Liikenteessä ärsyttää:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Hei, hommahan menee sillai, että ehdotetaan ja esitetään, jonka jälkeen tutkitaan onko järkee ja onko mahdollista ja sitten vasta aletaan sorvata mahdollista pätöstä.

Kerro yks Kataisen teko viimesen vajaan viiden vuoden ajalta, joka on parantanu kuntien tai valtiontaloutta.
Tärkeintähän on tutkia ja perustaa työryhmä.

Kuten nyt kuntauudistuksenkin suhteen. Parikymmentä rupee nyt sitten pitkien illallisten merkeissä keksimään uusia kuntarajoja.:thumbfh::nope:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tärkeintähän on tutkia ja perustaa työryhmä.

Kuten nyt kuntauudistuksenkin suhteen. Parikymmentä rupee nyt sitten pitkien illallisten merkeissä keksimään uusia kuntarajoja.:thumbfh::nope:
Kunpa edes keksisivät uusia, sen sijaan että vaan yhdistelisivät vanhoja... Raakasti vaan puoliksi jos tarpeen, jos vanhassa kunnassa on useampi taajama. Kansanäänestyksellä hyväksytettynä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Hei, hommahan menee sillai, että ehdotetaan ja esitetään, jonka jälkeen tutkitaan onko järkee ja onko mahdollista ja sitten vasta aletaan sorvata mahdollista pätöstä.

Kerro yks Kataisen teko viimesen vajaan viiden vuoden ajalta, joka on parantanu kuntien tai valtiontaloutta.
Se on aika varmaan aika kiittämätöntä hommaa toi valtionvarainministerin homma. Jos nostaa eläkkeitä ja tukia ja laskee verotusta on hirveä kusipää, joka ajaa valtion talouden konkkaan. Jos laskee tukia ja eläkkeitä ja nostaa verotusta on muuten vaan hirveä kusipää. Jos ei tee mitään on silti kusipää. Perusduunarin näkökulmasta ainoa mitä saa tehdä on verottaa rikkaita ja yrityksiä. Toisaalta sittenkin on kusipää, koska duunari saa potkut kun firmojen verotaakka kasvaa.

Paha sanoa mikä noista menee Kataisen piikkiin. Nykyisen hallituksen aikana veroja on ainakin nostettu. Luulisi sen parantavan valtion ja kuntien taloutta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
http://yle.fi/alueet/helsinki/2012/01/kyllonen_kilometrikorvaukset_saastojen_piiriin_3214864.html

Kohta ei enää ärsytä kilometrikorvauksilla ajelijat, julkinen liikenne toimii Jyväskylän eteläpuolella kuulemma niin hyvin. :alppu:
Mun pitäis tällä viikolla käväistä verotoimistossa, tällä hyvien julkisten yhteyksien alueella. Omalla autolla aikaa menee edestakaisin noin 20 minuuttia ja kilometrikorvauksia napsahtaa 8,55, jos menisin julkisilla niin aikaa menisi reilu 1,5 tuntia parhaassakin tapauksessa ja bussilippuihin menisi 4,5 tai 9,- riippuen kerkiäisikö samalla lipulla takaisin.

Onkohan tuo Kyllösen mielestä järkevää työajankäyttöä kulkea julkisilla? Entä taloudellisessa mielessä itselle tai yhteiskunnalle?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mun pitäis tällä viikolla käväistä verotoimistossa, tällä hyvien julkisten yhteyksien alueella. Omalla autolla aikaa menee edestakaisin noin 20 minuuttia ja kilometrikorvauksia napsahtaa 8,55, jos menisin julkisilla niin aikaa menisi reilu 1,5 tuntia parhaassakin tapauksessa ja bussilippuihin menisi 4,5 tai 9,- riippuen kerkiäisikö samalla lipulla takaisin.

Onkohan tuo Kyllösen mielestä järkevää työajankäyttöä kulkea julkisilla? Entä taloudellisessa mielessä itselle tai yhteiskunnalle?
Sitten joku vielä kehtaa epäillä sivarin ja homon kompetenssia edustusvirkaan, kun ihan siellä päättävien elimien huipulla on näitä 'kyllösiä' ilman minkäänlaista tajua maailmasta.:thumbfh:

Nopeasti näköjään ihminen vieraantuu arkielämästä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Ennen kuin avaa suunsa, niin kannattaisi faktat selvittää.
- Vaikeina taloudellisina aikoina on esillä kysymys, että pystytäänkö tarjoamaan kaikkea. Tuetaanko yksityisautoilua, tuetaanko joukkoliikennettä vai mitä oikein tehdään.
- Paljon autoilijat maksaa veroja?
- Paljon julkista liikennettä tuetaan
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ennen kuin avaa suunsa, niin kannattaisi faktat selvittää.


- Paljon autoilijat maksaa veroja?
- Paljon julkista liikennettä tuetaan
Mun mielestä erityisen hauska piirre on Kylläsen halu laskea km-korvauksia, ns. ruuhka-Suomessa. Jokainen autoilija tietää varsin hyvin kaupungeissa ja ruuhkissa ajamisen kuluttavan enemmän polttoainetta sekä autoa muutenkin kuin maantieajon.

Täysin eri asia on km-korvausten suuruus verrattuna auton todelliseen kulumiseen, onko nykytaso oikea vai väärä johonkin suuntaan.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mun mielestä erityisen hauska piirre on Kylläsen halu laskea km-korvauksia, ns. ruuhka-Suomessa. Jokainen autoilija tietää varsin hyvin kaupungeissa ja ruuhkissa ajamisen kuluttavan enemmän polttoainetta sekä autoa muutenkin kuin maantieajon.

Täysin eri asia on km-korvausten suuruus verrattuna auton todelliseen kulumiseen, onko nykytaso oikea vai väärä johonkin suuntaan.
No tuossa touhussa ei ole mitään hauskaa. Ei epäloogisuuksiin kannata puuttua, tärkeintähän tässä on arvostella yksityisautoilijoita ja aiheuttaa heille kuluja.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sitten joku vielä kehtaa epäillä sivarin ja homon kompetenssia edustusvirkaan, kun ihan siellä päättävien elimien huipulla on näitä 'kyllösiä' ilman minkäänlaista tajua maailmasta.:thumbfh:

Nopeasti näköjään ihminen vieraantuu arkielämästä.
Julkisilla liikkuminen voi joskus olla halvempaa kuin omalla autolla kulkeminen, kuitenkin lähes aina se vie huomattavasti kauemmin. Jos työnantaja säästää julkisten käyttämisellä esimerkiksi 10 euroa, mutta laskutettavaa työaikaa menetetään sen seurauksena tunti, niin ei se kovin järkevältä kuulosta.

Aikoinaan kun mulla oli keskustassa konttori, niin silloin tällöin menin asiakkaalle julkisilla, kun sattui olemaan suora yhteys, mutta varmaan 95 %'sesti käytin omaa autoa juuri ajansäästön takia. Jos taas kauammaksi menee julkisilla, niin yleensä silloin joutuu käyttämään aikataulusyistäkin bussi-taksi yhdistelmää, jolloin kustannukset ovat vähintään samat kuin km-korvauksilla veloitettaessa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kiva tunne seisoa/kävellä keskellä tietä kun oikealta lähestyy fiiat punto jarrut lukossa, ja vasemmalta transportteri, jonka edestä tarttis poistua.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Julkisilla liikkuminen voi joskus olla halvempaa kuin omalla autolla kulkeminen, kuitenkin lähes aina se vie huomattavasti kauemmin. Jos työnantaja säästää julkisten käyttämisellä esimerkiksi 10 euroa, mutta laskutettavaa työaikaa menetetään sen seurauksena tunti, niin ei se kovin järkevältä kuulosta.

Aikoinaan kun mulla oli keskustassa konttori, niin silloin tällöin menin asiakkaalle julkisilla, kun sattui olemaan suora yhteys, mutta varmaan 95 %'sesti käytin omaa autoa juuri ajansäästön takia. Jos taas kauammaksi menee julkisilla, niin yleensä silloin joutuu käyttämään aikataulusyistäkin bussi-taksi yhdistelmää, jolloin kustannukset ovat vähintään samat kuin km-korvauksilla veloitettaessa.
Noinhan se menee. Julkiset toimivat - näin nyrkkisääntöä - keskusta-alueella ja -alueelta lähes kaupungista riippumatta ja useasti ovat sekä edullisempia että nopeampia kuin oman auton käyttö.

Mutta kaupunkienvälisessä liikenteessä oma auto on selvästi nopeampi ja edullisempi. Meillä on koti-anoppila -väli reilu 200 km. Hinnat menevät seuraavasti:

- omalla autolla (keskikulutus n. 7 l/100km) menopaluu on bensakuluina bauttiarallaa 40€
- bussilla opiskelijahintaan sama matka tekee kahdelta n. 80€
- ilman opiskelijakortteja hinta plompsahtikin sitten luokkaan n. 120€

Tolla 120€ erolla makseleekin jo autoveroja ja huoltokuluja jonkin verran...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
- omalla autolla (keskikulutus n. 7 l/100km) menopaluu on bensakuluina bauttiarallaa 40€
- bussilla opiskelijahintaan sama matka tekee kahdelta n. 80€
- ilman opiskelijakortteja hinta plompsahtikin sitten luokkaan n. 120€

Tolla 120€ erolla makseleekin jo autoveroja ja huoltokuluja jonkin verran...
Kilometrikorvauksilla laskettuna tuo 200 km matka maksaa 90,- euroa. Eli on halvempi kuin bussilla.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kilometrikorvauksilla laskettuna tuo 200 km matka maksaa 90,- euroa. Eli on halvempi kuin bussilla.
Mun mielestä se on halvempi kuin bussilla melkein miten hyvänsä laskettuna. Jollei nyt Hummerilla ajele.

Sikälli puhutaan hiukan eri asiasta, kun sulla oli kai lähtökohtana työajot ja mulla omat ajot? Mutta onhan tuo julkinen liikenne Suomessa (kaupunkien välillä) aivan jäätävän kallista, vaikkei halpaa ole yksityisautoilukaan.

Edit:
Mulla tuli lyöntivihre tonne. Se on 160€ opiskelija-aleton menopaluu, ei 120€.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sikälli puhutaan hiukan eri asiasta, kun sulla oli kai lähtökohtana työajot ja mulla omat ajot?
Mosse on vakuuttanut vuositolkulla km-korvausten kattavan vain ainoastaan todelliset kulut, eikä senttiäkään jää yli.

Ja jos anoppilaan menee, niin autossa tuskin matkustaa yksin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mosse on vakuuttanut vuositolkulla km-korvausten kattavan vain ainoastaan todelliset kulut, eikä senttiäkään jää yli.

Ja jos anoppilaan menee, niin autossa tuskin matkustaa yksin.
Anoppilareissuista harvemmin kilsakorvauksia saa...
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Missä ne faktat?
http://ristoi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/88796-reikia-200-asfaltissa

Vanhoja lukuja ovat, mutta oletettavasti nousussa edellleen..

Vain autoilijoiden maksamia veroja vuosina 2009 ja 2010 miljoonina euroina:

Ajoneuvovero . . . . . . 655 691
Autovero . . . . . . . 687 941 ( maahantuotaessa, myös moottoripyörät)
bensiinin verotus(arvio) 1600 1600
dieselin verotus (arvio) 600 600

LKM:n budjettiesitykset vuosille 2009 ja 2010 ovat 2109 ja 2195 milj. €

http://www.vm.fi/vm/fi/04_julkaisut_ja_asiakirjat/01_julkaisut/01_budjetit/20110822Valtio34182/pl31.pdf

Joukkoliikenteen palvelujen osto ja kehittäminen 96,9 milj. €
Eli noin neljästä miljardista noin 100 miljoonaa menee julkiselle liikenteelle.
 
Ylös