F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Onhan tuo jo aika noloa. Tietenkin voihan se olla että häkä uskoo noihin juttuihin ihan oikeasti. :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ehkä kuskien superlisenssien maksut ei nousekaan?

Mikä on saanut Mosleyn muuttamaan kantaansa?

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=147485
Sporttikom on kyllä kertakaikkisen hieno sivusto. Muualla kerrotaan myös se, että maksu pienenee vuodeksi 2010.

Syihin liittyen veikkaan mielenmuutoksen olevan budjettikaton syytä. Se kun pienentää tullessaan myös siihen liittyvien tallien kuljettajien palkkioita merkittävästi. Tällöin olisi varsin ristiriitaista, että FIA vaatisi lisenssistä nykyisen kaltaisia summia.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
- Kahtena viime vuonna ei ole ollut niin tärkeää saada Michaelia mukaan kisoihin, mutta tällä kaudella Michael voi auttaa paljonkin mekaanikkoja ymmärtämään auton käyttäytymistä näiden uusien sääntömuutoksien takia, sanoi legendan manageri Willi Weber.

- Sillä saralla Michaelin kokemus on elintärkeää tallille, mies lisäsi.

(MTV3)
Mitä ihmeen vinkkiä Schumi voisi antaa näistä autoista joilla hän ei ole ajanut pätkääkään?

Jopa nyt mukaan tulleet renkaat ovat erilaiset kuin Schumin käyttämät.

Siis pointtihan on se, että onhan se Schumi kova ja pätevä kuljettaja mut millä tavoin hän auttaa mekaanikkoja ymmärtämään autoa ajamatta tätä laisinkaan?

Kertooko Schumi mitä Massa ja/tai Kimi yrittävät kertoa, miten auto käyttäytyy, tulkkaa telemetriaa tai kertoo miten rengas vaihdetaan(tai vaihdettiin hänen aikana :D)? Eihän tässä ole mitään järkee :confused:

Eipä siinä, kyllä minä sen ymmärrän, että herra haluaa pörrätä varikolla ja vanhana Ferrari konkarina tulee sitä tekemään varmaan loppuikänsä. Mutta nämä Willin kommentit lähinnä pistää miettimään, että mikä se rooli oikeesti on ja miksi se on juuri nyt tärkeämpää kuin parin viime vuoden aikana?
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Heh, Bernie se jaksaa. Kaveri on jo menettänyt uskottavuutensa. :rolleyes:
Oikein mukava mies tämä meidän oma pikku Bernie. Ei ole yhtään sellaista vainoharhaisen diktaattorin vikaa. :thumbup:

Misa1 sanoi:
Mitä ihmeen vinkkiä Schumi voisi antaa näistä autoista joilla hän ei ole ajanut pätkääkään?
Jonkinlaista konsultin viittaa hänen harteilleen yritetään asettaa. Mutta eipä tuo kamalan loogista ole - tallin kuljettajat osaavat oman hommansa ja tallin insinöörit ovat kehittäneet ja säätäneet autoa ensimmäisestä shakedownista alkaen. Tuskin Schumilla on siihen mitään jumalallisen tärkeää lisättävää. Senkun pyörii sirkuksen mukana kun ei ole muutakaan tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
No kelpaa nyt Red Bullin itkeä, kun edes Newey ei keksinyt porsaanreikää. Ei kai se Brawnin tai Zanderin vika ole, jos FIA ei pysty kirjoittamaan, mitä tarkoittaa.

Se jää sitten nähtäväksi, minkä kannan kattojärjestö tulevassa farssissa ottaa. Oikeusmurha à beryllium?
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Mutta vähemmän kokemusta F60:stä kuin Kimillä ja Massalla :)
No ei ne autot nyt ole mitenkään järisyttävästi muuttuneet Schumin ajoista.. perusidea on vielä sama ja nyt tänä vuonna kun tuli vanhempia autoja vastaavaa aerodynamiikkaa ja renkaat takasin ni schumi on luultavasti paremmin hajulla niistä kuin uudet kuljettajat jotka ajanu koko uransa F1:ssä puhtaasti aerodynamiikkaan perustuvan auton kanssa. nyt on taas mekaanisella pidolla suurempi rooli :rolleyes:

ehkä myöskin se on hyvä piirre miehessä joka osaa sanoa mitä pitäisi tehdä, eikä vain "nojuu melko hyvä se auto oli taas". schumia varmasti kuunnellaan tuossa tallissa ja luulen tyypin olevan kohtuu fiksu mies ja omaa luultavasti hyviä ideoita. itse ainakin hyödyntäisin kaverin mielipidettä joka omaa tuollasen kokemuksen lajista ja auton säätämisestä.

tietty hyvää PR:ääkin se on :cool:

e: schumi vaikuttaa sellaiselta vanhan ajan tyypiltä jota kiinnosti itse vaikuttaa paljon autonsa toimivuuteen, tehdä yhteistyötä inssien kanssa ja tehdä myös itse päätöksiä. nykykuskeista saa sellaisen kuvan että niitä ei kiinnosta kuin ajaa... talli hoitaa loput, mm. nykykuskien kommentit lehdistössä harvemmin käsittää mitään teknistä tietoa, mainitsevat vain että joo oli ongelmia tai auto tuntui hyvältä... itseäni harmittaa kovasti tekniikan ihmisenä että millaisia ongelmia, mitä muutettiin jne (ehkä tallit salaavatkin myös osan asioista) :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
No kelpaa nyt Red Bullin itkeä, kun edes Newey ei keksinyt porsaanreikää. Ei kai se Brawnin tai Zanderin vika ole, jos FIA ei pysty kirjoittamaan, mitä tarkoittaa.

Se jää sitten nähtäväksi, minkä kannan kattojärjestö tulevassa farssissa ottaa. Oikeusmurha à beryllium?
Sääntöjä ja niiden tulkintoja on ennenkin muutettu kesken keuden. Viimeksi viime kaudella Ferrarin pohjalevyratkaisun osalla. Tämä on täysin vastaava tapaus ja lopputulos tullee olemaan se, että sääntöjä tarkennetaan enemmistön mielipidettä vastaavaksi. Sääntöä on kuitenkin tässä kierretty, sen tarkoitus ei ole ollut tuo. Sääntöjä ei siis muuteta, tulkintaa "tarkennetaan" vaan. Oikeusmurha vai ei? FIA:n normaali käytäntö, kuten pohjalevyn mittaustavan muutos.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Sääntöjen tarkoitushan tämä ei liene ollut, mutta sääntöjen teksti ei ratkaisuja tuomitse. Henkilökohtaisesti en usko, että Brawn, Williams tai Toyota joutuvat edes muuttamaan autojaan, kun FIA:n käytäntönä on ollut ottaa puhtaan juridiikan ulkopuoliset seikat yleensä huomioon. Brawn ja Williams ovat taloudellisesti huonolla pohjalla, ja Toyo on jo F1-sarjan ulko-ovella, joten FIA miettinee tarkasti, miten toimii.

Ja mitä FIA:n "normaalikäytäntöön" tulee: Beryllium oli sääntöjenmukaista, mutta se teki Mäkistä pirun nopean...
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Nyt on kyllä moni kuljettaja vähän turhankin innoissaan autoistaan. Saa moni kaveri pettyä, kun auto ei voittanutkaan ylivoimaisesti ekaa kisaa. :rolleyes:

En millään jaksaisi uskoa noita Glockin puheita, tuskin Toyota nyt ihan kärjessä kuitenkaan on.
 

popolon

Well-known member
Liittynyt
6.3.2004
Viestit
143
Sääntöjä ja niiden tulkintoja on ennenkin muutettu kesken keuden. Viimeksi viime kaudella Ferrarin pohjalevyratkaisun osalla. Tämä on täysin vastaava tapaus ja lopputulos tullee olemaan se, että sääntöjä tarkennetaan enemmistön mielipidettä vastaavaksi. Sääntöä on kuitenkin tässä kierretty, sen tarkoitus ei ole ollut tuo. Sääntöjä ei siis muuteta, tulkintaa "tarkennetaan" vaan. Oikeusmurha vai ei? FIA:n normaali käytäntö, kuten pohjalevyn mittaustavan muutos.
Pohjalevy kylläkin kiellettiin jo vuonna 2007, eikä viime vuonna.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Nyt on kyllä moni kuljettaja vähän turhankin innoissaan autoistaan. Saa moni kaveri pettyä, kun auto ei voittanutkaan ylivoimaisesti ekaa kisaa. :rolleyes:

En millään jaksaisi uskoa noita Glockin puheita, tuskin Toyota nyt ihan kärjessä kuitenkaan on.
En olisi niin varma. Toyota on useinkin ollut kauden alussa paljon parempi kuin talvitestit ovat näyttäneet, ja nyt talvitestitkin menivät ihan hyvin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös