Bobakki
@f1hog
Mielestäni olisi huonompi. Ajaminen mies miestä vastaan on kovin erilaista noilla autoilla kuin katetuilla. Nojailu ja kontaktien vaihto ei ole pitemmän päälle mahdollista, vaan jos haluaa selvitä hengissä, on syytä pitää peli jokseenkin puhtaana.WebSlave sanoi:Olisihan se erilainen, mutta olisiko se huonompi? Miksi tämä avorengasjuttu on muuten alunperin keksitty?
Avorengasjuttu on varmaankin "keksitty" ihan varhaisimpien kilpa-autoratkaisujen ollessa jokseenkin poikkeuksetta sellaisia. Kaikki F1-autot eivät kuitenkaan ole olleet open-wheelereitä, vaan ainakin Mercedes-Benz käytti katettuja autoja nopeammilla radoilla 50-luvulla. Hitaammilla radoilla ajoivat sitten samanlaisilla vimpaimilla kuin muutkin käsittääkseni lähinnä painonsäästön vuoksi. Voisin kuvitella, että loppujen lopuksi tuohon päädyttiin sääntöjen yhtenäistämisen kautta, joskaan tietoa minulla ei asiasta ole.
Mielestäni tuo taas on typerä ajatus. Liikaa tulkinnanvaraa ja keinotekoisuutta. Joko rata itsessään rankaisee virheistä tai sitten ne jätetään huomiotta nykysäännöissä mainittavin poikkeuksin. Se on kuitenkin jo nähty, että mitä pidemmälle turvallisuus viedään, sitä ärhäkkäämmin osa kuskeista uudet turvallisuuskeksinnöt ulosmittaa tuntiessaan olevansa turvassa. Kaksiteräinen miekka tuo asia kun mitään suurta etua noilla muutoksilla ei kuitenkaan saavuteta, näkeehän sen jo mainitsemastasi loukkaantumisten ja kuolleiden määrästäkin.Suunnittelukysymys. Toki asfalttialueet on otettu mukaan turvallisuussyistä. Mielestäni ulosajosta pitäisikin tulla jokin rangaistus, vaikka stop and go.