimenä olikin Bottaksen aikana kausina 2022-2023 ensin Alfa Romeo, mutta toki kaudella 2024 nimi olikin sitten taas Sauber.

Sauberilla ajoi moni huippukuljettaja, sellainen kuljettaja, joka saavutti lajissa myös menestystä. Suomalaisten lisäksi tiimissä ajoi siis jo mainittujen Frentzenin ja Wendlingerin lisäksi sellaiset kuljettajat muun muassa, kuin Johnny Herbert, Jean Alesi, Nicola Larini, Gianni Morbidelli, Nick Heidfeld, Robert Kubica, Jacques Villeneuve, Sebastian Vettel, Kamui Kobayashi, Charles Leclerc, Sergio Perez ja Nico Hülkenberg.

Robert Kubica voitti tiimille sen ainoan GP-voiton, paikkana oli Montreal Kanada vuonna 2008. Samalla tiimi otti kaksoisvoiton Nick Heidfeldin ollessa samassa GP:ssä toinen.

Robert Kubica otti niin'ikään tiimin ainoan paalupaikan Bahrainissa vuonna 2008.

Tuolloin tuli mediaan sanonta : "Pole on pole".


Kaikkien aikojen parhaan valmistajien MM-sijoituksen Sauber otti kaudella 2007, jolloin tiimi sijoittui valmistajien sarjassa peräti toiseksi Ferrarin jälkeen. Tämä tapahtui BMW-aikakaudella, yksityistiiminä Sauberin paras sijoitus oli 4:s kaudella 2001, jolloin tiimissä ajoi kaksi nuorta hurjapäätä Räikkönen ja Heidfeld.

Podiumeja Sauber saavutti 28, joista 17 tuli BMW-aikana.

Viimeisimmän podiumin Sauber saavutti Nico Hülkenbergin ajamana tämän kauden Britannian GP:ssä Silverstonessa.🏆

Alla kuvassa Sauberin ensimmäinen F1-podium Monzassa 1995 Frentzenin ajamana, ja tämän kuvan alla Sauberin viimeinen podium Hulkenbergin ajamana Silverstonessa 2025.🏆

1995_italian_grand_prix_podium_by_f1_history-d6mfhf8(1).jpg

sipa_62608439-scaled.jpg


Mitä muistoja teillä on Sauberiin liittyen? Antaa palaa, sana on täysin vapaa.


Alla pari tribuutti-videota.




 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15871
Tämän viikonlopun Abu Dhabin GP onkin sitten erään tiimin viimeinen, kun legendaarinen sveitsiläis-tiimi Sauber lopettaa, ja sen tilalle ensi vuonna astuu Audi.

Sauberilla on pitkät perinteet autourheilussa, ensin urheiluautoissa, ja sen jälkeen Formula 1:ssä.

Urheiluautopuolella Sauberilla niittivät menestystä nuoret Michael Schumacher, Heinz-Harald Frentzen ja Karl Wendlinger. He kaikki ajoivat Sauberilla myös Formula 1:ssä, Frentzen ja Wendlinger GP-kuljettajina, sekä Schumacher kävi ajamassa testiajon Sauberin F1-autolla vuonna 1997.

Näytä liitetiedosto 6817

Näytä liitetiedosto 6818



Sauberilla ajoi myös moni suomalainen. JJ. Lehto (eli Jyrki Järvilehto) ajoi Sauberilla vuosina 1993 ja 1994 saavuttaen tiimille sen historian ensimmäiset pisteetkin Etelä-Afrikan GP:ssä Kyalamissa. JJ.Lehto oli siellä peräti viides tiimin ensimmäisessä GP:ssä.

Myöhemmin Sauberilla ajoivat myös Mika Salo (kaudella 2000), sekä Kimi Räikkönen kahteen otteeseen ensin kaudella 2001, ja sen jälkeen Alfa Romeoksi muuttuneessa tiimissä kaudet 2019-2021. Uskon, että Kimi halusi päättää uransa samassa tiimissä, missä ajoi myös uran ensimmäisen kaudenkin osittain ainakin kiitollisuutena siitä, että Sauber aikanaan päästi hänet lähtemään McLarenille, vaikka sopimusta Sauberin kanssa oli vielä jäljellä.

Myös Valtteri Bottaksen voisi laskea Sauberin kuljettajaksi, vaikka tiimin nimenä olikin Bottaksen aikana kausina 2022-2023 ensin Alfa Romeo, mutta toki kaudella 2024 nimi olikin sitten taas Sauber.

Sauberilla ajoi moni huippukuljettaja, sellainen kuljettaja, joka saavutti lajissa myös menestystä. Suomalaisten lisäksi tiimissä ajoi siis jo mainittujen Frentzenin ja Wendlingerin lisäksi sellaiset kuljettajat muun muassa, kuin Johnny Herbert, Jean Alesi, Nicola Larini, Gianni Morbidelli, Nick Heidfeld, Robert Kubica, Jacques Villeneuve, Sebastian Vettel, Kamui Kobayashi, Charles Leclerc, Sergio Perez ja Nico Hülkenberg.

Robert Kubica voitti tiimille sen ainoan GP-voiton, paikkana oli Montreal Kanada vuonna 2008. Samalla tiimi otti kaksoisvoiton Nick Heidfeldin ollessa samassa GP:ssä toinen.

Robert Kubica otti niin'ikään tiimin ainoan paalupaikan Bahrainissa vuonna 2008.

Tuolloin tuli mediaan sanonta : "Pole on pole".


Kaikkien aikojen parhaan valmistajien MM-sijoituksen Sauber otti kaudella 2007, jolloin tiimi sijoittui valmistajien sarjassa peräti toiseksi Ferrarin jälkeen. Tämä tapahtui BMW-aikakaudella, yksityistiiminä Sauberin paras sijoitus oli 4:s kaudella 2001, jolloin tiimissä ajoi kaksi nuorta hurjapäätä Räikkönen ja Heidfeld.

Podiumeja Sauber saavutti 28, joista 17 tuli BMW-aikana.

Viimeisimmän podiumin Sauber saavutti Nico Hülkenbergin ajamana tämän kauden Britannian GP:ssä Silverstonessa.🏆

Näytä liitetiedosto 6819


Mitä muistoja teillä on Sauberiin liittyen? Antaa palaa, sana on täysin vapaa.


Alla pari tribuutti-videota.




Olisi huomattavia määriä ja ei vain ole juuri ehtinyt sitä mainita. Kun on ollut muutakin ajateltavaa ja mahdollisesti piakkoin ehkä tuolla kisatoikkien puolella tai vähän muualla savuista kirjoitettavaa. Riippuen erään japanilaisen tai ranskalaisen tämän kisaviikonlopun tuloksista.

Kyllähän Sauber ja edellyttäen, että ei enää (Hyvin todennäköistä kun Peter Sauber on jo vanha mies ja on jo muutaman kerran merkki palannut kertaalleen ennenkin.) palaa lajiin niin on tuottanut keskikastin talliksi komeita muistoja kaikkein parhaimmillaan.

Paljon suruakin näkemättä jääneessä potentiaalissa. Joko tallien tai kuljettajien osalta. Suomalaisten panos jo mainittiinkin ja ehdottomasti ikään kuin muuksi 'Herra Sauberiksi' olematta Peter Sauber nousi kerran ehdottomasti muuan Heinz-Harald Frentzen.

Erikoisuutena Sauberilla alkuaikoina nähtiin myös vuoden 1993 vanhin F1-kuskikin ruudukossa myös testikuljettajien rintama laskien eli aina testeissä ajaessaan vihreäpeilistä Sauberia käyttänyt tuolloin 45-vuotias Jean-Louis Schlesser!

Schlesserin Monzan 1988 maineen myötä oli ehkä ihan hyvä, että 'Jyrki' tai 'Kalle' eivät menneet loukkaantumaan kauden aikana tai poistumaan JJ:n osalta vähän savuisissakin tunnelmissa joskus kesken kauden.

Tämän ulkopuolella ja mitä oikein tulee sitten Michael Schumacheriin:

Michael Schumacher testejä huomioimatta tosiaan koskaan ei ajanut Sauberia. Ei uransa alussa eikä lopussa. Alussa toki vahvemmin kuin lopussa oli ajamassa tallissakin. Varmaankin kun ei ollut vuorenvarman sitovaa, oli aloitteleva talli ja kun oli jo aloittanut niin Schumin sen homman kai olisi pitänyt tallin kanssa olla välitöntä voidakseen vielä jotenkin mennä sitten, tai että talli olisi yksinkertaisesti voinut lunastaa hänet ulos mitenkään Benettonilta.

Mikäli vain aivan riittävän mahtava halu olisi ollut niin pienen, pienellä varauksella Mercedeksen turvin olisi saattanut Schumin kyetä saamaan hyvinkin myöhään talliin. Ei toki sittemmin ollut ja vaikka olisikin ollut niin Flavio Briatore Benettonilta ei ikinä sallinut tätä peliliikettä.

Muutenkin se vuorenvarma sitovuus Schumin sopimuksessa hukattiin käytännössä vuosina 1992 ja 1993. Ehkä jo vuonna 1991 kun ei riittävän vuorenvarmasti ilmoitettu, että Schumia ei voi käyttää kun on jo Urheiluautojen MM-puolella vuonna 1991.

Mikäli olisi niin sitten olisi voitu ajatella myöhempää varmuutta ja Benetton-ura edes vaikka testipuolella jos milloinkaan (Flavio olisi kai aivan viime tingassa Schumi-halussaan ottanut kyllä hänet testipuolelle vaikka olisihan historiallista ollut ajatella tyypillisen Flavio-alkuinnostuksen jälkeen sitä välillä hämmentävänkin suurta väliin pitämättömyyttä tai jopa jonkinlaista pientä äkkivihaa sitä kohdetta kohtaan joka olisi kieltäytynyt hänen tarjouksestaan!) olisi ollut ohi tai vaakalaudalla!

Viimeinen muu mahdollisuus ehkä silloin 1994, mutta 'Pörssi-Sauberin' eli Brokerin sotkut kuten myös Mercedeksen loikkaus McLarenille tuhosivat Sauberin potentiaalin ja tulevaisuuden sellaisenaan pitkiksi, pitkiksi ajoiksi. Kuten tekivät käytännön lopullisesti tyhjäksi sen, että mitenkään Schumi olisi halunnut Sauberille liittyä. Edes vaikka olisi jäänyt mestaruudettakin tai mainettaan huonommaksi sinä vuonna tai aiemmin urallaan.

Sauberin osalta pelastajaksi tuli Red Bull ja Ford joista Ford olisi Sauberin halunnut ostaa omaksi talliksi. Toisin kuin myöhemmin Peter Sauber ei myynyt tuolloin ja sittemmin jatko tiedetäänkin mitä tapahtui Stewartille ja mikä sai lopulta vain alkujaan pelkän sponsori Red Bullinkin haluamaan sitten kuitenkin omaa F1-tallia.

Historia olisi voinut olla toinen Fordin alaisuudessa mahdollisesti romahduksella.

Tai vuosi 1995 jos ei romahdusta olisi tullut niin reilusti, reilusti pienemmällä budjetilla ilman Red Bullia ja Fordia olisi ollut Sauberilla vaikeat, vaikeat ajat tiedossa ja sitten olisi kai alkanut maksukuljettajien mainekin näkyä liikaa. Toki olisi kai sillä ollut vähän isompi budjetti kuin eräillä muilla talleilla, mutta ei järin äärimmäisen suuri kuitenkaan.

Sauber ikävä kyllä myös jos ei jotakin maailman kahdeksatta ihmettä tapahdu niin liittyy puhtaan suoran nimensä alaisuudessa myös koskaan voittamattomien tallien joukkoon mallia Arrows.

BMW:n alaisuudessa tai osaomistuksessa tuli kyllä sentään voitto ja ainoan kerran merkkimestaruudestakin olisi voitu taistella kunnolla, mutta valitettavasti kovin viipyilevä ja aavistuksen pelkuroiva asenne maksoi senkin.

Ellei pahastikin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15871
Onhan tämä viikonloppu Abu Dhabissa Yas Marinassa myös jäähyväisten paikka Renaultillekin!

Viry-Chatillonin ja Billancourtin vastaavissa laitoksissa tehtiin formuloiden aikansa omia hienoimpia teknisiä laitteita ja on parhaimmillaan välillä tehty sen jälkeen.

On ollut Renault tallinakin, turva-autojen virallisena toimittajana lajiin ja yksinkertaisesti ehkä äärimmäinen moottoriurheilun kulmakivi.

Ainakin kansainvälisen kilpamoottoriurheilun hyvin alussa ja senkin jälkeen omalla tavallaan!

Valitettavasti historiastaan huolimatta sillä on haasteita tulevaisuuteen juuri nyt ja tyypillinen 'Lähdetään, mutta pysytään hyvin yhteydessä oikeastaan koko ajan'-asenne lajiin lähes muka pian heti oletettavan paluun nimissä kerrankin ei välttämättä ole tällä kertaa toteutumassa.

Mahdollista kyllä, mutta heikointa ehkä aikoihin!

Ei vain ole oikein sellaista paluun innoittavaa tekijää ja suoritukset ovat olleet heikoimpia aikoihin sellaisenaan edes jotenkin oikeuttamaan paluuta toisin kuin aikaisempina paluukertoina.

Tallina tai moottoritoimittajanakaan.

Hienohan taival on ollut, mutta huipputalliksi tai huippumoottoritoimittajaksi äärimmäisen oikukasta ja poukkoilevaa kuten myös byrokraattistakin ajoittain!

Ja sitten aina vähän turhan moraalikauhisteltua jota odottaisi lähinnä enintään La Famiglian eli Ferrarin vastaavassa 'Saippuaoopperassa' korkeintaan jos aina joskus siinäkään!
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
5074
Onhan tämä viikonloppu Abu Dhabissa Yas Marinassa myös jäähyväisten paikka Renaultillekin!

Viry-Chatillonin ja Billancourtin vastaavissa laitoksissa tehtiin formuloiden aikansa omia hienoimpia teknisiä laitteita ja on parhaimmillaan välillä tehty sen jälkeen.

On ollut Renault tallinakin, turva-autojen virallisena toimittajana lajiin ja yksinkertaisesti ehkä äärimmäinen moottoriurheilun kulmakivi.

Ainakin kansainvälisen kilpamoottoriurheilun hyvin alussa ja senkin jälkeen omalla tavallaan!

Valitettavasti historiastaan huolimatta sillä on haasteita tulevaisuuteen juuri nyt ja tyypillinen 'Lähdetään, mutta pysytään hyvin yhteydessä oikeastaan koko ajan'-asenne lajiin lähes muka pian heti oletettavan paluun nimissä kerrankin ei välttämättä ole tällä kertaa toteutumassa.

Mahdollista kyllä, mutta heikointa ehkä aikoihin!

Ei vain ole oikein sellaista paluun innoittavaa tekijää ja suoritukset ovat olleet heikoimpia aikoihin sellaisenaan edes jotenkin oikeuttamaan paluuta toisin kuin aikaisempina paluukertoina.

Tallina tai moottoritoimittajanakaan.

Hienohan taival on ollut, mutta huipputalliksi tai huippumoottoritoimittajaksi äärimmäisen oikukasta ja poukkoilevaa kuten myös byrokraattistakin ajoittain!

Ja sitten aina vähän turhan moraalikauhisteltua jota odottaisi lähinnä enintään La Famiglian eli Ferrarin vastaavassa 'Saippuaoopperassa' korkeintaan jos aina joskus siinäkään!
Moottorintoimittajan ominaisuudessa tosiaan Renaultille näillä erää viimeinen viikonloppu, mutta onhan Alpine kaiketi edelleenkin myös ensi vuonna Renaultin tehdastiimi. Tämä aika jännä juttu, että tehdastiimi käyttää toisen valmistajan moottoreita.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
11220
Sijainti
Helsinki
Moottorintoimittajan ominaisuudessa tosiaan Renaultille näillä erää viimeinen viikonloppu, mutta onhan Alpine kaiketi edelleenkin myös ensi vuonna Renaultin tehdastiimi. Tämä aika jännä juttu, että tehdastiimi käyttää toisen valmistajan moottoreita.
Eipäs, sillä Renault'n lähdön myötä Alpine menettää tehdastiimin statuksensa, kun ryhtyvät Mersun asiakastalliksi. Renault Group jatkaa kuitenkin tallin pääomistajana.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
5137
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Moottorintoimittajan ominaisuudessa tosiaan Renaultille näillä erää viimeinen viikonloppu, mutta onhan Alpine kaiketi edelleenkin myös ensi vuonna Renaultin tehdastiimi. Tämä aika jännä juttu, että tehdastiimi käyttää toisen valmistajan moottoreita.
Käyttäähän Cadillac ja Toyotakin Ferrarin koneita.
 
Ylös