Taisin ratkaista jo ongelman, mutta kysytään ihan piruuttaan, josko joku oli stiennyt...
Lumet siis tuli alas katolta, joten menin ulkotöihin aikeenani hurauttaa lumilingolla talon ympäri reitti.
Tankkasin lähes lähes piripintaan, jäi 3 senttiä vajaaksi. Käynnistin lingon. Lähdin hurauttamaan lumia veks ja hetken kuluttua linko sammui. Kuvittelin ensin, että lumen paino olisi aiheuttanut sammumisen, mutta ei, sama toistui.
Räpläsin bensaletkun vivun kanssa. Laitoin ryyppyä päälle ja pois, painelin primeria, katoin, että onhan siellä bensaa tankissa, räpläilin kaasun asentoa ylös ja alas ja varmistin, että vaijeri oli kiinni kaasarissa.. Käynnistin ja taas toimi. Kunnes sammui taas. Samat toimenpiteet, välillä odottelin, josko se olis joku kuumenemisongelma ja taas toimi hetken aikaa.
Välillä tuli muita ongelmia (lumen sisällä muutakin kuin lunta, terät vääntyi ja niitä tartti oikoa). Sitten tas jatkettiin. Ja aina kun alkoi tuntumaan siltä, että nythän tää toimii kunnolla, niin alkoi tulemaan ongelmia ja sammui. Välillä räpläilin sytytystulpan johtoakin. Oli se kunnolla kiinni.
Linko on ollut koko talven ulkona kuusen alla. Kovillakaan pakkasilla ei ole ollut vastaavia ongelmia, tai ainakaan niin, että olisin niihin kiinnittänyt huomiota. Olisko bensan seassa ollut kosteutta? Bensakanisteri oli ollut Hiacen takaosassa, sielläkin oli ollut pakkasta. Ja välillä lämmintä, jos olin päässyt sisäparkkikselle.
Tehokas nelitahtikone, öljyjäkin näytti olevan sopivahkosti, kun ne ihan alussa tarkistin.
Voitte arvailla, mikä ratkaisi ongelman. Paljastan ratkaisun myöhemmin tänään.