On kyllä melko surullista että ministeritasolle asti pääsee "onnistuneiden" hallitusneuvottelujen tuloksena tällaisia täysin maallikkoja hoitamaan maalle tärkeän asian osalta valtion ylimmän virkamiehen tehtävää. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta en usko että tällä Kyllösellä on mitään omakohtaista kokemusta oman auton käytöstä työvälineenä, ei noilla mielipiteillä yksinkertaisesti voi olla. Tai sitten on käyttänyt sitä alueella jonka on itse rajannut mielipiteensä ulkopuolelle.
Siinä on toki oikeassa että kilometrikorvaus olisi syytä ottaa tarkastelun alle (omastakin mielestä verottaja on laskenut sen aivan yläkanttiin ns. pahimman skenaarion mukaan), mutta julkisen liikenteen vetäminen tähän mukaan epäonnistuu perusteluineen täydellisesti.
Julkinen liikenne ei ole yksityisauton käytön vaihtoehto monessakaan tapauksessa. Usein siitä syystä että sitä ei ole lainkaan tarjolla, ja jos onkin, niin se on niin suhteettoman hidas että ei tule kysymykseen. Hyvällä tuurilla se voi olla oman auton käyttöä halvempi vaihtoehto, mutta tämä tulee kyseeseen lähinnä saman kaupungin/kunnan sisällä tehdyssä työmatkassa. Ministerin olisi syytä pikimmiten mennä ottamaan selvää minkälaista Suomea löytyy Jyväskylän ja Helsingin väliltä ja minkälaisia työmatkoja siellä potentiaalisesti tehdään.