Liikenteessä ärsyttää:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
No samperi jos ajetaan 75km/h (eli 80km/h mittarin mukaan) kun on "normaali" tie ja kun on ohituskaista "kas tässähän on tilaa" -ilmiön myötä nopeus nousee sinne 85-90km/h (eli 90-95 mittarin mukaan) tietämille, niin koita siinä ajaa sitten micralla ohi.

:wall::wall::wall::wall:
:dunno:
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
No samperi jos ajetaan 75km/h (eli 80km/h mittarin mukaan) kun on "normaali" tie ja kun on ohituskaista "kas tässähän on tilaa" -ilmiön myötä nopeus nousee sinne 85-90km/h (eli 90-95 mittarin mukaan) tietämille, niin koita siinä ajaa sitten ohi.

:wall::wall::wall::wall:
Hyvää tässä on se, että kaikki on kiinni valinnoista.
Nimittäin ohituskaistoista aiheutuvan harmin ja tuskan voi välttää.
Välttämällä ohituskaistateitä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
No samperi jos ajetaan 75km/h (eli 80km/h mittarin mukaan) kun on "normaali" tie ja kun on ohituskaista "kas tässähän on tilaa" -ilmiön myötä nopeus nousee sinne 85-90km/h (eli 90-95 mittarin mukaan) tietämille, niin koita siinä ajaa sitten ohi.

:wall::wall::wall::wall:
Ohituskaistat ovat ohittamista, eivät 'ohi ajamista varten'. Ei taida ohiajaminen onnistua jos edellä lisätään vauhtia? No ainahan voit jatkaa sitä 75:ttä ellei ohitus kiinnosta :eek:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ohituskaistat ovat ohittamista, eivät 'ohi ajamista varten'. Ei taida ohiajaminen onnistua jos edellä lisätään vauhtia? No ainahan voit jatkaa sitä 75:ttä ellei ohitus kiinnosta :eek:
No onnistuu se tietenkin kun painaa jalkaa syvemmälle, mutta sitten onkin rahastaja-raukkikset hiustenkuivaajan kanssa ojassa kyttäämässä. Lopulta sitä sitten tuut Caravellen takakontista viidensadan euron maksulappu kourassa omaan autoon takaisin, jossa muija sättii, lapsi itkee kun matka katkesi, ja koira oksentaa vittu stressistä.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ohituskaistat ovat ohittamista, eivät 'ohi ajamista varten'. Ei taida ohiajaminen onnistua jos edellä lisätään vauhtia? No ainahan voit jatkaa sitä 75:ttä ellei ohitus kiinnosta :eek:
Mulla on sellainen hämärä mielikuva jonkun forumistin kertoneen lähtevänsä moottoritiellä ohittamaan vaikkapa parin km/h'n nopeuserolla ja sen olevan takanatulevien ongelma, jos liikenne hidastuu.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Lopulta sitä sitten tuut Caravellen takakontista viidensadan euron maksulappu kourassa omaan autoon takaisin, jossa muija sättii, lapsi itkee kun matka katkesi, ja koira oksentaa vittu stressistä.
:D eiku :frown: eikäkö :D eiku sittenki :frown: eiku emmätiijä kumman laittaisin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mulla on sellainen hämärä mielikuva jonkun forumistin kertoneen lähtevänsä moottoritiellä ohittamaan vaikkapa parin km/h'n nopeuserolla ja sen olevan takanatulevien ongelma, jos liikenne hidastuu.
Saatat muistaa oikein, mutta käsitykset nopeuseroista saattavat helposti mustavalkoistua lukijan/kirjoittajan ennakkoluulojen mukaan tyyliin "kaikki pois mun alta heti" tai "en väistä mihinkään koskaan".

Micralla on ihan laillista ajaa suomen liikenteessä ja suorittaa ohituksia ilman juppimulkeroiden kumartelua.
 
Viimeksi muokattu:

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Autoilijat jotka jarruttavat ensin kääntyäkseen ja laittavat vasta sitten vilkun päälle. Näitä on helvetisti. Tämä on kuitenkin opetettu kaikille autokoulussa.

Miksi on niin helvetin vaikeaa ilmoittaa sillä vilkulla, että kohta jarrutan ja käännyn? Se vilkku kun olemassa juuri sen takia.

Nyt liikenne on täynnä autoilijoita jotka jarruttavat edessäsi ja sinulla ei ole havainnon palaakaan miksi he jarruttavat.

Totuus selviää vasta kun rattia käännetään johonkin suuntaan ja auto kääntyy. Siinä vaiheessa menee tuo vilkku päälle.
 
Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Autoilijat jotka jarruttavat ensin kääntyäkseen ja laittavat vasta sitten vilkun päälle. Näitä on helvetisti. Tämä on kuitenkin opetettu kaikille autokoulussa.

Miksi on niin helvetin vaikeaa ilmoittaa sillä vilkulla, että kohta jarrutan ja käännyn? Se vilkku kun olemassa juuri sen takia.

Nyt liikenne on täynnä autoilijoita jotka jarruttavat edessäsi ja sinulla ei ole havainnon palaakaan miksi he jarruttavat.

Totuus selviää vasta kun rattia käännetään johonkin suuntaan ja auto kääntyy. Siinä vaiheessa menee tuo vilkku päälle.
Ne ovat niitä "jäykkäsormisuomalaisia". Eli etusormi ojentuu suoraksi rattia käännettäessä ja pistää samalla vilkun päälle. (Täytyy nääs pitää molemmat kädet kiinni ratissa)
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Törniltä asiallinen huomio, tuo on todella ärsyttävää. Ja ainoastaan hivenen verran ärsyttävämpiä ovat vilkuttamattomat. Niitäkin näkyy valitettavan usein. Onneksi oma avaruusajattelu osaa lukea jo autojen elekielestä että ovatko kääntymässä vai känninenkö ratissa.

Omahyväisyyteni estää minua mainitsemasta sitä ääliömäistä pölhösakkia jotka laittavat navigaattorin imukupilla tuulilasiin ja tupakansytyttimestä navigaattoriin tulevan sähkönsyöttöletkun niin että kun se vääriä tietoja sönköttävä helvetinkone sitten kuitenkin päättää irrottaa itsensä tuulilasista, kuten se AINA tekee, ja rojahtaa auton lattialle ja rojahtaessaan kiskaisee elektroniikkapiuhaa niin että vilkkuviisari räpsähtää vilkuttamaan milloin mihinkin suuntaan niin että se ääliömäinen pölhö joko paniikissa alkaa hamuamaan sitä virheellisvihjevekotinta Pösön... krhm.. nimeltä mainitsemattoman auton lattialta vaarantaen paitsi itsensä niin myös muut tai sitten näennäisen coolimaisesti kääntyy sinne minne vilkku vie. Oli risteystä tai ei.

En tiedä oliko tuossa äsken pisin virkkeeni tällä forumilla mutta varmaan aika lähelle. Kieliopista viis. Miinus.
 
Viimeksi muokattu:

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Vilkun käytön kanssa tulee usein ongelmia silloin, kun on kaksi tienristeystä lähekkäin. Oletetaan nyt että tulet vaikka huoltoaseman pihasta. Oikealla puolella on tavallinen tienristeys. Näet vasemmalta puolelta tulevan auton, jonka kuljettaja on laittanut vilkun ajoissa päälle kääntyäkseen vasta huoltoaseman liittymän jälkeiselle tielle. No niinkuin tapana on, moni kuvittelee sen kuitenkin kääntyvän huoltoaseman pihaan ja ajaa eteen.....seuraus puhelinrumbaa ja vahinkoilmoituksia, sakot..ehkä vielä isiltä selkään.

Toinen versio tilanteesta, mikä on juuri tämä haukuttu. Välimatkan vuoksi kääntyvä auto joutuu jarruttelemaan ennen huoltamon liittymää ja laittaa vilkun vasta sen kohdalla. No huoltamolta tullut auto ei ajakaan eteen, mutta sieltä yleiseltä tieltä kolmion takaa tuleva kiroaa tämän kääntyvän auton syvimpään helvettiin, kun turhasta elämästään menetti 4 sekuntia siinä odotellessa.

Tämä on esimerkki taajama-alueelta. Maantiellä en käsitä "vilkku viime tingassa" mulkkuja. Itse en jaksa luottaa toisten vikun käyttöön, että terveisiä vaan sille salolaiselle ämmälle, kun ajelit puoli kilometriä vilkku päällä ja sait ihme syystä kolme autoa eteesi sillä matkalla. Ajelin siinä perässä ja veikkailin, koska napsahtaa?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ohituskaistat ovat ohittamista, eivät 'ohi ajamista varten'. Ei taida ohiajaminen onnistua jos edellä lisätään vauhtia? No ainahan voit jatkaa sitä 75:ttä ellei ohitus kiinnosta :eek:
A) Entä jos ei halua ylinopeutta ajaa? Onko pakko kärsiä noiden takapuskurissa jotka uskaltaa ajaa vain ohituskaistoilla

B) Entä jos auto (esim. Micra) ei kiihdy ylämäkeen rakennetuilla kiihdytyskaistoilla samaan tahtiin kuin automaattivolvot, eikä ehdi ohi. NM. Kokemusta on.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Törniltä asiallinen huomio, tuo on todella ärsyttävää. Ja ainoastaan hivenen verran ärsyttävämpiä ovat vilkuttamattomat. Niitäkin näkyy valitettavan usein. Onneksi oma avaruusajattelu osaa lukea jo autojen elekielestä että ovatko kääntymässä vai känninenkö ratissa.

Omahyväisyyteni estää minua mainitsemasta sitä ääliömäistä pölhösakkia jotka laittavat navigaattorin imukupilla tuulilasiin ja tupakansytyttimestä navigaattoriin tulevan sähkönsyöttöletkun niin että kun se vääriä tietoja sönköttävä helvetinkone sitten kuitenkin päättää irrottaa itsensä tuulilasista, kuten se AINA tekee, ja rojahtaa auton lattialle ja rojahtaessaan kiskaisee elektroniikkapiuhaa niin että vilkkuviisari räpsähtää vilkuttamaan milloin mihinkin suuntaan niin että se ääliömäinen pölhö joko paniikissa alkaa hamuamaan sitä virheellisvihjevekotinta Pösön... krhm.. nimeltä mainitsemattoman auton lattialta vaarantaen paitsi itsensä niin myös muut tai sitten näennäisen coolimaisesti kääntyy sinne minne vilkku vie. Oli risteystä tai ei.

En tiedä oliko tuossa äsken pisin virkkeeni tällä forumilla mutta varmaan aika lähelle. Kieliopista viis. Miinus.
Kyseessähän on yksinkertaisesti high-tech navigare, joka ohjeiden lisäksi osaa myös laittaa vilkun päälle ja siirtyä lattialle pois katselinjalta kääntymistä varten. Vissiin vaan joku bugi tuo ettei se ittestään palaa sieltä lattialta takaisin siihen tuuliklasiin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kasvishuoneilmiön huputtamassa pohjolan pimeässä talvessa on ärsyttänyt enimmäkseen noi autoni keskimääräistä kehnommat valolaitteet. Tai vaihtoehtoisesti se, ettei valoa vahvistavaa lunta ole ajoympäristössä. Tai se että valoa ylipäätään on niukalti.
Tai molemmat kolme.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kasvishuoneilmiön huputtamassa pohjolan pimeässä talvessa on ärsyttänyt enimmäkseen noi autoni keskimääräistä kehnommat valolaitteet. Tai vaihtoehtoisesti se, ettei valoa vahvistavaa lunta ole ajoympäristössä. Tai se että valoa ylipäätään on niukalti.
Tai molemmat kolme.
Äijä vaihtaa Lantikan Suzukiin ja sitten ihmettelee, miksi asiat ei toimi kuin aiemmin.

Ihme tyyppi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Vilkun käytön kanssa tulee usein ongelmia silloin, kun on kaksi tienristeystä lähekkäin.
Linja-autopysäkit on yleensä risteyksen jälkeen. Olen huomannut aika monen bussikuskin osoittavan liian suurta tunnollisuutta vilkun käytössä, kun laittavat vilkun oikealle jo paljon ennen risteystä, vaikka pysäkille ovat menossa. Siinä jos kolmion takana odotteleva erehtyy luulemaan bussin olevan kääntymässä, kun sillä on suuntavilkku päällä, saattaa päästä hengestään. Autokoulusta jäänytkin mieleen sellainen opetus, että suuntavilkku ei velvoita kääntymään.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Linja-autopysäkit on yleensä risteyksen jälkeen. Olen huomannut aika monen bussikuskin osoittavan liian suurta tunnollisuutta vilkun käytössä, kun laittavat vilkun oikealle jo paljon ennen risteystä, vaikka pysäkille ovat menossa. Siinä jos kolmion takana odotteleva erehtyy luulemaan bussin olevan kääntymässä, kun sillä on suuntavilkku päällä, saattaa päästä hengestään. Autokoulusta jäänytkin mieleen sellainen opetus, että suuntavilkku ei velvoita kääntymään.
Jep. Jokusen kerran kuulin, että vasta kun alkaa hidastamaan, niin saa kääntyä eteen/edestä.
 
Ylös